Fatih Projesi Nedir

Ömer
Yönetici
Fatih Projesi Nedir, Fatih Projesi Hakkında Bilgi

Eğitim sistemine yepyeni bir soluk getiren Fatih Projesi nedir? Proje teknoloji ile eğitim nasıl sağlanacak? Fatih Projesi hakkına bilgi sahibi olmak isteyen öğrenci ve veliler yazımızı okuyabilir.
fatih projesi

Eğitimde FATİH Projesi, eğitim ve öğretimde fırsat eşitliğini sağlamak ve okullarımızdaki teknolojiyi iyileştirmek amacıyla Bilişim Teknolojileri araçlarının öğrenme-öğretme sürecinde daha fazla duyu organına hitap edilecek şekilde, derslerde etkin kullanımı için; okulöncesi, ilköğretim ile ortaöğretim düzeyindeki tüm okullarımızın 620.000 dersliğine dizüstü bilgisayar, LCD Panel Etkileşimli Tahta ve internet ağ altyapısı sağlanacaktır. Dersliklere kurulan BT donanımının öğrenme-öğretme sürecinde etkin kullanımını sağlamak amacıyla öğretmenlere hizmetiçi eğitimler verilecektir. Bu süreçte öğretim programları BT destekli öğretime uyumlu hale getirilerek eğitsel e-İçerikler oluşturulacaktır. Bu kapsamda Eğitimde FATİH projesi beş ana bileşenden oluşmaktadır. Bunlar:
  • Donanım ve Yazılım Altyapısının Sağlanması
  • Eğitsel e-İçeriğin Sağlanması ve Yönetilmesi
  • Öğretim Programlarında Etkin BT Kullanımı
  • Öğretmenlerin Hizmetiçi Eğitimi
  • Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT Kullanımının

sağlanmasıdır. Eğitimde Fatih Projesi Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülmekte olup, Ulaştırma Bakanlığı tarafından desteklenen bir projedir. 5 yılda tamamlanması planlanmıştır. birinci yıl ortaöğretim okulları, ikinci yıl ilköğretim ikinci kademe, üçüncü yıl ise ilköğretim birinci kademe ve okul öncesi kurumlarının BT donanım ve yazılım altyapısı, e-içerik ihtiyacı, öğretmen kılavuz kitaplarının güncellenmesi, öğretmenler için hizmetiçi eğitimler ve bilinçli, güvenli, yönetilebilir BT ve internet kullanımı ihtiyaçlarının tamamlanması hedeflenmektedir.

Amaç

e-Dönüşüm Türkiye kapsamında üretilen ve Ülkemizin bilgi toplumu olma sürecindeki eylemleri tanımlayan Bilgi Toplumu Stratejisi Belgesi, Kalkınma Planları, Bakanlığımız Stratejik Planı ve BT Politika Raporunda yer alan hedefler doğrultusunda 2013 yılı sonuna kadar dersliklere BT araçları sağlanarak, BT destekli öğretimin gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır.

Gerekçe

Devlet Planlama Teşkilatı tarafından hazırlanan (2006-2010) Bilgi Toplumu Stratejisi’nde Bilişim Teknolojilerinin Eğitim Sistemimizde kullanımıyla ilgili olarak “Bilgi ve iletişim teknolojileri eğitim sürecinin temel araçlarından biri olacak ve öğrencilerin, öğretmenlerin bu teknolojileri etkin kullanımı sağlanacaktır.” hedefi yer almaktadır. Bu kapsamda, Bakanlığımızdan örgün ve yaygın eğitim verilen kurumlarda bilgi ve iletişim teknolojisi altyapısını tamamlanması, öğrencilere bu mekanlarda bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğinin kazandı*rılması, bilgi ve iletişim teknolojileri destekli öğretim programlarının geliştirilmesi istenmektedir. Bilgi Toplumu Stratejisi’nde ayrıca Bilgi toplumuna dönüşümün sağlanması için Bakanlığımızın görev alanıyla ilgili olarak aşağıdaki hedeflerin gerçekleştirilmesi istenmektedir.

  • Bireylerin yaşamboyu öğrenim yaklaşımı ve e-öğrenme yoluyla kendilerini geliştirmeleri için uygun yapıların oluşumu ve e-içeriğin gelişti*rilmesi,
  • Ortaöğretimden mezun olan her öğrencinin temel bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım yetkinliklerine sahip olması,
  • İnternetin etkin kullanımı ile her üç kişiden birisinin e-eğitim hizmetlerinden faydalanması,
  • Herkese bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve kullanma fırsatının sunulması,
  • Her iki kişiden birinin internet kullanıcısı olması,
  • İnternet, toplumun tüm kesimleri için güvenilir bir ortam haline getirilmesi

Ayrıca, Bakanlığımız 2010-2014 Stratejik Planında, Kurumsal Kapasitenin Geliştirilmesi temasında yer alan 14. Stratejik amacın birinci stratejik hedefi “Stratejik Hedef 14.1: Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarımızın bölgesel farklılıkları gidermek amacıyla 2014 yılı sonuna kadar tümünün bilişim teknolojilerinden yararlanmasını sağlamak” görevi sorumlu birim olarak Genel Müdürlüğümüze verilmiştir.

Eğitimde Fatih Projesi, Devlet Planlama Teşkilatı tarafından hazırlanan Bilgi Toplumu Stratejisinde (2006-2010) belirtilen hedefleri karşılamak ve Bakanlığımız tarafından Genel Müdürlüğümüz sorumluluğuna verilen yukarıda belirtilen stratejik hedefi gerçekleştirmek üzere tasarlanmıştır

1- Kurulan Ağ Altyapısının Hizmet Sürekliliği Nasıl Sağlanacak ?

Kurulumu yapan yüklenici firma ile imzalanacak SLA ( Service Level Agreement /Hizmet Seviye Antlaşması ) sözleşmesi ile hizmet seviye düzeyi MEB tarafından belirtilen standarda hizmet sürekliliği yüklenici firma tarafından sağlanacaktır.

SLA Kapsamında bulunabilecek hizmetlerden bazıları;

a) Kurulan tüm sitemler 5 yıl garanti kapsamında olacaktır.

b)Kurum internet bağlantısının 7/24 %99,97 ayakta kalması,

c) Okul sistem odasında bulunan ağ cihazlarının 6 ayda 1 düzenli bakım ve arızalı donanımların SLA sözleşmesinde belirtilen gün içerisinde onarımı veya değiştirilmesi,

d) Dersliklerde ve idari hizmet birimlerinde bulunan data prizlerinde oluşacak problemlerin SLA sözleşmesinde belirtilen gün içerisinde onarımı veya değiştirilmesi,

e) Merkezde ve belirli bölgelerde oluşturulacak veri merkezlerindeki ağ cihazlarının 3 ayda 1 periyodik bakımı ve arızalı donanımların SLA sözleşmesinde belirtilen gün içerisinde onarımı veya değiştirilmesi,

2- Ağ Altyapısının Kurulumu Sırasında Topraklama Hattı Çekilecek mi ?

Tüm kamu binalarının inşa edilirken topraklama altyapısının İç Tesisat Yönetmeliğine göre ve Topraklama Yönetmeliği Standartlarında yapıldığı varsayılmaktadır. Kurumunun topraklama altyapısının yeterli olmadığını düşünen okul yönetimlerine FATİH Projesi kapsamında kurulum başlamadan önce kendi imkanları ile topraklama işleminin bitirilmesi yönünde 29/07/2011 tarih ve 16864 sayılı resmi yazı okullara gönderilmiştir. Bu nedenle FATİH Projesi kapsamında elektrik kablolaması planlanmayıp genel itibariyle okullarda data kablolaması yapılacaktır.

3- Kurulan Altyapının Yönetimi İçin Okulda Sistem Odasından Sorumlu Teknik Personel görevlendirilecek mi ?

Kurulan altyapının genel itibari ile merkezden yönetimi planlandığı, merkezden verilemeyecek hizmetler içinse SLA kapsamında lokalde teknik destek verileceği için altyapının yönetimi için okulda sistem odasından sorumlu bir teknik personel görevlendirilmesi düşünülmemektedir.

4- Öğrencilerin Hepsi Aynı Anda Tablet Bilgisayardan içeriklere erişmek istediklerinde kurulan altyapı bu isteğe cevap verebilecek mi ?

Beş derslik üzeri okullara geniş bant internet erişimi sağlayan Metro Ethernet teknolojisi ile internet hizmeti sağlanacağından derslikteki hatta okuldaki tüm öğrencilerin eşzamanlı intranetteki öğrenme nesnelerine veya internetteki içeriklere erişimlerinde altyapı konusunda bir yetersizlik olmayacaktır. SLA sözleşmesindeki %99.97 oranındaki erişim devamlılığı şartına rağmen okulda internet kesintisi olması durumunda Sistem Odasında bulunan Çevrimdışı İçerik Sağlayıcı Cihaz içerisindeki öğrenme nesnelerine öğrenciler tabletlerinden, öğretmenler dizüstü bilgisayarları ve etkileşimli tahta üzerinden çevrimdışı olarak erişebileceklerdir.

5- Öğrencilere Dağıtılacak Tablet Bilgisayarlar Sınıflardaki Etkileşim Tahta İle Nasıl Etkileşime Geçecek ?

Yerel Alan Ağı ( LAN ) içerisinde dersliklere konumlandırılacak 2 adet data prizinden bir tanesine takılacak Kablosuz Erişim Cihazı ( Wireless Access Point ) cihazı üzerinden öğrencilerde bulunan tabletlerin okul ağına dahil edilmesi sağlanacaktır. Okul ağında derslik bazında kurulumu yapılacak yönetim yazılımları ile etkileşimli tahta üzerinden tabletlerin kontrolü sağlanacaktır. Bu yazılımların ürettiği loglar veri merkezine gönderilerek raporlandırma yapılacak ve Karar Destek Sistemine veri sağlanacaktır.
 

Benzer Konular

Yanıtlar
0
Görüntülenme
3B
Yanıtlar
0
Görüntülenme
2B
Yanıtlar
0
Görüntülenme
1B
Yanıtlar
0
Görüntülenme
3B
Yanıtlar
0
Görüntülenme
1B
Üst