Beynin daha iyi çalışmasını sağlayan yiyecekler

Faydalı Bilgiler bölümünde yer alan bu konu Hasan Şeref İlhan tarafından paylaşıldı.

  1. Hasan Şeref İlhan

    Hasan Şeref İlhan Harbi Aktif Üye

    Arastirmalara gore, bazi yiyecekleri daha fazla yiyerek hafiza, algilama
    Yetenegi ve dikkati artirip, daha hizli dusunebilmek mumkun.

    Sinavlara hazirlanan ogrencilerin beyinlerinin daha iyi calismasi icin
    Zencefil, kimyon, havuc, ceviz, findik, fistik, lahana, karides gibi
    Besinleri almalarini oneriliyor.

    Diyetisyen Ferin Batman, yaklasan sinav gunleri oncesinde, ilkogretim ve
    Liselerin son siniflarinda okuyan ogrenciler icin "beynin daha iyi
    Calismasina yardimci olacak yiyecekler" hakkinda bilgi Verdi.

    Batman, ogrencilerin sinavlar icin son hazirliklarini yaptiklarini, ancak
    Pek cogunun, "konsantre olamamaktan, ogrendiklerini cabucak unutmaktan,
    Dikkatini veremeyip ayni sayfayi tekrar tekrar okuduklarindan"
    Yakindiklarini soyledi.

    Vucudun kucuk bir bolumunu olusturan beynin, yiyeceklerle alinan enerjinin
    Yuzde 20'sini harcadigini, beynin, kanin tasidigi oksijen ve glikozla
    Beslendigini kaydeden Ferin Batman, "Arastirmalar, belirli yiyecekleri daha
    Fazla yiyerek hafizanizi, algilama yeteneginizi, dikkatinizi artirip, daha
    Hizli dusunebileceginizi gosteriyor" diye konustu.

    ODAKLANMA ICIN CEVIZ, FINDIK

    Batman, bir konuya "odaklanma" icin ceviz, findik, fistik, sogan ve karides
    Gibi yiyeceklerin yenmesini onerdi. Batman, sunlari soyledi:
    "Ceviz, findik, fistik gibi yiyecekler konferanslarda, konserlerde, uzun
    Araba yolculuklarinda, sinirleri kuvvetlendirirken, beyindeki haber alma
    Maddelerinin olusumunu hareketlendirirler. Sogan, asiri yipranmaya, fiziksel
    Yorgunluga karsi kani sulandirir, beyin oksijeni daha iyi alir. Karides,
    Beyin besinidir. Vucuda onemli omega 3 yag asitleri saglar. Dikkat verme
    Suresini daha uzatir."

    LAHANA STRESSIZ OGRENMEYI SAGLAR

    Ogrenmenin artirilmasi icin cesitli onerilerde bulunan Batman, sunlari
    Kaydetti: "Lahana, tiroit bezlerinin aktivitesini yavaslattigi icin daha
    Stressiz ogrenmeyi saglar. Stresin getirdigi atistirma krizlerinde, dusuk
    Kalorisi sayesinde bol bol cig olarak yenebilir. Limon- portakal, C
    Vitamininden dolayi canlandirir, algilama yetenegini artirir. Calisma ve
    Sinav oncesi, limonata veya portakal suyu icin. Yaban mersini, beynin kanla
    Daha iyi beslenmesi icin, uzun sureli bir ogrenmede ideal bir meyvedir."

    EZBER ICIN HAVUC

    Hafizayi guclendirmek icin de havuc, ananas, avokado, zencefil, kimyon gibi
    Yiyecek ve baharatlarin tuketilmesini isteyen Ferin Batman, bu besinlerin
    Yararlarini soyle anlatti: "Havuc, beyin metabolizmasini canlandirarak,
    Hatirlama yetenegini arttirir, bir sey ezberlerken bir kucuk tabak sivi
    Yagli havuc salatasi yiyin. Uzun bir metin ezberleyebilmek icin fazla
    Miktarda C vitaminine ihtiyac vardir. Ananas bunu saglar, ayrica onemli bir
    Element olan mangan icerir. Avokado, kisa sureli hafiza icindir. Fazla
    Miktarda yag asidi icerir. Calisirken yarim avokado yeterlidir."

    YENI FIKIRLER URETMEK ICIN ZENCEFIL

    Yaraticiligin gelistirilmesi icin zencefil yenmesini oneren Batman,
    Zencefilin icerdigi maddelerin beynin yeni fikirler uretmesinisagladigini
    Soyledi. Batman, "Zencefil alindigi zaman kan sulandigi icin vucutta daha
    Serbest akar, beyin oksijenle beslenir" diye konustu.

    Kimyonun DA icerdigi ucucu yaglarin butun sinir sistemini uyardigini
    Soyleyen Ferin Batman, "Aniden bir fikre, bir bulusa ihtiyaci olan kimyon
    Cayi icmelidir. Cay, bir fincana iki tatli kasigi dolusu kimyon eklenerek
    Yapilabilir" dedi.

    MUTLULUK

    Ferin Batman, kucuk bir kase cilegin, stresi gidererek mutluluk verdigini,
    Muzun DA "serotonin" maddesi icerdigi icin mutluluk verdigini kaydetti.
    Batman, kirmizi biberdeki aroma maddelerinin de vucudun mutluluk hormonu
    Salgilanmasina neden oldugunu belirterek, cig ve aci olan kirmizi biberin en
    Etkilisi oldugunu bildirdi.

    SINAV ONCESI STRESE KARSI

    Batman, sinav oncesi strese karsi DA ogrencileri uyararak, "Gerginken yenmek
    Istenen cikolata, hamur isi, tatli gibi besinler, kola, kahve gibi icecekler
    Cok miktarda seker ve kafein icerdikleri icin sinirleri bozar. Dogru bir
    Beslenme, stresli zamanlarin ustesinden gelmemizde bize yardimci olacaktir"
    Diye konustu.

    Bunun icin yanlis aliskanliklarin degistirilmesini isteyen
    Batman,ogrencilere su beslenme onerisinde bulundu: Kahvalti etmeden gune
    Baslamayin. Sabahlari vucudun ve beynin enerji deposu bostur. Bu nedenle
    Sinirli ve dikkatsiz olunabilir. Okul cocuklari ile yapilan bir arastirmada
    Iyi bir kahvalti edenlerin daha verimli olduklari ortaya cikmistir.
    Kahvaltida karbonhidrat ile protein dogru bir karisimdir. Ornegin, kepek
    Veya cavdar ekmegi ile peynir veya yulaf ezmesi ile meyve veya yogurt, sut
    Yenebilir.

    STRESE KARSI BALIK

    * Stres, vitaminlere ve minerallere olan ihtiyaci arttirir. Onemli
    Anti-stres maddeleri mineral olarak kalsiyum (sut urunlerinde, yesil
    Sebzelerde) ve magnezyumdur (kepek, cavdar, baklagiller, bal kabagi ve
    Aycicegi cekirdegi). B vitaminleri grubu ayni zamanda sinir vitaminleri
    Olarak adlandirilir. B vitaminleri ette, balikta, kepek cavdar urunlerinde
    Ve koyu yesil sebzelerde bulunur. Haftada en AZ 2 kez balik tuketilmelidir.

    * Cikolatayi seyrek, meyveyi sik yiyin. Arada bir AZ miktarlarda cikolata
    Yenmesi stresi azaltir AMA fazla yendiginde kan sekeri once artar, sonra
    Hemen duser. Sonucta yorgunluk ve tatlilara karsi istek ortaya cikar. Buna
    Karsilik meyve veya kepek, cavdar urunleri organizma tarafindan daha yavas
    Enerjiye donusturulur, kan sekerinin dengesi bozulmaz.

    * Yemekleri kucuk porsiyonlarda, sik yiyin. Birden asiri miktarda ve yagli
    Yemekler uykunuzu getirir. Enerjinizi uzun sure korumak ve ayni duzeyde
    Tutmak icin gunde en AZ 6 ogun ve AZ miktarlarda yenmelidir.

    * Kahveyi ve kolayi azaltin. Sabahlari bir iki fincan kahve uyku
    sersemliginizi gidermede yardimci olur. Fazlasi ise kalp carpintisina,
    huzursuzluga, gec saatlerde de uykusuzluga, korku ve endiseye neden olur.
    Kolali iceceklerde bol miktarda kafein icerir. Alkol ise ertesi sabah
    unutkanliga neden olur.
     

Bu sayfa için etiketler

  1. beynin çalışmasını sağlayan besinler