Tatlı Krizini Önlemek İçin Çözüm Önerileri

Tatlı krizine girdiğimiz zamanlar gözümüz bir şeyi görmüyor, önümüze geleni yemek istiyoruz ve elimiz titreyip, soğuk soğuk terliyoruz. Peki, bu tatlı krizi ile nasıl baş edebiliriz? Bu dertten muzdaripseniz size birkaç tavsiyemiz olacak.
Tatlı krizi
Tatlı krizine girdiğimizde bir çare arayarak hemen çikolata gibi şekerli yapay gıdalara saldırdığımız için, gereğinden fazla kalori alıyoruz ve karaciğerimizi gereksiz yere yoruyoruz. Çoğu zaman bu tatlı krizlerinden ötürü başladığımız diyetleri bozuyor ve kilo vermeye niyetlenirken daha da kilo alabiliyoruz. Bunun için öncelikle kendimizi tanımalı, beslenme şeklimizi değiştirmeliyiz. Tatlı krizine genellikle et ve protein ağırlıklı beslenme şekliyle beslenen kimseler ve günde 2 litrenin altında su içip az meyve tüketenler yakalanıyor.

Tatlı krizine girmemek için evvela protein tükettiğimiz kadar, karbonhidrat da tüketmeliyiz. Et gibi proteinli gıdalar tükettiğimiz zaman vücut haliyle şeker ihtiyacı hissediyor. Bunun için hemen tatlı gıdalara yöneliyoruz. Halbuki protein ağırlıklı beslendiğimiz zamanlarda bile tatlı ihtiyacı meyve tüketilerek bastırılabilir. Örneğin mevsim meyvelerini tüketmek ve bolca su içmek tatlı krizine girmemizi engelleyebilir. Ancak tatlı yemeyi sevmiyorsanız, protein ağırlıklı beslenmekten kaçınmak gerekir. Eğer tatlı tüketmeyi seviyorsanız bunu tadımlık olarak dengeli tutmak gerekiyor.

Tatlı krizine ne iyi gelir

Bildiğiniz üzere şeker insanı obeziteye sürükleyen kapı hükmündedir. Amerika’da bilim adamları insanları şekerden uzaklaştırmak adına telkinlerde bulunuyorlar. Tatlı krizine girildiğinde ilk başvurulan çikolata sağlığa zararında değil ancak yeterince tüketildiği takdirde. Ancak tatlı krizine giren bir insan bunun ayarını tutturamıyor ve gereğinden fazla şeker alıyor ve karaciğerine zarar veriyor. Yine de çikolata yemek istiyorsanız kararında tüketin. Hülasa, şeker krizine girmemek için; günde 2 litre su için ve tatlı ihtiyacınızı doğal meyvelerden giderin.

One Comment