Karayemiş'in Yararları

Sağlık Merkezi bölümünde yer alan bu konu SüKuN tarafından paylaşıldı.

  1. SüKuN

    SüKuN Harbi Aktif Üye

    Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü'ne bağlı Analitik ve Biyokimya Anabilim Dalları'nca ortaklaşa yürütülen çalışma Yrd. Doç. Dr. Sevgi Kolaylı, Karadeniz Bölgesi'nde bolca tüketilen karayemiş meyvesi üzerinde yaptıkları çalışmada çok önemli sonuçlar elde ettiklerini belirtti.
    Karayemişin faydaları
    Buna göre karayemiş, zengin antioksidan bileşenleri sayesinde birçok hastalığın oluşumu ve gelişmesini önlemesinde faydalı. Bu anlamda karayemiş tüketiminin fayda sağlayacağı hastalıkların başında, alzheimer, diyabet, doku ve cilt hastalıkları, kanser, kalp-damar hastalıkları ve romatizmal hastalıklar geliyor. Karayemişin antioksidan özelliğiyle aynı zamanda yaşın ilerlemesiyle vücutta meydana gelen oksidaf zarar azalıyor, yaşlanma da gecikiyor.
    Karayemiş iyi bir mineral kaynağı
    Meyvenin metal iyon konsantrasyonları ve beş farklı yöntemle antioksidan kapasitesi belirlendi. Bir kilogram karayemişte, 2 bin 215 miligram potasyum, 55 miligram sodyum, 179 miligram magnezyum, 153 miligram kalsiyum, 0.8 miligram bakır, 1.9 miligram çinko, 8.3 miligram demir ve 24.2 miligram mangan tespit edildi. Meyve, yüksek miktarları oldukça zararlı olan ağır metaller bakır ve çinko yönünden oldukça fakir olduğu belirlendi. Hücreyi koruyor
    Karayemişten elde edilen antioksidanın, oksidanlara karşı vücudu koruduğu belirlendi. Karayemiş ayrıca hazır gıdaların bozulmasını geciktirmek için gıda katkı maddesi olarak da kullanılmaya adaydır. Karayemişin tespit edilmiş hiçbir zararlı etkisi bulunmuyor.