Yorgunluğa iyi gelen 5 gıda tavsiyesi

Sağlık Haberleri bölümünde yer alan bu konu pesimist tarafından paylaşıldı.

  1. pesimist

    pesimist sanal alem

    Siz de eve gittiğinizde yemekten hemen sonra kanepenin üzerinde uyuyup kalıyorsanız, enerjinizi karşılayacak ve yorgunluğunuzu alacak yiyeceklere ihtiyacınız var demektir. İşte o gıdalar

    Bir internet sitesinde yer alan habere göre, işte yorgunlukla savaşan yiyecekler:

    1. Yumurta akıyla yulaf unu: Günü formda tamamlamak için yorgunlukla savaşan yiyeceklere ihtiyacınız var. Özellikle sabahları yeterli miktarda enerji almanız gerekiyor.

    Yulaf vücutta yavaş sindirilir. Bu nedenle, etkisini uzun süre gösteriyor. Ayrıca yumurta akları da yiyeceğe protein ekliyor. Bu da vücutta yulaf unundan kana salınan glukozu azaltıyor.

    2. Tam tahıllı krakerler: Enerji seviyenizi öğleye kadar formda tutmak için öğle yemeğine doğru bir şeyler atıştırmalısınız.

    Öğleye doğru üzerinize çöken yorgunluğu önlemek için, tam tahıllı kraker yiyebilirsiniz. Bunlar tahıllı bir bardan çok daha yavaş sindiriliyor ve size uzun süre enerji veriyor.

    3. Elmayla somonlu ıspanak salatası: Öğle yemeğinde az karbonhidratlı bol proteinli yiyecekleri tercih etmelisiniz. Birçok insan midesini karbonhidratla dolduruyor.

    Bunun yerine omega 3 yağ asidi içeren ızgarada somon balığı yiyebilirsiniz. Balığın ıspanağın üzerinde servis edilmesiyle vücudunuza giren demir size enerji sağlar.

    Yemekten sonra bir tatlı yerine elmayı tercih edin. Çünkü elmadaki lifler şekerin kana daha yavaş karışmasını sağlar ve yorgunluk riskini azaltır.

    4. Muz yiyebilirsiniz: İşten sonra gideceğiniz spor salonunda yorgunluk yaşamamak için daha hızlı karbonhidrat kaynağı olarak muz yiyebilirsiniz. Muz ayrıca iyi bir potasyum kaynağıdır ve kaslarınızı egzersiz için hazırlar.

    5. Kahverengi pirinçten yapılan pilav ve kırmızıbiberli et: Akşam yemeğiniz için karbonhidrat miktarını tamamen azaltmamalısınız. Böylece, kan şekeri seviyeniz aniden düşmez veya yükselmez.

    Kahverengi pirinç ile birlikte biftek gibi yağsız bir protein kaynağıyla iyi bir seçim olabilir. Biftek yemeğinize demir ekler.

    Bu da vücudunuzda kırmızı kan hücrelerinin sağlıklı seviyesini korumak için gereklidir. Eti kırmızıbiberle servis yaparsanız demirin emilim oranını iyileştiren C vitamininden de tüketmiş olursunuz.