Windows Vista, XP'den Hızlı Mı?

ken_50 Üye
Windows Vista yazılarımız ilk önce Barry Gerber'in Windows Vista Ultimate, İnceleme Günlüğü adlı izlenimleriyle başladı ve grafik editörü Darren Polkowski'nin Assessment On Gameplay Under Windows Vista (İngilizce) isimli makalesi ile devam etti.

img034v.jpg

Son olarak da Feature Rundown of Vista (İngilizce) yazısını sizlere sunmuştuk. Barry çiçeği burnunda işletim sisteminin klasik görüntüsü ve hissini size hissettirirken, Darren OpenGL desteğinin yetersizliği sebebiyle ki bu Open Graphics Library kullanan oyunlarda oldukça düşük bir başarım elde edilmesi anlamına geliyor, hayal kırıklığına uğramıştı.

Ancak şundan eminiz ki genel kullanıcı kitlesi ve sıradan ofis/çokluortam kullanıcıları Windows Vista'nın oldukça kullanışlı bir işletim sistemi olmasını olumlu karşılayacaklardır. Bununla beraber, Windows Vista'nın kabaca tüm uygulamalardaki başarımını incelemek biraz daha özveri isteyen bir iş. Özellikle de iki şey derin bir analizin gerekliliğini ortaya koyuyor:

Windows Vista Başarım İyileştirmeleri
SuperFetch ve ReadyBoost ile Windows Vista günümüzün son teknolojileri ile kullanıcıları buluşturmayı hedefliyor. Bu teknolojiler fiziksel RAM veya USB Flaş bellek gibi depolama birimlerinin (ReadyBoost) boş olan tüm bellek alanlarında daha fazla uygulamanın etkin olarak saklanabilmesini sağlıyorlar (SuperFetch). Görünen o ki Microsoft'un hedefi günlük işlerdeki gecikmeleri kaldırarak dengeli bir başarım yaratmak.

Bu yazımız, diğer işletim sistemlerine de örnek teşkil edecek olan Windows Vista Enterprise altında temel uygulama başarımını ortaya çıkartmayı hedefliyor. Bu hedefimize ulaşabilmek için ilk önce yüksek başarımlı bir sistem oluşturduk ve iki işletim sistemi arasındaki farkı genel olarak görebilmek için Windows XP Professional ve Windows Vista Enterprise ile kapsamlı karşılaştırma testleri uyguladık. Ve doğrusunu söylemek gerekirse, biraz fark var...
 
Son düzenleme moderatör tarafından:

Benzer Konular

Yanıtlar
0
Görüntülenme
1B
Üst