Sağlıklı kilo almanın yolları

Beslenme bölümünde yer alan bu konu cicozz tarafından paylaşıldı.

  1. cicozz

    cicozz Çocukluk cicozlarda saklı

    Sağlıklı kilo almanın yolları, nasıl kilo alınır, Sağlıklı kilo almanın yolları nelerdir
    kilo almak.jpg
    kilo almak istiyorum ne yapmalıyım

    Kilo almanız için aldığınız kalori miktarını artırmalısınız ama sağlıklı besinlerin miktarını artırarak..
    • Her öğün tükettiğiniz yiyeceklerin karbonhidrat, protein ve yağ oranları dengeli olmalıdır, her besini yeterli ölçüde yemelisiniz.
    • Günde 3 öğün yerine illaki 3 ana, 3 ara öğün tüketin ve yatmadan önceki ara öğününüz önemli.
    • Beslenmenize sağlıklı yağları ilave edin özellikle omega-3’den zengin olan balık tüketiminizi artırın eğer tüketemiyorsanız takviye alın.
    • Ara öğünlerde meyve ve yanında kuruyemiş tüketin, badem, fındık, ceviz iyi bir seçim.
    • Gün içerisinde bir öğününüzde protein tüketmeye özen gösterin; tavuk, hindi, kırmızı et veya kurubaklagiller önemli.
    • Kas artışını sağlamak için düzenli egzersiz de yapabilirsiniz örneğin ağırlık kaldırabilirsiniz ama yürüyüş, koşu, bisiklet, yüzmek size daha çok kilo verdirecektir.
    • Yemeklerinizi kızartmak yerine fırınlayın veya tencere yemeği olarak tüketin. Örneğin patates kızartması size sağlıklı kilo aldırmaz haşlayıp tüketerek de bunu sağlayabilirsiniz, sadece porsiyonlarınızın büyük olması önemli.
    • Öğünlerde salata yemekten korkmayın, içerisine patates, havuç, avakado, mısır, susam, peynir, kuruyemişler katarak biraz daha kalorisini artırabilirsiniz.
    • Yemeklerinizle beraber ekmek tüketiminizi artırın veya eşdeğeri pilav, makarna tüketin.
    • Çorbalarınıza et suyu, krema veya süt ilave edebilirsiniz. Diyetisyen Özlem Sert Aydın
    • Su tüketiminiz önemli ama bunu yemeklerle beraber değil yemeklerden yarım saat önce veya sonra yapın.
    • Asitli içecekler evet kalori miktarınızı artıracaktır ama asla sağlıklı bir seçim değil, onun yerine süt, meyveli süt, meyve suyu, ayran tüketmenizi öneririm.
    • Tükettiğiniz besinlerin kalori miktarı yüksek olmalıdır ama aynı zamanda besin değeri açısından da sizin ihtiyaçlarınıza yeterli olmalıdır.
    • Bazı hastalıklar ne kadar yemek yesenizde kilo almanızı engelleyebilir, kronik bir rahatsızlığınız varsa önce bunun tedavisi ve tedavi sürecinde bazı besin desteklerinden faydalanabilinir.
    • Unutmayın kilo almak vermekten daha zordur biraz sabırla ve inatla illaki başarabilirsiniz.
    Diyetisyen Özlem Sert Aydın