cicozz
Çocukluk cicozlarda saklı
RESMİ YAZIŞMA KURALLARI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
l.Yöneticilerin görev,yetki ve sorumlulukları:
Bilindiği gibi istikrarlı ve etkili yönetimin amaç,teşkilat ve süreç boyutlarının birbirlerini tamamlamaları ile mümkündür.
Bir görevler dizini olan ve götürülmesi istenilen bütün hizmetler kapsamına alan amaç boyutu, yetişmiş insan unsuruna dayanmaktadır.Yönetimler,ne kadar yetişmiş insan¬ gücü potansiyeline sahip olurlarsa,yapılması istenilen hizmetler de o oranda zamanın¬da ve yerinde sunulmuş olur.Buna paralel olarak toplumdaki huzur ve refah seviyesi giderek yükselir.
Yönetimin önemli bir boyutunu da iletişim hizmetleri oluşturmakta,kamu kurum ve ku¬ruluşlarının kendi aralarında veya özel ve tüzel kişilerle iletişimlerinin büyük bir kısmı resmi yazılar yoluyla sağlanmaktadır.
İletişimin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi,zaman ve kırtasiye tasarrufu¬nun sağlanması, bürokratik işlemlerin en az seviyeye indirilmesi;bu konudaki kurallarâ uyulmasına bağlı olduğu kadar, yöneticilerin yetkilerini yerinde,zamanında ve doğru olarak kullanmasına her kademedeki personelin de yetişmesine ve sorumluluk bilinciyle hareket etmesine bağlıdır.
3797 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun,İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği,yetki devri yapılmasına ilişkin Bakanlık Onayları vb.diğer mevzuat ile Bakanlığımız merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatı birimle¬rinin görevleri,bu birimlerde hizmet gören her kademedeki yönetici ve diğer personelin yetki ve sorumlulukları belirlenmiştir.
Bu çerçevede,her kademedeki yönetici ve diğer personelin görev,yetki ve sorumlulu¬ğunun bilinciyle hareket etmesi beklenen ve istenen bir durumdur.Bu bakımdan,her kade¬medeki yöneticiler,maiyetlerindeki personelin resmi yazışmalarda uyulması gereken hu¬suslarda yetişmelerini sağlayacak,sorunların zamanında, yetki ve sorumlulukları doğrul¬tusunda,mahallinde çözümlenmesi ve gereksiz yazışmalardan kaçınılması için, gerekli tedbirleri alacakır.
Bu noktadan hareketle;resmi yazışmaların Devlet Memurlarının Müracaat ve Şikayetle¬ri Hakkında Yönetmelik hükümleri ile belirlendiği gibi hiyerarşik kademeye uygun olarak yspılması sağlanacak,her kademedeki yetkili birimler,sorunların çözümlenmesinde yetkilerini kullanmaktan kaçınmayacaktır.Özellikle mevzuatta tereddüte meydan vermeyecek şekil de açık hüküm bulunan ve genelge,genel açıklama veya münferit açıklama yapılan konular¬da kesinlikle üst makamlara görüş sorulmak suretiyle iş hacmi artırılmayacaktır.
Sorunlar oluştuğu mahalde varolan mevzuat ve diğer kaynaklardan yararlanılarak çü¬zümlenmeye çalışılacak, çözümlenemediğinde konu ayrıntılı bir şekilde ortaya konulmak suretiyle bir üst birimden görüş istenecektir. Araştırma yapmadan ve kendi görüşlerine yer vermeden hiçbir sorun üst makamlara veya birimlere taşınmayacaktır.
Nitekim yazışmalarda müracaat ve şikayetlerde hiyerarşik kademelerin atlanmaması ilkesinden amaç, uygulamada karşılaşılan aksaklıkların mahallinde çözümlenemiyorsa bir üst makamda çözümlenmesi, dolayısıyla üst yönetim kademelerinin teferruatlı işler dı¬şında tutulmasıdır.
Bu bakımdan,yukarıda da ifade edildiği gibi basit bir araştırma ve inceleme sonu¬cunda mahallinde çözümlenebilecek konuların,tereddüt konusuymuş gibi üst birimlere veya makamlara taşınmasının önelenerek ilçe ve il teşkilatlarının aracı durumdan kurtarılması sağlanacaktır.
Konuyu bir örnekle açıklamak gerekirse;öğretmenlerin aylık karşılığı okutmaları gereken derslerin hangileri olduğu son olarak,Talim ve Terbiye Kurulu'nun 17/O1/1994 gün ve 2399 sayılı Tebliğler Dergisin.de yayımlanan 523 sayılı "Öğretmenliğe atanacak¬ların atamalarına esas branşlarıyla mezun oldukları yükseköğretim programı ve aylık karşılığı okutacakları esas derslerle diğer dersler" konulu kararı ile belirlenmiş olup, bu kararda,"Matematik" öğretmenlerinin aylık karşılığı okutacağı dersler arasın¬da "Ticaret" dersi sayılmadığı halde, matematik öğretmeninin ticaret dersini aylık karşılığı okutup okutamayacağının sorulması gereksiz yazışmayı teşkil edecektir.
Bu durum her derece ve türdeki okul ve kuruma Tebliğler Dergisi gönderilmesi nede¬niyle daha başlangıçta okul müdürlüğü düzeyinde çözümlenmesi gereken bir konudur.
Burada önemli görülen bir diğer hususa değinilmesinde yarar görülmektedir.Üst bi¬rimlerce teşkilatımızın en alt kademesindeki bütün personele duyurulması istenilen ge¬nelge,genel açıklama, bülten, döküman vb.'nin duyurulmasında birimler arasındaki kopuk¬luk veya gecikmenin önlenmesi,sorunların mahallinde ve zamanında çözümlenmesi bakımın¬dan önem arzetmektedir.Bununla ilgili hassasiyet ve dikkatin her kademedeki sorumlular tarafından gösterilmesi yönünde birim amirlerince önlem alınması gerektiği ortadadır.
2.Resmi Yazışmalarda Kağıt Boyu ve Kullanımı
Resmi yazışmalarda halen kullanılmakta olan,ancak Resmi Yazışma Kurallarını Belir¬leyen Esaslar hükümlerine uymayan matbu kağıtların kullanılmasına devam edilecek,stok¬lar tükenince sözü edilen esasların 5'nci maddesi hükümlerine uygun kağıt kullanılacaktır.
ayrıca ekteki word dökümanı MEB Tarafından yayınlanmıştır.
l.Yöneticilerin görev,yetki ve sorumlulukları:
Bilindiği gibi istikrarlı ve etkili yönetimin amaç,teşkilat ve süreç boyutlarının birbirlerini tamamlamaları ile mümkündür.
Bir görevler dizini olan ve götürülmesi istenilen bütün hizmetler kapsamına alan amaç boyutu, yetişmiş insan unsuruna dayanmaktadır.Yönetimler,ne kadar yetişmiş insan¬ gücü potansiyeline sahip olurlarsa,yapılması istenilen hizmetler de o oranda zamanın¬da ve yerinde sunulmuş olur.Buna paralel olarak toplumdaki huzur ve refah seviyesi giderek yükselir.
Yönetimin önemli bir boyutunu da iletişim hizmetleri oluşturmakta,kamu kurum ve ku¬ruluşlarının kendi aralarında veya özel ve tüzel kişilerle iletişimlerinin büyük bir kısmı resmi yazılar yoluyla sağlanmaktadır.
İletişimin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi,zaman ve kırtasiye tasarrufu¬nun sağlanması, bürokratik işlemlerin en az seviyeye indirilmesi;bu konudaki kurallarâ uyulmasına bağlı olduğu kadar, yöneticilerin yetkilerini yerinde,zamanında ve doğru olarak kullanmasına her kademedeki personelin de yetişmesine ve sorumluluk bilinciyle hareket etmesine bağlıdır.
3797 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun,İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği,yetki devri yapılmasına ilişkin Bakanlık Onayları vb.diğer mevzuat ile Bakanlığımız merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatı birimle¬rinin görevleri,bu birimlerde hizmet gören her kademedeki yönetici ve diğer personelin yetki ve sorumlulukları belirlenmiştir.
Bu çerçevede,her kademedeki yönetici ve diğer personelin görev,yetki ve sorumlulu¬ğunun bilinciyle hareket etmesi beklenen ve istenen bir durumdur.Bu bakımdan,her kade¬medeki yöneticiler,maiyetlerindeki personelin resmi yazışmalarda uyulması gereken hu¬suslarda yetişmelerini sağlayacak,sorunların zamanında, yetki ve sorumlulukları doğrul¬tusunda,mahallinde çözümlenmesi ve gereksiz yazışmalardan kaçınılması için, gerekli tedbirleri alacakır.
Bu noktadan hareketle;resmi yazışmaların Devlet Memurlarının Müracaat ve Şikayetle¬ri Hakkında Yönetmelik hükümleri ile belirlendiği gibi hiyerarşik kademeye uygun olarak yspılması sağlanacak,her kademedeki yetkili birimler,sorunların çözümlenmesinde yetkilerini kullanmaktan kaçınmayacaktır.Özellikle mevzuatta tereddüte meydan vermeyecek şekil de açık hüküm bulunan ve genelge,genel açıklama veya münferit açıklama yapılan konular¬da kesinlikle üst makamlara görüş sorulmak suretiyle iş hacmi artırılmayacaktır.
Sorunlar oluştuğu mahalde varolan mevzuat ve diğer kaynaklardan yararlanılarak çü¬zümlenmeye çalışılacak, çözümlenemediğinde konu ayrıntılı bir şekilde ortaya konulmak suretiyle bir üst birimden görüş istenecektir. Araştırma yapmadan ve kendi görüşlerine yer vermeden hiçbir sorun üst makamlara veya birimlere taşınmayacaktır.
Nitekim yazışmalarda müracaat ve şikayetlerde hiyerarşik kademelerin atlanmaması ilkesinden amaç, uygulamada karşılaşılan aksaklıkların mahallinde çözümlenemiyorsa bir üst makamda çözümlenmesi, dolayısıyla üst yönetim kademelerinin teferruatlı işler dı¬şında tutulmasıdır.
Bu bakımdan,yukarıda da ifade edildiği gibi basit bir araştırma ve inceleme sonu¬cunda mahallinde çözümlenebilecek konuların,tereddüt konusuymuş gibi üst birimlere veya makamlara taşınmasının önelenerek ilçe ve il teşkilatlarının aracı durumdan kurtarılması sağlanacaktır.
Konuyu bir örnekle açıklamak gerekirse;öğretmenlerin aylık karşılığı okutmaları gereken derslerin hangileri olduğu son olarak,Talim ve Terbiye Kurulu'nun 17/O1/1994 gün ve 2399 sayılı Tebliğler Dergisin.de yayımlanan 523 sayılı "Öğretmenliğe atanacak¬ların atamalarına esas branşlarıyla mezun oldukları yükseköğretim programı ve aylık karşılığı okutacakları esas derslerle diğer dersler" konulu kararı ile belirlenmiş olup, bu kararda,"Matematik" öğretmenlerinin aylık karşılığı okutacağı dersler arasın¬da "Ticaret" dersi sayılmadığı halde, matematik öğretmeninin ticaret dersini aylık karşılığı okutup okutamayacağının sorulması gereksiz yazışmayı teşkil edecektir.
Bu durum her derece ve türdeki okul ve kuruma Tebliğler Dergisi gönderilmesi nede¬niyle daha başlangıçta okul müdürlüğü düzeyinde çözümlenmesi gereken bir konudur.
Burada önemli görülen bir diğer hususa değinilmesinde yarar görülmektedir.Üst bi¬rimlerce teşkilatımızın en alt kademesindeki bütün personele duyurulması istenilen ge¬nelge,genel açıklama, bülten, döküman vb.'nin duyurulmasında birimler arasındaki kopuk¬luk veya gecikmenin önlenmesi,sorunların mahallinde ve zamanında çözümlenmesi bakımın¬dan önem arzetmektedir.Bununla ilgili hassasiyet ve dikkatin her kademedeki sorumlular tarafından gösterilmesi yönünde birim amirlerince önlem alınması gerektiği ortadadır.
2.Resmi Yazışmalarda Kağıt Boyu ve Kullanımı
Resmi yazışmalarda halen kullanılmakta olan,ancak Resmi Yazışma Kurallarını Belir¬leyen Esaslar hükümlerine uymayan matbu kağıtların kullanılmasına devam edilecek,stok¬lar tükenince sözü edilen esasların 5'nci maddesi hükümlerine uygun kağıt kullanılacaktır.
ayrıca ekteki word dökümanı MEB Tarafından yayınlanmıştır.