Hamileyken Balık Yemek Çocuğun Gelişimine Yardımcı Oluyor

Hamilelik bölümünde yer alan bu konu cicozz tarafından paylaşıldı.

  1. cicozz

    cicozz Çocukluk cicozlarda saklı

    Hamileyken Balık Yemek Çocuğun Gelişimine Yardımcı Oluyor
    Anneleri hamileyken haftada en az üç porsiyon balık yiyen çocukların, ilk yıllarına ait zeka testlerinin yüksek değerlere sahip olduğu belirtiliyor.
    Bu veriler, İngiliz-Amerikan ortak çalışmasına ait sonuçlardır.
    Amerikan Ulusal Alkol Bağımlılığı ve Alkolizm Enstitüsü’nde araştırmacı ve aynı zamanda The Lancet’te 17 Şubat’ta yayımlanacak olan bu çalışmanın başkanı Dr. Joseph Hibbeln açıklıyor: “Hamilelik sırasında her hafta tüketilen yaklaşık 340 gram balıkla elde edilen besinler besinler, bebeğin gelişimi sırasında karşılaşabileceği riskleri ortadan kaldırıyor.”
    Amerikan Çevre Koruma Örgütü, ve Gıda ve İlaç Kurumu’nun 2004 yılında yayımladıkları bildiride, hamilelerin civa zehirlenmesi tehlikesi nedeniyle, haftada 340 gramdan fazla balık tüketmemeleri gerektiği belirtilmişti.
    Yapılan yeni bir araştırmada, hamilelik döneminde haftada 340 gramdan daha az deniz ürünlerinin tüketilmesinin, çocukta 8 yaş verbal IQ testinde son %25’lik dilimde yer alma riskini artırdığı belirlendi. Ayrıca sosyal davranış, motor aktiviteleri, iletişim ve sosyal gelişim testlerindeki performansın da normalin altında olabileceği belirtildi.
    Amerikan Çevre Koruma Örgütü sözcüsü Suzanne Ackerman çalışmayı şu şekilde değerlendiriyor: “Bildiriler yayımlanmadan önce, konuyla ilgili pek çok bilgi analiz edilmektedir. Sadece bir tek çalışmayla bu bildirilerin değişeceğini söylemek çok erken olur.”
    Gıda ve İlaç Kurumu sözcüsü açıklıyor: “Hamileler ve deniz ürünleri ile ilgili bildirilerimizde henüz herhangi bir değişiklik yapmadık.”
    Çalışmayı yürüten araştırmacılar bildiriyor: “Anneleri hamileyken 340 gramdan daha az deniz ürünleri tüketmiş çocukların nörogelişim sonuçlarının, anneleri önerilen miktarda deniz ürünü tüketmiş çocukların sonuçlarından daha alt seviyelerde kaldığını tespit ettik.”
    Hibbeln, balıktan elde edilen en fazla yararın omega-3 yağ asitlerinden sağlandığını söylüyor.
    Bristol Üniversitesi pediatrik epidemiyoloji bölümünde emekli profesör Jean Golding ve çalışma ekibi belirtiyor: “Yaptığımız araştırmalarda, balık tüketiminin muhtemel riskleri uzaklaştırdığını belirledik. Haftada en az üç porsiyon balık yenmesini öneriyoruz. Her öğünde balık yemek zorunda değilsiniz, ancak yaptığımız çalışmalarda balık yemenin herhangi bir zararını tespit etmedik.”
    Rochester Üniversitesi nöroloji ve pediatri profesörü Dr. Gary Myers, bir çocuğun kognitif gelişiminde yeterli miktarda uzun zincirli yağ asitleri almasının son derece önemli olduğunu belirtiyor.
    Myers, omega-3 yağ asitlerinin, ayrıca ceviz ve keten tohumunda da bol miktarda bulunduğunu belirtiyor.
    Myers açıklıyor: “Yapılan bu çalışmayala balığın yararları ortaya konmaktadır. İnsanların yedikleri balıktan dolayı bir zarar gördüğüne dair bir kayıt yok. Zararlı olduğunun açıklandığı raporlar, kompleks ve değerlendirilmesi güç epidemiyelojik çalışmalara dayanmaktadır.”