Başarılı Bir Sınav İçin Öneriler

Eğitim Haberleri bölümünde yer alan bu konu gergeous03 tarafından paylaşıldı.

  1. gergeous03

    gergeous03 Üye

    Başarılı bir sınav için, hem doğru şeyler yapmanız hem de doğru düşünmeniz gerekir. Bilginizi sınavda ne kadar kullanabileceğinizi, zihinsel ve duygusal performansınız belirler. Hani bazen deriz ya; “Bugün formundayım. Her şey harika gidiyor” diye. İşte bunun gibi bir durumdur….

    Böyle üstün bir performansı yakalamak için aktif bir çaba harcamak gerekir. Çünkü başarısız insanlar karşılaştıkları sorunlar karşısında kendilerini problemlerin akışına bırakır, başarılı insanlar ise bu problemlerin üzerine gider ve üstesinden gelmeye çalışır.

    Bu nedenle aşağıda aktardığımız önerileri uygulamak, sınavda sizin zihinsel ve duygusal performansınızı artırmanız ve beyin gücünüzü en üst seviyede kullanmanızı sağlar…

    Önceki iki yazımda, “Etkili Sınav Teknikleri” ve “Sınav Stresi İle Nasıl Başedebiliriz” konularını detaylı bir şekilde ele almıştım. O yazıları okumayan okuyucularımızın buradaki önerilerimizi okumadan önce o iki yazıyı okumalarını öneririm.

    Sınavdan bir gün önce neler yapmalı?

    Bir gün öncesinde ders çalışabilirsiniz.. Bu çalışma, çok yoğun, zihni yorucu bir çalışma olmamalı. Amaç; beynimizi boş bırakmamaktır. Örneğin, edebiyat, tarih, coğrafya… gibi yakın hafıza, ezber derslerinden birine ya da bir kaçına toplam 3-4 saatliğine, bir kez daha hızlı bir şekilde göz atabilirsiniz.
    O gün sabah erken kalkın ve gündüz uyumayın.
    Kimseyle sınav hakkında konuşmayın.
    Çevrenizdeki stresli insanlardan uzak durun.
    Kahve, çay ve kafeinli ve enerji içeceklerden uzak durun. Kafeinli içecekler stres oranınızı artırır.
    Bol su için. Su zihni diri tutar.
    Akşama doğru, açık havada güzel manzaralı bir yerde uzun bir yürüyüş yapın. Yürüyüş sizi rahatlatır, zihninizi dinlendirir ve gece iyi bir uyku almanızı sağlar.
    Akşam evde ya da sinemada komedi türü bir film izleyebilirsiniz. Gülmek en rahatlatıcı faaliyettir.
    Akşam kendiniz için uygun ve normal bir zamanda yatın… Yani ne erken ne de geç olmalı.

    İyi bir uyku için neler yapmalı?
    Sıcak bir duş alın.
    Nefes egzersizi yapın:
    Bir birim zamanda ağızdan diyafram nefesi alın
    İki birim zaman içinde tutun
    Dört birim zamanda ağızdan yavaşça verin.
    Bunu 5-10 dakika yapmak sizi çok rahatlatır.

    Kas eksersizi yapın:
    Kasları bölgesel olarak sırayla yavaşça gerip serbest bırakarak yapılır..
    Örneğin el kaslarını yavaşça gerip serbest bırakmak. Sonra kol kaslarını, omuz kaslarını sonra sırayla vücudun bütün kaslarını gerip yavaşça serbest bırakmak büyük bir rahatlama sağlar.
    En önemli kaslar, alın, göz, yüz, çene ve omuz kaslarıdır. Bu kasları gevşettiğinizde vücudunuzu daha rahat gevşetebilirsiniz.
    Kültür – fizik özellikle streching (gerinnme) hareketleri yapın.
    Süt, ıhlamur, adaçayı, yoğurt, ılık - süt bal karışımı gibi içecekler ve yiyecekler iyi bir uyku almanızı sağlar.
    “Şimdi yatacağım ve harika bir uyku almış olarak kalkacağım” düşüncesiyle yatın. Şunu hiçbir zaman unutmayın uykunuz gelirse zaten doğal olarak uyursunuz. (Bu konuda bir sorun yaşarsanız uyku ile ilgili yazdığım yazıdaki egzersizi uygulayabilirsiniz)

    Sınav sabahı neler yapmalı?

    Sabah, ne geç ne de erken kalkın. Salona alınma sürenizden yarım saat önce orda olacak şekilde kalkış saatinizi ayarlayın.
    Sabah ılık su duş alın. Özellikle kollarınızı, ayaklarınızı ve yüzünüzü soğuk su ile yıkayın. Soğuk su sizi dinçleştirir.
    Yukarda belirttiğimiz, nefes, kas ve kültür - fizik egzersizleri yapın.
    İyi bir kahvaltı yapın. Kahvaltıda, ceviz, bal, kuru üzüm, incir, fındık, gibi yiyecekler faydalıdır. Yağlı yiyecekler ve yoğurt yemeyin..

    Yanımızda neler olmalı?

    Su ve kolonyalı mendil bulundurun. Giriş kartınızı zaten almışınızdır.

    Sınav yerine kiminle ve ne zaman gidelim?

    Sınav yerine sizi rahatlatan, motive eden kişilerle gidin. Sizi olumsuz etkileyen kişilerle gitmeyin.
    Sınav salonuna girişten 30 dakika önce orda olun.
    Okul bahçesinde, mümkün olduğunca çevrenizdeki stresli insanlardan uzak durun.

    Sınava başlamadan önce neler yapalım?

    Mutlaka tuvalet ihtiyacınız olsun ya da olmasın, tuvalete gidin.
    Suyunuzdan için
    Derin nefes alın beyninize yeterince oksijen göndermek için biraz içinizde tutun ve verin.
    Sınav kitapçığı dağıtıldığında hemen açmayın. Kitapçığa cesaretle bakın, sizi hedefinize ulaştıracak, bunca emeğinizin karşılığını alacağınız araç ellerinizde. Zihninizde sınav küçülsün siz büyüyün. Çünkü sizler sınavdan daha büyük ve daha güçlüsünüz. Büyüklüğünüzün ve gücünüzü fark edin.

    Sınav için en iyi düşünce

    Sınav için en iyi düşünce; “Bu benim en iyi sınavım olacak ve elimden gelinin en iyisini yapacağım, yapabileceğimin en iyisini yapacağım” düşüncesidir.
    Bu düşünce size hem zihinsel hem de duygusal olarak en iyisini yapmanıza odaklar ve beyin gücünüzü en üst seviyede kullanmanızı sağlar.
    Kendinize pozitif telkinlerde bulunun
    Bir duyguyu yaşamak için önce o duyguyu hatırlamak gerekir. Ve hangi duyguyu hatırlarsanız o duyguyu yaşarsınız. Bu nedenle, sınav süreci içerisinde kendinize hep pozitif ifadelerde pozitif telkinlerde bulunun. Yani; “Rahat ol. Sakin ol. Kendine güven. Her şey güzel olacak, kontrol bende” gibi telkinlerde bulunun. Çünkü insanlar telkinlerle kendilerini açarlar ve aşarlar, telkinlerle kendilerini kilitlerler…
    Asla negatif telkinde bulunmayın ya da başkalarının negatif telkinde bulunmasına izin vermeyin. Yani kendi kendinize “stres yapma, endişelenme” derseniz, daha fazla strese girer, daha fazla endişelenirsiniz. Çünkü beynimiz negatif talimatları algılayamaz.
    “Ya olmazsa” düşüncesini erteleyin
    “Ya olmazsa” düşüncesini sınavdan sonrasına atın gitsin. Onu olmadığı zaman düşünürsünüz, şimdi olabileceğini düşünün ve olması için ne gerekiyorsa onu yapın.

    Asla vazgeçmeyin!

    Sınavda hiçbir zaman ve asla vazgeçmeyin. Sonuna kadar dayanın. Gücünüzün sonuna kadar mücadeleye devam edin.
    Unutmayın; en kritik zamanlarda en az iki seçeneğiniz vardır. Biri; pes edip bırakmak ki; gerçek yenilgi budur. Bir diğeri; sonuna kadar dayanmak ve asla vazgeçmemektir.
    Kendinize küçük hata yapma payı bırakın
    Kendinize gayet insani, küçük hata yapma payı bırakın. Çünkü herkes hata yapabilir. Bu çok doğal ve normal bir durumdur. Mükemmeliyetçi olmayın.

    Son söz:

    Bu benim en iyi sınavım olacak ve elimden gelinin en iyisini yapacağım.
    Her şey gönlünüzce olsun, Allah yardımcınız olsun!!!
     
  2. agent force

    agent force Harbi Aktif Üye

    Paylaşımın için sağol.