The Plan Tam Çözüm

BERKİTO Üye
Oyuna başladığınızda, gidebileceğiniz üç yolla karşılaşacaksınız. Size en yakın olanı seçerek ilerleyin. Metal bir kafesin yanına kadar, koridoru aşağıya doğru takip edin. Metal kafesin içine girip içerideki kolu çektiğinizde, kısa bir yolculuğa çıkacaksınız. Araç durduğunda, sağ tarafa dönüp içinden çıkın. Kapıdan dışarı çıkın ve bir adım atıp sol tarafa dönün. Bu noktadan sonra, dümdüz ilerleyebildiğiniz kadar ilerleyin, sonunda sarmal bir rampanın tepesine geleceksiniz. Kubbenin tepesinde dolaştığınızda, karşıdaki tepeye bakılan bir yer bulacaksınız. Buranın sonuna kadar gidin ve aşağı, manzaraya bakın. Aşağıda, beş ayrı mekanın şekillerini göreceksiniz, oyun boyunca buraları çok kereler ziyaret edeceğiz.

Tekrar doğrulup rampadan aşağı inerek dışarı çıkın. Biraz önce yukarıdan baktığınız beş mekanın da (üç platform ve iki binanın), üzerinde kolları bulunan mekanizmaları ve mekanizmalarının yanında şekilleri bulunmakta. Kuşbakışı bakılan kemerden bir adım geri gidip yandaki direğe baktığınızda, yerde başka bir kol daha göreceksiniz. Bu kolu alın (ne kadar ilginçtir ki, bu oyun boyunca alıp alabileceğiniz tek obje. Bu da insana Myst’i hatırlatıyor). Yukarıdan baktığımızda bazı şekiller görmüştük, bunları mekanizmaların yanındaki şekillerle eşlememiz gerekiyor. Mekanizmaların birinde kol olmadığını göreceksiniz, buraya biraz önce aldığınız kolu kullanacaksınız. Binalardan birinin içinde ise, bu işlemi yapacak bir direk göremeyeceksiniz. Direği ortaya çıkarmak için keresteye tıklamanız gerekiyor. Bu işlemleri yapıp, 5 mekanizmada da şekilleri eşleştirdikten sonra, üzerinde üç kare olan kulübenin yanındaki kemere gidin. Üzerinde üç kare olan direği geçip, ilerleyebildiğiniz kadar ilerleyin, sonunda karşınıza bir köprü çıkacak. Bu köprüyü, biraz önceki işlem sonucu ortaya çıkarttık. Ama halen ortada bir boşluk var ve biz bu yüzden ilerleyemiyoruz. Köprüde gidebildiğiniz yere kadar gidin ve sol tarafa dönüp buradaki kolu çekin. Patikadan aşağı indiğinizde, bir binayla karşılaşacaksınız. İçeri girdiğinizde, iki çıkış kapısıyla karşılaşacaksınız.

İçeri girdiğiniz yere geri dönün ve buradan, en sağdaki kapıya doğru ilerleyip patikayı sonuna kadar takip edin. Cam duvardan içeriye baktığınızda, içeride yanıp sönen bir lamba olduğunu göreceksiniz. Lambanın yanış sayısına dikkat edin: 2, 7 ve 4. Bu, daha sonra işimize yarayacak. Buradan ayrılıp ana odaya geri dönün ve sağ taraftaki kapıdan geçin. İçeride tuhaf görünüşlü bir heykel göreceksiniz, ona yakın plan yapın. Heykelin sağ tarafında bar bulunmakta, onu çekin. Barı çektiğinizde, ortaya ilginç bir alet çıkıyor. Bu alet, pena için ipucu! Buradan ayrılıp yıkıntıların yanına geri dönün. Tünelden dışarı bir adım atıp sağ tarafa döndüğünüzde, başka bir kemer göreceksiniz. Oraya doğru ilerleyip, daire şeklindeki patikaya gelene kadar bu patikayı takip edin. Sağ tarafa dönüp kulübeye doğru ilerleyin. Kapı tokmağına tıklayıp içeri girin. Heykel tabanındaki tuhaf makineyi açıp ortasındaki düğmeye basın. İçeride bir masa bulunmakta, onun üzerini araştırın. Duvarda, Alida’nın bir haritası bulunmakta. Haritanın üzerinde, adanın yandan görünüşünü görebilirsiniz.

Çekmecelerin hepsini kontrol edin; ilk çekmecede pek bir şey bulamayacaksınız, ikinci çekmecede bir e-mail, bir müzikal enstrümanın diyagramı ve üç tane resim, üçüncü çekmecede is bir resim, bir not ve bir de gazete parçaları göreceksiniz. Bunların hiçbiri şu an için bir şey ifade etmiyor, ama daha sonradan hepsi anlam kazanacak. Masanın ortasındaki alete yakın plan yapın. Bu alet, size altı tane kuş göstermekte. Eğer kolu çekerseniz, gösterilen kuşun resmi değişiyor. Ortadaki tuşa bastığınızda ise, kuşun çıkarttığı sesi duyuyorsunuz. Sanırım ileride, bununla ilgili bir bulmacayla karşılaşacağımızı çoktan anladınız. Masanın sağ tarafındaki projektöre bakıp oynat tuşuna basın. Kısa görüntü bittikten sonra, hızlı sarma tuşuna (en sağdaki, üzerinde iki tane üçgen olan), daha sonra da oynatma tuşuna basın. Tüm görüntüleri görene kadar bu işlemi tekrar edin.

Kulübeden çıkıp sağ taraftan arkasına dolaşarak diğer kulübeye gidin. Bu kulübenin içinde de gezegeni açın ve güneş tuşuna basın. Şimdilik buradan ayrılın, çünkü daha fazlasını şu an için yapamıyoruz. Bu kulübeden çıkıp, diğerine gidin (üçüncüye, bir öncekine değil). Burada da gezegeni açıp güneş tuşuna basın. Ayrıca bu kulübenin içinde bir masa göreceksiniz. Masanın üzerindeki kitaba bakın. İlk kulübede kuşları gösteren alete benzer bir aletin burada da olduğunu göreceksiniz. İlk kulübedekinden farklı olarak burada, böcek ve kurbağalar bulunmakta. Alete tıklayarak, seslere dikkat edin. Odanın içinde ayrıca, güneş sisteminin bir modeli bulunmakta. İpi çekerek, güneş sisteminin hareketini izleyebilirsiniz. Buradan da ayrılıp, sonuncu kulübeye gidin ve aynı şekilde gezegeni açıp güneş tuşuna basın. Büyük bir küre göreceksiniz, kürenin içinde, tuşları olan bir sandalye var. Bu bulmacanın çözümünü, ilerleyen zamanlarda öğreneceksiniz, bu yüzden boşuna uğraşmayın. Üstteki tuşa bastığınızda, küre hareket ediyor. Bu esnada, topu konumuna göre gösterilen numaralara dikkat etmelisiniz. Numaralar dikkat ederken, topun bir pozisyonunda herhangi bir numaranın olmadığını göreceksiniz, biz bu noktaya “sıfır noktası” diyeceğiz. Üç tuşun hepsi de, kürenin farklı pozisyonları için farklı numaralara sahip, bu şema çıkarken size yardımcı olacaktır.

Bu kulübeden de çıkıp kulübelerin etrafında dolaşın. Dolaşırken, kulübeler arasında bazı kuş sesleri duyacaksınız. Kuş seslerini, ilk kulübedeki alette gördüğünüz şekillere göre eşleştirin. Aynı işlemi böcek ve kurbağa sesleri için de yapmanız gerekiyor. Ama neyse ki burada sadece bir ses var, o da güve (moth) sesi. Bu işlemleri gerçekleştirdikten sonra, bu alanı terk edip yıkıntıların bulunduğu yere gidin ve araca binerek oyunun başladığı yere geri dönün.

Balkonun arkasındaki duvarın ortasında bir açıklık bulunmakta, oradan girin. Biraz ilerledikten sonra tünelden dışarı çıkacaksınız, sol tarafa dönüp yarım ay şeklindeki (org) bulmacayı geçin. Etrafınızda döndüğünüzde, bulmacanın arkasına geleceksiniz, plakaya yakın plan yapın. Plakanın üzerinde bir rakam göreceksiniz; 87523. Turuncu bulmacanın yanına geri dönün ve bulmacaya tıklayın. Burada tuşlara sırayla basmamız gerekiyor, ama şimdilik bunun için yeterli bilgiye sahip değiliz. Sıra doğru yapıldığında, siyah tüpler aşağı iniyor. Gri tüplerin üzerindeki sembollere dikkat edin. Şimdilik buradan ayrılıp balkona geri dönün.

Sağ taraftan ilerleyerek kapıdan geçin (yüzünüzün denize dönük olduğu yer). Dışarı ulaşana kadar patikayı takip edin. Çıkışa doğru gelirken, sol taraftaki parmaklıklarda soluk mavi renkte bir düğme görecesiniz. Bu noktadan sonra bir adım daha ilerleyip sol tarafa dönün ve aşağı bakın. Mavi düğmeyle karşı karşıya geleceksiniz, ona basın. Düğmeye bastıktan sonra yukarı bakıp sol tarafa dönün. Mor objeye doğru ilerleyip aşağı bakın ve bulmacaya yakın plan yapın. Üç çarkı da, merdiven ortaya çıkana kadar çevirin. Yukarı bakıp merdivene doğru yürüyün. Daha sonra merdivenin üzerindeyken, etrafınızda dönüp tekrar ilerleyin. Bu şekilde merdivenin tepesine çıktıktan sonra, yukarı bakın. Diğer merdiveni kullanarak yukarı çıkmaya devam edin. Yine bir kemerle karşılaşacaksınız. Camdan içeri baktığınızda, Arin size kolyesini gösterecek. Merdivenlerden aşağı inip patikayı sonuna, dışarıya çıkana kadar takip edin. Dışarıdaki patikayı da, gidebildiğiniz yere kadar takip edin. İlerlerken basamakları çıkacak, birkaç merdivenden inip çıkacak ve sonunda mor ızgaralarla kapatılmış olan bir yola geleceksiniz. Geldiğiniz yoldan geri dönün ve ana odaya gidip org bulmacaya bakın (buradaki sesler anlamsız, ama bize Arin’in sonraki ipuçlarını veriyor). Arin’in bulunduğu kemere geri dönün ve camdan tekrar bakın. Arin size, bir not gösterecek. Bu notta, org bulmacasında nelere basmanız gerektiği gösteriliyor. Orgun yanına geri dönüp, notta yazanları çalın. Nottaki notaları görmek için aşağıdaki resmi kullanabilirsiniz.

Nottaki notalar, iki sembolün birleşimi olduğundan, notaları çalarken sadece siyah notaları (grilerin arasındaki) kullanacaksınız. Altıncı notada bir hile var, hepiniz bunun yedinci gri nota olduğunu düşünebilir, ama o ikinci siyah nota. Eğer nota girişlerini doğru yaparsanız, holün sonundaki top etrafında dönecek ve yeni bir aracı gösterecek. Aracın içine girin ve sağ üstteki yumruya basarak arabayı sürün.

Sağ taraftaki merdivenlerden yukarı çıktığınızda, düğmenin altında büyük bir topla karşı karşıya geleceksiniz. Buradaki baskıya (nota) dikkat edin. Basamaklardan aşağı inin, etrafınızda dönün ve sağ taraftaki odaya girin. Merkez silindirin arkasındaki duvarda, bir klavye şeması bulunmakta, oraya gidip ona bakın. Etrafınızda döndüğünüzde, iki tane üçgen göreceksiniz, onlara yakın plan yapın. Üçgenlere baktıktan sonra, tekrar etrafınızda dönün. Klavyenin, düğmelerden biriyle bağlantılı olduğunu göreceksiniz. Merdivenleri kullanarak yukarı, düğmenin olduğu yere geri çıkın ve kolu çekin. Kolu çektiğinizde, ortaya bir merdiven çıkacak, bu merdiveni kullanarak yukarı çıkın. Yukarı çıktığınızda pencereden dışarı bakın. Soldaki pencereye baktığınızda ise, aşağıdaki şekli göreceksiniz.

Şifreli yazının çözülmüş hali şöyle:

Code for all vault doors (tüm kapıların şifresi için)
set numbers to two (rakamları ikiye ayarla)
press button for six seconds (ve altı saniye düğmeye bas)

Merdivenleri kullanarak aşağı inin. Yüksek sesler çıkartan makinenin diğer tarafından dolanarak düğmenin arkasına geçtiğinizde, burada bir oda göreceksiniz. Odanın içinde, başka bir küre şeklinde araç bulunmakta. Odaya girip, bu aracın içine oturun. Burada işin içine, kuşlar ile ilgili bilgileriniz giriyor. Sağ taraftaki tuşa tıkladığınızda, bulmacaya başlıyorsunuz. Sol taraftaki tuş, kulenin etrafında 4 tane kulübe gösteriyor ve 4 tane kuş tuşu ortaya çıkıyor. Burada, kulübelerin arasında duyduğunuz kuş sesleriyle, kuş şekillerini eşleştirmeye çalışıyorsunuz.

Eşleştirmeyi doğru yaptıktan sonra, sağ taraftaki topuza tıklayarak konservatuara geri dönün. Araçtan dışarı çıkınca, merdivenleri kullanarak yukarı çıkın. Sağ tarafa dönüp, sağ taraftaki ilk kapıdan içeri girin. Girdiğiniz bu yer, Arin’in ofisi. Masanın üzerinde bazı kağıtlar göreceksiniz, onları okuyarak düğmelerin üç gizli ayarı hakkında bilgiler edinin. Odadan çıkıp, merdivenleri kullanarak yukarı geri dönün. İlerlemeye devam edip sağ taraftaki odaya girin. Burası ise, Leval’in tutuklu olduğu oda. Odadan ayrılıp tekrar içeri girdiğinizde, Leval kendisini serbest bırakmanızı isteyecek ve kodu söyleyecek; 21 ve 22. Alete baktığınızda, iki tane ayar düğmesi olduğunu göreceksiniz.

Ayarlamayı yaptıktan sonra alttaki tuşa basın. Odaya girdiğinizde, yerde bir resim göreceksiniz, ona dikkat edin (bu resmi daha önceden görmüştük). Ana odanın ilerisine (derinliklerine) doğru ilerlediğinizde, ikinci araba bulmacasıyla karşılaşacaksınız. Arabanın üzerinde sekiz tane düğme göreceksiniz, bunların hepsi birer rakam. Önceden çözdüğümüz yazıta göre, tüm rakamları ikiye ayarlamamız ve düğmeye altı saniyeliğine basmamız gerekiyor.

Ana odada, arabalara doğru giden üç tane koridor bulunmakta. Ayrıca ana odadan, şu an için hiçbir yere gitmeyen iki tane de küçük koridor var. Yüzünüz duvara dönükken, en soldaki koridor çıkmaz yola, en sağdaki ise başka bir binaya açılıyor. Buradan tek görebildiğiniz, üzerinde tuhaf işaret bulunan bir kapı. Kapıdaki delikten baktığınızda da bir şey göremiyorsunuz. Ana odaya geri dönüp etrafınızda döndüğünüzde, sütunların üzerinde iki tane kol göreceksiniz. Sol taraftaki kolu çektiğinizde, sol koridorun sonunda, solda bulunan kapı açılıyor. Sağ taraftaki kol ise, sağ taraftaki koridorda bulunan kapıyı açıyor. Sol taraftaki koridoru takip ederek, içinde paraların bulunduğu kasaya gidebilir ve asansörle yukarı çıkarak, oyunun başlarında heykellerin birinde gördüğünüz pena düğmesinin yanına gelebilirsiniz. Şu an için buraya gitmiyoruz. Sağ taraftaki koridoru seçerek, kürenin yanına gidin. Küre şeklindeki bulmacada amaç, topları yuvarlayarak onları 1-5 arasında rakamlarda durdurmak. Ama bu işlemi yaparken, sıraya dikkat etmemiz gerekiyor. Eğer bir sayıdan diğerine geçemiyorsanız, sayıların arasındaki “sıfır” pozisyonunu kullanın. Bu bulmacanın çözümü, kulübelerden birinin içindeki sandalyede bulunmakta. Gelelim bulmacanın çözümüne: Topların hepsi, “1” pozisyonunda durmakta. En üstteki top için, “1” pozisyonundan başlayın ve topu üç kez sağa, üç kez de yukarı doğru hareket ettirin. Eğer yanlış bir şey yaparsanız, topu “1” pozisyonuna geri getirerek işlemi baştan yapabilirsiniz. Ortadaki top için de “1” pozisyonundan başlayın ve onu bir kez yukarı, üç kez sola ve bir kez daha yukarı hareket ettirin. Son olarak alttaki top için de “1” pozisyonundan başlayın ve topu bir kez sağa, iki kez yukarı, bir kez sağa ve bir kez daha yukarı hareket ettirin. Eğer işlemleri doğru yaparsanız, gitar sapının sonundaki merdivene açılan mor ızgara açılacak.

Kürenin içine girdiğinizde, sırtınızı merdivene dönün ve yukarı bakın; yine aynı sembolü göreceksiniz. Diğer merdivenlerden aşağı indiğinizde, bir gitarla karşılaşacaksınız. Pencereden bakarak gitara yakın plan yapın; işte size ana odada, üzerinde sekiz numara bulunan bulmacanın çözümü. İlerlemeye devam ettiğinizde, başka bir merdiven daha göreceksiniz. Merdivenlerden aşağı inip, sona kadar gidin ve düğmeye tıklayın. Bu düğme, kürenin bulunduğu yolun paralelindeki kapıyı (gözetleme deliği olan) açıyor. Burada da bir kasa kapısı bulunmakta. Şimdilik burayı terk edip ana odaya geri dönün. Sütunların arkasına geçin ve sağ taraftaki kolu çekerek patikayı açın. Patikayı takip edip etrafa bakındığınızda, binanın tepesinde bir sembol göreceksiniz. İlerlemeye devam edip odaya gelin ve etrafı inceleyin.

Baştan beri salladığımız bulmacanın, üzerinde 8 tane rakam bulunan, yanına gidin ve gitarın üzerinde gördüğünüz rakamları buraya girin (eğer işe yaramazsa, rakamları tersten girmeyi deneyin). Rakamları doğru girdiğinizde, araç etrafında dönecek ve siz de onu kullanabileceksiniz. Araca binip onu kullanın. Büyük odaya geldiğinizde, her iki köşede üçer tane olmak üzere altı tane bölme olduğunu göreceksiniz. Bu odacıklar, gitarın akordu için kullanılan mandallar. Odanın ortasında ise bir düğme bulunmakta, buna basarak odanın konumunu değiştiriyor ve odacıklara ulaşıyorsunuz. Odanın arka tarafında, başka bir bölme daha var; bu bölümü bulmak, daha doğrusu görmek biraz zor, ona göre. Odanın arkasındaki bu bölüme gidin; arabadan inip odaya ilk girdiğiniz yerden sağ tarafa doğru ilerleyin. Odanın arkalarına doğru geldikten sonra sola döndüğünüzde, girişi göreceksiniz. Sekiz düğmeye de basarak, yerdeki şekilleri eşleştirin.

Eşleştirmeyi yaptıktan sonra, ortadaki düğmeye basın. Büyük bir sembol denizden yükselip sizin için bir asansör ortaya çıkartacak. Onun üstüne çıkıp onu kullanın. Patikayı sonuna kadar takip ettiğinizde, başka bir heykel göreceksiniz. Heykele tıkladığınızda, gitar mandallarının doğru şeklini öğreneceksiniz. Koridorun kahverengi kısmında, gizli bir bölüm bulunmakta. Bu yolu takip ettiğinizde, dışarıya, platformun üstüne geliyorsunuz. Burada bozuk bir düğme göreceksiniz, bu bir şey ifade etmiyor, bu yüzden boşuna uğraşmayın. Mandalların bulunduğu odaya geri dönün ve ayar düğmelerine bakarak hangilerinin yandığını görün. Altı bölümün hepsine gidip, oradaki aletleri heykelde gördüğünüz şekilde ayarlayın. Bir bölümü bitirdiğinizde, köşedeki düğme yanmaya başlıyor. Yanan düğmeye basarak diğer bölüme geçecek ve bu şekilde ilerleyeceksiniz.

Hepsini bu şekilde ayarladığınızda, mandal bulmacasını çözmüş oluyorsunuz. Konservatuara geri dönün. Ana bölümde, Alida gitarının bir modeli bulunmakta. Üzerinde üçgenler bulunan ve ses çıkartan aletin ayarlarını hatırlıyor musunuz? Noktaların notalarla olan eşleşmesini klavyeden öğrenmiştik. Peki orgun ayalarını hatırlıyor musunuz? Bunu da, notaların sembollerle olan eşleştirilmesinden öğrenmiştik. Şimdi ise, semboller ile noktaları (boncukları) birleştirerek aşağıdakini elde edeceğiz.

9.jpg

Bunu yaptıktan sonra, gitar modelinin yanına geri dönün. Sol taraftaki ibreyi değiştirdiğinizde, Alida’daki beş mekanın her birinde değişiklikler oluyor. Bu beş alanın hepsinde de, aynı sembolden görmüştük. Beş alanı ilgilendiren düğmeyi de açın ve üçgen şeklindeki tuşa basarak, noktayı hareket ettirerek sembolle birleştirin. Böylelikle kulenin tepesindeki büyük küre aşağı inecek ve iskele de konservatuarın üstüne çıkacak. Yeni düzende, konservatuar penceresinin yeni bir giriş olduğunu göreceksiniz. Buradan içeri girip, içerideki heykeli inceleyin. Bu heykel de, üçüncü düğme ayarlarını gösteriyor. Düğmelerin yanına geri dönüp merdivenlerden yukarı çıkın ve buradaki kolu çekerek düğmeleri eski pozisyonuna getirin. Düğmeleri ayarladığınız alana gidin ve noktalar, Arin’in notundaki (ya da konservatuardaki heykelde gösterildiği) şekli alana kadar düğmeye basın. Geri dönüp, kolu çekin. Böylelikle giriş deliği hareket edecek ve size doğru yeri gösterecek. Aracı kullanarak ana bulmaca odasına gidin.
Arka odadaki araba bulmacasının yanına gidin. Buradaki tuşlar, üzerlerinde gezegen sembolleri bulunan topları yakmaya yarıyor. Bu bulmacayla ilgili ipucunu, oyunun başlarında, yanıp sönen lambadan almıştık; 2, 4 ve 7. Tuşa bastıktan sonra, imleci topun üstünden geçirerek kaç kez yandığına bakın ve sayıyı not edin. İlk tuş, topun üzerinde beysbol sopasına benzer bir şekil; ikinci tuş, topun üzerinde bulutlu bir şekil; üçüncü tuş ise, topun üzerinde bir yıldız çıkartıyor.

10.jpg

Topları ayarladıktan sonra, araç kullanılabilir hale gelecek. Araca binip kubbelerin bulunduğu odaya gidin. Buradaki düğmeleri kullanarak dört koridordaki lambaların hepsini açmamız gerekiyor. Dört koridorun hepsine giderek, şunları yapın; asansörle yukarı çıkıp ikinci katta durun, dışarı çıkın, kubbeyi açın ve düğmeye basarak ışığı yakın. Asansörle bir alt kata inin, dışarı çıkın ve alete (kulübelerin birinde daha görmüştük bu aletten) yaklaşın. Düğmeye basıp aleti açın. Gezegenlerin hepsine tıklamanız gerekmekte. Ama bir gezegenden diğerine geçerken, ortadaki güneş tuşuna basmanız gerekiyor. Her gezegen için, lambanın kaç kez yandığını saymayı unutmayın sakın! Dört aletteki gezegenlerin şeması;

Bunu da hallettikten sonra, diğer taraftaki araca gidin ve içine girin. Bu aracı kullanabilmek için, böcek/kurbağa sesleriyle ilgili olan bulmacayı çözmeniz gerekiyor. Kulübelerin arasında, sadece güve sesi duymuştuk, bu yüzden hepsini güve şekline gelecek şekilde ayarlayın. Ayarlamayı yaptıktan sonra kola tıklayıp aracı kullanın. Kuleye geleceksiniz. Burada dört tane projektör göreceksiniz (hepsi de camın arkasında). Odanın bir köşesinde, üzerinde kol bulunan bir platform var. Bu kolu çektiğinizde, kulübelerin içindeki gezegenler gösterilmeye başlıyor. Pencereye gidip aşağı bakarak, her kulübeden gelen ışık sayısını sayın. Eğer pencereden baktığınızda herhangi bir ışık göremezseniz, kulübelerdeki güneş sembollerine basmamışsınızdır demektir. Yan taraftaki asansörle aşağı inebilir ve kulübelerdeki güneş tuşlarına hızlı bir şekilde basabilirsiniz.
Kolun sağ tarafındaki pencereden işe başlayıp, saatin ters yönünde hareket edelim. Bu doğrultuda, kulübelerden gelen flaş sayısı sırasıyla; 7, 2, 6 ve 5. Flaş sayılarını aldıktan sonra, asansörle aşağı inin ve kulübelerin hepsine teker teker giderek, aletteki topları flaş sayılarına göre ayarlayın. Kuleden gelen yol ile daire şeklinde yolun kesiştiği yerde durup, yüzünüzü kuleye çevirin. Sağ tarafa dönüp ilk kulübeye girin. Sağ taraftaki yeşilimsi/grimsi gezegene tıklayın (6). Aşağıdaki resimden hangisi olduğunu görebilirsiniz.

Buradan çıkıp diğer kulübeye girin ve sol tarafta büyük, koyu (mor) renkli gezegene tıklayın (5). Aşağıdaki resimden, hangisi olduğunu görebilirsiniz.

Diğer kulübeye geçip, en sağdaki gezene (Dünya’ya benzeyen) tıklayın (7). Aşağıdaki resimden, hangisi olduğunu görebilirsiniz.

Son kulübeye geçip, en üstteki gezegene tıklayın (2). Aşağıdaki resimden hangisi olduğunu görebilirsiniz.

Kulede, içinde projektörlerin bulunduğu odaya gidin ve kolu kullanın. Gezegenlerin hepsi doğru bir şekilde görüntülediğinizde, araç etrafında dönecek ve siz de aracı kullanarak kulenin tepesine çıkacaksınız. Kulenin tepesinde, heykellerden bir tane daha bulunmakta. Bu heykel ise, gezegenlerin gösterildiği aygıtın ayarlarını göstermekte. Bu aygıtların yanında giderek, burada ne gördüysek gezegenlerin üzerine onu uygulamamız gerekiyor. Asansörün yanına gidip bir üst kata çıkın ve aygıtı açarak sol taraftaki kahverengi gezegeni sola doğru itin.

Aynı şekilde yine saatin ters yönünde ilerleyerek diğer aygıtları da ayarlayacağız. İkinci aygıtta, beyaz-mavi benekli gezegeni güney batıya doğru itin.

Üçüncü aygıtta, en içerideki gezegeni güneye doğru itin.

Son aygıtta ise, en alttaki gezegeni sola doğru itin.

Her şeyi doğru yaparsanız, en gıcık bulmacayı da çözmüş olacaksınız. Artık oyunun sonlarına ulaşmış bulunuyoruz. Eğer güzel bir son görmek istiyorsanız, gitarı çalmadan önce Arin’in kapısına kodu girmelisiniz. Ama yok ben kötülerin adamıyım, benim için para daha önemli diyorsanız, Arin’in kapısı yerine paranın bulunduğu kapıyı açın. Güzel sonu görmek için, asansörle yukarı çıkıp (paranın bulunduğu yeri geçeceksiniz), gitarın yanına gelin ve gitarı çalmak için yumruya tıklayın. Gitarı çaldıktan sonra balkona çıktığınızda, Arin sizi bekliyor olacak. Kötü sonu seçtiğinizde, zaten oyun Game Over oluyor!
 

Benzer Konular

Yanıtlar
0
Görüntülenme
7B
Yanıtlar
2
Görüntülenme
3B
Yanıtlar
3
Görüntülenme
53B
Yanıtlar
3
Görüntülenme
15B
Yanıtlar
1
Görüntülenme
10B
Üst