SILENT HILL ORIGINS TAM ÇÖZÜM

nomercy_gfb NeMa PrObLeMa...

Lanetli kasabaya dönmeye hazır mısınız? Bazı gerçekleri açığa çıkarmaya, geçmişinizle yüzleşmeye, korkunun iliklerinize işleyeceği karanlık mekânlara girmeye...

Hemen konuya girelim isterseniz. Bu tam çözümü PSP için yazıyorum, ilerde PS2 versiyonu çıktığında ve/veya PC versiyonu çıkarsa bazı değişiklikler olabilir, beni suçlamayın. Kontrollerle başlayalım;


Kontroller
PSP'deki analog çubuk bizim hareket ve yön işlerimizi halledecek
Select tuşu envanter ekrarını açar
Üçgen tuşu haritayı açar.
X, herşeyimiz... Ortalıktaki nesnelerle etkileşime geçme, düşmana son vuruşu yapma, basılı tuttuğunuz zaman sağlam bir vuruş yapma... Ama belirteyim, R1 tuşuna basmadan nişan alma eylemine geçemediğimiz için vuruş yapamayız. R1 ne diyen varsa google'a "PSP kullanımı" yazsın ben tam çözüme devam ediyorum.
Kare tuşu koşmak içindir.
Çember tuşu ise fenerimizi açıp kapatmayı sağlar; ayrıca Pause halindeyken sinematikleri geçersiniz.
L1 ile kamera açısını Travis'in tam önüne ayarlarsınız(ama her zaman olmaz) ve envanter ekranında bir önceki kategoriye geçersiniz.
R1 ile silahı kaldırıyoruz ve X ile ateş ediyoruz, gayet açık. Silahınız yoksa Travis yumruk kaldırıyor. İyi dövüşür, aklınızda olsun.
Sağ ve sol butonları o anki silah çeşidine göre(yakın dövüş veya ateşli) bir sonraki veya önceki silaha geçme imkânı sağlar. Mesela, sırasıyla bıçak, sopa ve balyoz aldınız. Sağa bastığınızda elinize önce sopa, sonra da balyoz gelir. Tersi de geçerlidir ve hepsi ateşli silahlar için geçerlidir.
Aşağı yukarı butonu ateşli silahlar ve yakın dövüş silahları arası geçiş yapmanızı sağlar.
Diğer malzemeler
Oyun boyunca sağlığınıza çok dikkat edin, nitekim bazı hayvanlar canınızı bir vuruşta kırmızıya getirebilir. Bol bol sağlık malzemesi toplamaya bakın ve boşa harcamayın.
HEALTH DRINK, FIRST AID KIT ve AMPOULE sağlık paketleri, ENERGY DRINK ise yorulduğumuz zaman bize koşmak için enerji sağlayan aparattır.
El fenerinizi genelde kapalı tutmanız sizin yararınızadır. Bu sayede yaratıkların dibinden geçerde hiç farkedilmezsiniz. Tabi abartmaya gerek yok.
Haritayı ve el fenerinizi kullanmayı öğrenin, hayat kurtarır!
hazırsanız silent Hill'e girelim.


Başlangıç

Öncelikle çok hoş bir sinematikle oyuna başlıyoruz, garip bir biçimde tanıdık da geliyor. Alessa sislerin içinde kaybolduktan sonra Silent Hill'e girene kadar belli bir mesafe ilerlememiz lazım. O arayı oynanışa adapte olmakla geçirmenizi tavsiye ederim. Kamera açılarına vs alışın. Sonrasında "Silent Hill'e hoşgeldiniz" yazan o lanet tabelayı görüyoruz ve alevler içindeki eve geliyoruz. Dahlia'yı gördükten sonra evin içindeki çığlığa koşarak evin içine giriyoruz. Hemen merdivenlere yönelin ve karşıdaki kapıya girin. Diğer kapılar kilitli, denemenin lüzumu yok; zira ben denedim faydasını görmedim. Alevler bize zarar vermiyor, sadece yavaşlatıyorlar. Tabi alevlerin içinden de geçemiyoruz, abartmayın lütfen. Kızı bulunca hemen alın sonra da geri ye dönün. Bazı yerlerde alevler yolunuzu kapatacak ve Alessa buralarda devreye girecek. Mest olduğum anlar diyebilirim. Dışarı çıkınca yine bir sinematik ve uyanıyoruz.


Alchemilla Hospital

Sisli şehirde kalktığımızda Travis bizim yerimize haritayı alıyor. Sağda solda gezinebilirsiniz de gene yollar yıkılmış. O yüzden vakit kaybetmeye gerek yok, doğruca hastaneye. Bu arada iyi araştırırsanız iki tane HEALTH DRINK bulabilirsiniz, bence gidip bulun.

Hasteneye girin ve bu tanıdık mekândaki haritayı alın. Sonra birinci kat asansörüne doğru ilerleyin. Bu arada Lobide ilk kayıt noktası var, isterseniz bir kaydedin, nasıl bir şeymiş görün. Kızıl Üçgen bizim save işlerimize bakacak. Asansöre yaklaşırken bir demo girecek ve Kaufmann serserisiyle karşılaşacak. Adam kıl, doğru dürüst cevaplar vermiyor, Travis iyice kıllanıyor. Hemen adamın ardından asansöre binin ve 2. kata çıkın. Soldaki kapıdan girin ve...

Güzel bir demo ile hemşiremiz üzerimize saldıracak. Hemen sağınızdaki balyozu alın ve saldırın. Burada belirtmek istediğim bir şey var; canavarlarla çok yakın etkileşime girerseniz size bazı tuş kombinasyonları verilecek ve bu sayede atakları atlatabileceksiniz. Hemşireleri alt etmek kolaydır; ama hafife alma gibi bir hataya düşmeyin. Öldürünce 205 numaralı odaya girin ve DOCTOR'S DIAGNOSIS'i alın. İlginç; ama birisinin 3. derecede yanıkları olmasına rağmen sadece derisi yanmış ve iç organlarına zarar gelmemiş; acaba kim? Aynaya bir göz atın ve odadan çıkmaya çalışın.

Ahanda Alessa gene geldi, muzır kız. Artık anladığınız gibi aynalar bizim Alternate mekânlara geçişimiz olacak, tam tersi de geçerli: alternate'ten normal mekânlara. Tekerlekli sandalyeden SCALPEL'i alın. PLASTIC LUNGS hemen yanınızda ve raflarda bir tane HEALTH DRINK var. Feneri söndürün, ya da kaşınıyorsanız açık tutun ve koridora geri dönün. Ortalıkda bir tane hemşire var. Nurse's Center'in yanındaki 202 nolu odaya girin. GOLDEN EGG'i alın, notlara da bakmayı unutmayın. Geri çıkın ve hemşirelere dikkat edin. 204 numaralı odaya gidin, DRIP STAND'i alın ve kanlı bir not olan kilitli kutuya gidin. Burada yapmanız gereken bir şifre girmek ama şifre ile alakalı bir bilgi yok elimizde. İlerde "Amy,31", "Lucy,23" ve "Sarah, 19" yazılarını bulacağız. Uğraşmak istemem diyorsanız kutuya 312319 şifresini girin plastik kalbi alın. Dışarıda bir yerde televizyon olabilir, yanınıza almanızda fayda var. Merdivenlere gidin ve aşaığya inin.

Korkuluklara dayalı bir balyoz olacak, alın. HEALTH DRINK de olabilir, almayı unutmayın. Zaten bir şeyler varsa Travis kafasını çevirecektir ve sizde orayı kontrol edersiniz. Kapıdan girin. Birinci katta bir adet hemşire koca bir kavanoz ve iki adet kilitli kapı var. Bu kapılardan biri bayanlar tuvaletine gidiyor. Garip bir şey var bu kapıda. Ortada bir delik, sanki yumurta kadar. Yumurta mı? Envanter ekranında GOLDEN EGG'e gelip use deyin ve kapıyı açın. Tuvaletlerin birinde(ortadaki) plastik karaciğer(PLASTIC LIVER) var gidip alın. Notları okumayı unutmayın. Şimdi de buradaki aynaya gelin ve normal dünyaya geçin. Enerji içeceği var(yorulduğunuz zaman için, gene koşarsınız), karaciğer aldığımız tuvalate gidip STAFF LOUNGE KEY'i alın. Burda bir de "Amy, 31" yazıyor, neyse siz zaten sabredemeyip kalbi almıştınız.

Staff Lounge hemen sağda düz gidince ulaşabilirsiniz, olmadı haritaya bakın. ENERGY DRINK, TOASTER ve önemli olan şey EXAM ROOM KEY'i alın. Bir yerlerde de "Lucy, 23" yazıyor, tabi sizi alakadar etmez artık. Lobiye gidin ve Exam room'u açın. ALCOHOL BOTTLE(kavanoz işte ya) var, ve de az ilerde plastik mide ile bağırsak var(PLASTIC STOMACH, PLASTIC INTESTINE), hemen lavaboların içinde. X-Işınlı cihazı açarsanız "Sarah, 19" görürsünüz; ama sizi alakadar etmiyor. Neden etsinki, 31-23-19 şifresini zaten girdiniz, bu hemşirelerin yaşlarının şifre olup olmaması pek de sorun değil. Şimdi ortadaki bebeğe gelin bakalım.


Anatomi Mankeni Bulmacası (The Anatomy Doll Puzzle)

Sorun değil, sırasıyla bağırsak, mide, karaciğer, kalp ve akciğerleri yerleştirin ve bebeğin açılan gözlerini alın. Nasıl sırayı öğreneceğinizi de söylerdim, ama küstüm. Çok sabırsızsınız.

Bu aldığımız göler başka bir anahtar görevi görecek. Alternate tarafa geçip bir kilitli kapı açacağız. Bayanlar tuvaletine dönün ve aynadan geçiş yapın. Aynı koridordaki kilitli kapıya gidin ve garip şeklin üzerinde gözleri kullanın.

Burada da iki hemşire ortalıkta gezinmekte, arkaladında da faydalı şeyler var. Tekrar EXAM ROOM'a gidin ve bizim şu plastik bebeğin gerçek versiyonunu görün(Ahan da gözleri yok, acaba biz mi yürüttük?). SCALPEL'i alın veya almayın, artık şunu-bunu alın demiyecem, görün alın. En güzel silahınızı elinize alın ve Doctor's Office'e girin, ilk Boss savaşımıza geldik.



Straigh-Jacket

Silent Hill 2'den tanıdık olan bu yaratık, artık farklı saldırılar da yapabiliyor. Görmek istediğinizi sanmam. Taktik isterseniz, önünde durmayın derim. Hızlı hareket edip sağına soluna, ya da en iyisi arkasına geçin, indirin kafasına. Zaten kolay ölecek; ama ilerde size çok çektirebilirler.

Canavar ölünce yerdeki FUTURE PIECE (Gelecek Parçası) isimli Flauros parçasını alın ve Alessa ile görüşün. Siren miren derken konuya giriyoruz; işte tüm güzelliğiyle Lisa karşımızda. Yaşasın, tekrar görmek nasip oldu. Ama kısa sürdü. Normal kapıdan çıkamıyoruz, o yüzden başka bir kapı bulmamız lazım. Lobiden geçip koridora gidin, haritada görürsünüz, Ladie's Room'un yanıda.

Dışarı çıkınca haritayı kontrol ederseniz Travis'in Sanatoryum'u işaretlemiş olduğunu görürsünüz. Galiba halen bazı cevaplar peşindeyiz ve Lisa sanki bir şeyler biliyor gibi.


Cedar Grove Sanitarium

Dışarı çıktığınızda hastanenin diğer tarafında olduğunuzu görürsünüz. Haritaya göre sağ üst köşenizde kalan tarafı kontrol ederseniz, bir adet HEALTH DRINK bulma ihtimaliniz var. Sağda solda radyonuz cızırdayabilir, nitekim Silent Hill sokakları bir sürü yaratıkla dolu, her zaman için hazırlıklı olun. Üstelik, az önce Boss savaşı yaptığımız Straight Jacket, artık sağda solda karşılaşabileceğimiz sıradan bir canavar oldu. Verdiğim taktiği hatırlayın. Eğer belinize ayaklarıyla sarılırsa bekleyin ve size söylenilen iki tuşa basın. Muhtemelen ilki yuvarlak, ikincisi üçgen olur; ama belli olmaz, dikkatli olursanız eğer, bu yaratık belinize sarıldığı zaman hiç hasar almadan kurtulabilirsiniz. Ortalıkta sessizce dolaşmak da ayrı bir dert, çünkü bir canavardan kaçsanız, diğeri sizi görüyor, nasıl iş anlamadım. İlerde iyice kötü olacak, şimdinin tadını çıkarın. Kaçarken Travis yorulur ve yavaşlarsa, özellikle de peşinizde canavar(lar) varsa ENERGY DRINK'lerden birini kullanın ve kaçmaya devam edin. Artık yola koyulalım.

Canyon Street'in kuzeyinin sonunda bir adet JAGGED WOOD bulabilirsiniz. Güneye giderek ENERGY DRINK ve daha da güzeli HEALTH DRINK bulabilirsiniz. Polis arabasının yanında bir adet de BATON olabilir, alırsınız. Midway Avenue'nin iki tarafıda çökmüş durumda, ama nerde olduğunu söylemeyeceğim bir yerde de HEALTH DRINK var. Ayrıca yine Borden Street'in güneyinde ENERGY DRINK var.

Cielo Avenue'nin doğusunda ENERGY DRINK var, ilerde işimize yarar. Ceilo'dan Low Street'e gidin. Gitmemiz gereken yer Butcher Shop. Oradan da Toluca Avenue(avenue cadde demek, "bu da ne?" demeyin). Kasap dükkânının içinde bir kayıt noktası, HEALTH DRINK ve MEAT HOOK(ki kendisi sağlam silahtır) var. Hemen arkadaki kapıdan girerek tüyler ürpertici bir demo ile karşılaşıyoruz. Anlaşılan bu çocuk bizden daha sert, umarım karşılaşmayız(yalan). Hemşireyi bir kontrol edin bakalım nesi varmış. Duvardan FIRST AID KIT'i alın ve yine oralarda bir yerlerde ENERGY DRINK olması lazım. Bir et yığınının üzerinde de MEAT CLEAVER olacak, onu da alın.

Ortamdan çıkın. Ana caddeye geçin ve sola dönün. TARGET PISTOL AMMO(mermi) olacak oralarda, ENERGY DRINK de olabilir. Sola doğru devam edin. Toluca ve Borden Street'in kesiştiği noktada yeni bir düşmanla karşılaşıyoruz. Carrion isimli bu mereti Düşmanlar / Boss Canavarlar başlığından ayrıntılı olarak inceliyebilirsiniz. Uğraşmayın, yanına bile yaklaşmayın, hiç bulaşmayın. Ya da bana ne; gidin dibine, size bir tane koysun, görün gününüzü, sonra anlarsınız ne demek istediğimi. Toluca Avenue'nin sol tarafına doğru devam edin, yararlı bir şeyler bulabilirsiniz. Acadia Road'ın sol tarafında ise bir araba garajında arabanın kaputunda HEALTH DRINK ile WRENCH bulabilirsiniz. Daha fazlası için ortalığı arayın, hepsini de ben söyleyemem.

Doğruca sanatoryuma gidin. Binaya kazasız belasız girmek için koşun. Yok ben artistim tüm canavarları yerim diyorsanız, 3-4 tane Strait-Jacket ve yine bir o kadar Carrion ile baş edin. Sonra da binaya girin; ama girmeden önce de sağı solu kontrol edin, mermi filan vardır belki. Binaya girince kısa bir gezintiye hazırlanın. Central foyer'de doğruca kuzeye gidin ve doctor's office'nin altından notu alın. Tam arkanızdaki kapıya "west solarium" girin. Tekerlekli sandalyede çok güzel bir şey var: TARGET PISTOL. Artık ateşli bir silahımız var ve tavsiyem tek kurşununu bile harcamayın. Yine aynı odada FILING CABINET ve ENERGY DRINK vardır.

Çıkın ve tam ters yönde ilerleyin, "east solarium" a doğru gidin. İçerde bir harita olacak, hemen alın ve rahatlayın. Yine aynı odada ENERGY DRINK ve bir not olacak. Diğer kapıdan çıktığınızda Alessa'nın kahrolası annesi Dahlia ile karşılaşıyoruz; mal mal bir şeyler mırıldanıyor. Demoda olmasaydı balyozu kafasına indirecektim. İlk storage room'a gidin ve TIRE IRON, TARGET PISTOL AMMox2, SCREWDRIVER ve ENERGY DRINK'i alın. Bu kadar çok şey almış olmamız sizi korkutsun, zira sıkıntılı dakikalar bizi bekliyor. Koridorda bir tane DRIP STAND olabilir. Merdivenlere gidip kayıt noktasını bulun. Eh artık bir nebze rahatız.

İkinci kata çıkalım. Burda çok kötü bir şeyle karşılaşıyoruz. Kısaca remnant denen bu yaratık, karanlık ortamlarda zor görünen ve "bi koyarsa oturtur" tabirine en çok uyan yaratıklardan biri. Kesinlikle uzak durulması gereken bir yaratık. Mermi bile o kadar işlemiyor. İlle de dövüşçem diyorsanız, doğrudan karşısında durmayın; sağına, soluna veya arkasına geçin indirin iki tane. Storage room'a gidin ve hemşireyi hallettikten sonra SHOTGUN AMMOx2, FIRST AID KIT ve ALCOHOL BOTTLEx2(kavanoz işte) malzemelerini toplayın. Silent Hill 4'teki 10 malzeme alma rezilliğinden sonra şimdi de kamyon gibi önümüze geleni alma var. Sanki Travis'in tırı ile oynuyoruz; mübarek nerde taşıyor o kadar şeyi Allah bilir. Neyse devam. Karşıdaki kapının kilidi kırık, sallıyoruz.

Staff lounge'nin ötesinde, main foyer'de birkaç hemşire bulacaksınız. Hedefimiz TB ward'a gitmek. Burada bir iron lung(solunum cihazı) var. İçinde de bir anahtar var; ahan da yeni bir bilmece.


Solunum Cihazı Bulmacası (Iron Lung Puzzle)

Burada yapmamız gereken, makineyi aşırı yükleyip açılmasını sağlamak; böylece anahtara ulaşabileceğiz. Aslında deneme yanılma gibi gözükse de denenmiş yolu uygulayın. Butonları sırasıyla soldan sağa 1'den 5'e kadar numaralandırırsak; sırasıyla 1-3-5-1-3-5 butonlarına basın ve BASEMENT KEY'i alın.

Doğruca merdivenlere dönüyoruz ve bodrum kata iniyoruz. Açıkçası daha yolda ellerim titremeye başladı. Bodrum katın orada bir sandalye ve etrafında TARGET PISTOL AMMO ve WRENCH olacak. Şimdi yeni anahtarı kullanmanın zamanı, kapıdan giriyoruz. Yandaki koridordaki storage room'da DRIP STAND ve TARGET PISTOL AMMO var. Etraftaki hayvancıkları rahatsız etmeyin bence, yararınıza olmaz. Boiler room'da JAGGED WOOD olacak; ama şu remnant nanelerinden tam üç tanesi koridoru kolluyor. Koridorun batı sonunda TARGET PISTOL AMMO var; ama kim gider alır o ayrı.

Carrion'un geçtiği ilk koridorda east pipe room'a gidin ve ordaki akıntıya bir göz atın; aklınızda bulunsun, buraya tekrar gelebiliriz. Şimdi, çarpraz koridorda aşağı gidip merdivenlere ulaşalım. Merdiven boşluğunda bir RAZOR(ustura) olacak. İkinci kata çıkın ve nöbetteki iki hemşireyle ilgilenin. Ya da sallayın. Feneri kapatarak gidebilirsiniz. Hydrotherapy room'a gidin. Üzerinden buhar çıkan küvetin yanına gidin ve oradaki kontrolu aktif hale getirin. Küvetine içindeki anahtar bir yerlere gitti artık, geçmiş olsun. Sakin olun, burası Silent Hill. Şimdi de aynı kattaki treatment room'a gidin ve aynanıza kavuşun.

Açıkçası bu geçişlerden nefret ediyorum. Ne zaman aynayla etkileşime geçsem bütün vücudum zangır zangır titriyor. Kötü bir durum, şartlı refleks oldu bende. Alternate mekânda da oyuncak bebeğin yanında TARGET PISTOL AMMO var. Koridora çıktığınızda şu lanet yaratık remnant sizi karşılayacak. Bir kavanoz var onu alabilirsiniz. Merdiven boşluğunda yine mermi bulabilirsiniz. Birinci kattaki kayıt noktasında takılmanızda fayda var; çünkü alternate mekânlarda ne olacağı belli olmaz. Female seclusion'a gidin ve oralardaki tüm kapıları kontrol edin. Yine bir Flashback çıkarsa korkmayın. Gerçi aniden çıkıyor, korkmamak elde değil; ama idare edin. Dorm 3'te PISTOL mermisi var; ama dışarı çıktığınızda Straight-Jacket'lerin ortalarda gezdiğini göreceksiniz. Bence hiç ses etmeden ladies's restroom'a gidin. Shower room'da, yani banyo tarafında bir mutfak bıçağı olacak. Hemen aynadan boyutlar arası geçiş yapın. Keşke hepsinde Alessa gelse. Gariptir; ama Alessa'yı gördüğüm yerde kendimi güvende hisseder oldum. İlk girdiğimizde demir tellerle kapalı olan tuvalete bakın ve sifonu çekin. Ahan da takır tukur sesler geliyoru; anahtar gene gitti. Sakin olun ve çıkmadan evvel duşları gene bir kontrol edin.

Remnant'ları rahatsız etmeden dorm 5'e geçin. BATON, TARGET PISTOL AMMO, TABLE LAMP ve DUTY LOG, FEMALE SECLUSION isimli notları alın. En önemlisi de yatağın üzerinde terazi gibi asılı olan panelin üzerinden PATIENT BELONGINGS KEY'i alın. Diğer odalarda da faydalı bir şeyler olabilir, isterseniz kontrol edin. Merdivenleri unlock yapın, ilerde sıkıntı olmasın. Bu kattaki main foyer'e gidiyoruz. Yani Female tarrafından ayrıldık. Patient belongings anahtarı olduğu için elimizde, doğruca o odaya gidiyoruz. Canavarları ne isterseniz yapın. Yiyorsa hepsini öldürün(ben öldürdüm, he he). Property room'da SHOTGUN AMMOx2 ve bir adet not var. İngilizce bilmiyorsanız pek bir şey ifade etmez; ama ilerde notları da çevirebiliz. Şimdi odadaki aynayı kullanın.

O da ne! Kapının üzrinde bir adet SHOTGUN bizi bekliyor, yaşasın! Yerde de mermi var. Şimdi de dışarda iki adet Carrion var. Dayroom'da SHOTGUN AMMO var FIRST AID KIT var. Ayrıca sandalyeye geçmiş POKER de var. Doğu koridoruna doğru yollanın şimdi. East solarium'da bir adet remnant var; ama mermi vs de var. Laundry room'da SHOTGUN AMMO, HEALTH DRINK ve FILING CABINET var. Merdivenlere gidin, artık en sonunda şu anahtarı almaya gidiyoruz. Merdiven boşluğunda mermi var, almayın(şaka).
Canavarları sallayın ve koşa koşa east pipe room'a gidin. Artık şu çok istenen INTERVIEW ARCHIVES KEY'i alın. Çarpraz koridora gidin. MEAT HOOK, HEALTH DRINK ve birkaç güzel şey daha var. Tabi canavarların arasından sıvışabilirseniz. Remnant'larla dolu kooridora geri dönün ve storage'ye girerek HAMMER ve AMPOULE'yi alın. Bir de aynamız var.

Archivers room ikinci katta. Hemen dibinizdeki merdivenleri kullanarak oraya gidebilirsiniz.Yine bir flashback var ve bu da diğerleri kadar kötü. SHOTGUN AMMO ile PORTABLE TV'yi, aynaya atlamadan önce alın. Sonra da diğer dünyada KATANA'yı alın. Katananın da kullancıkça kırılıyor olması çok kötü olmuş. Kendisi en sevdiğim silahtır. Batı koridorlarına girin. Koridor yolu tıkanık olan yerdeki merdivenlere girin.

Bodrumda, yine bir Carrion ortalığı gözetlemekte. Çarpraz koridorda diğer merdivenlere geçin. Birinci ve ikinci kat arasında bir HAMMER var. Gideceğimiz yer birinci kat erkek(male) kanadı.

Male seclusion'da beş adet hücre var. BATON ve CLIPBOARD'ı da sayalım. Her hücreye ayrı ayrı dikkat edin. #1'de usturalar, #2 kapalı, #3 güzel giysiler ve parfümler, #4 yine kapalı(parmaklıklarla), #5 ise yenmemiş yemeklerle dolu. Infirmary'ye gidin. Sağda solda hemşire olabilir, selam vermeyin. SCALPEL ve kayıt noktasını bulun ve oyunun en güzel bulmacası diye tabir edilen garip bebeklerin yanına gidin.


Bebek ve Hap Bulmacası (The Doll/Pill Puzzle)

5 bebek ve 4 ayrı renkte haplar var. Yapmamız gereken 5 bebeğin ağzına birer hap yerleştirmek. Şimdi, beş hücrenin olduğu yeri hatırlayalım. Oradaki notta ne vardı? #1 kırmızı, #2 mavi, #3 sarı, #4 yeşil, #5 mavi. Hangi odada kim vardı? Her bebek bir odadaki hastayı temsil ediyor var ona göre doğru renkteki hapı bebeğin ağzına koymamız lazım.

#1 oda kanlı ve usturalarla doluydu. 2. bebek bu hapı alıyor demek bu da. #2 oda yangında kapanmış. Yanık bebek de mavi hapı alıyor. #3 oda elbiseler ve parfümlerdi, ki dolayısıyla sarı hap giysili bebeğe. #4 oda sanki bir hücre gibiydi, sanki bir suçlu tutuluyordu, dolayısıyla elinde bıçaklar olana yeşil hap ve #5 oda yenmemiş yemeklerle son bebeğe, zayıf olana mavi hap.

Ne yaptığımıza bir bakalım (soldan sağa);
#1 bebek yeşil hap;
#2 bebek mavi hap;
#3 bebek mavi hap;
#4 bebek kırmızı hap;
#5 bebek sarı hap;
ve HARIS' KEY bizim.

Merdivenlere dönün ve bodrumdaki storage'de aynaya gidin. Aynayı kullanın dememe gerek yok sanırsam. 1. kata geri dönerken merdiven boşlşluğunda bir WRENCH ve not bulacaksınız. Hemen doctor's office'e gidin be içeri girin. Önemli olan şey JACOSTA ARTIFACT; ama bunun yanında DRIP STAND ve şok edici bir not var. Dışarı çıktığınızda yerdeki CHILD'S DRAWING'i aldığınızdan emin olun, ki bu resim size bir şeyler çıtlatacaktır. Hemen bu kattaki doğu kanadına, yani female kanadına geçin.

Women's restroom'dan aynayla boyut değiştirin. Gireceğimiz yeri biliyorsunuz; ama isterseniz bodruma inip biraz araştırma yapabilirsiniz; kim bilir belki mermi filan bulursunuz. Neyse, female seclusion'a girin(JACOSTA ARTIFACK kullanarak) ve Lisa ile karşılaşın. Lisa biraz saçmalıyor(acaba?) ve kaçıp gidiyor. En soldaki kapı dışında hepsi kilitli, içeri girin(öncesinde Shotgun'ı elinize alsanız iyi olur) ve bir flasback sizi karşılasın. Vee.. Yeni bir Boss savaşı.


Helen Grady'nin Hatırası (The Memory of Helen Grady)

Travis'in annesiyle uzaktan dövüşmeniz sizin faydanıza. Tavsiyem shotgun ile, canavar size yaklaştığı anda iki el ateş edip kaçmak. Yavaş hareket etse de, dibinden çıkardığı bıçaklarla belli bir menzile çok ağır hasarlar verebilmekte. Ayrıca osurur gibi altından serbest bıraktığı yeşil bir gaz var, bu da çok hasar veriyor. Dediğim gibi, mesafenizi koruyun ve canavarın saldırı yapmak için size yaklaşmasını bekleyin. Belli bir mesafeye geldiği zaman iki el ateş edip kaçın. İlginçtir ki shotgun'ın mermi kapasitesi iki. Silent Hill 2'de av tüfeği 4 mermi alıyordu ona kızıyordum bir de. Uzaktan yaptığınız atışlar sadece mermi israfı olacak. Canavar öldüğünde bir çığlık atacak ve tavana paralel hale gelecek.

Sonrasında yine Flauros'un bir parçasını, PAST PIECE (Geçmiş Parçası) alıyoruz yerden. Yine Alessa gelip bizi uyutuyor ve lobide kalkıyoruz. Çıkışa giderken solumuzdaki masadan THEATRE TICKET alıyoruz. Dışarı çıkınca çalışan bir araba karşılıyor bizi. Bagajdan LUMBER YARD KEY alıyoruz; ama arabaya binemiyoruz, binsek ne güzel olurdu. Şimdi de tahmin edeceğiniz üzere tiyatroya gideceğiz ve oraya geçebilmek için yolumuzu Midway Avenue üzerinde olan lumber yard'a çeviriyoruz.


Artaud Theatre

Uzun bir geri dönüşe hazır olun. Acadia'dan Toluca'ya, yine butcher shop'tan geçerek Low Street'e geçiyoruz. Oradan Cielo'ya, oradan da Midway'e geçiyor ve lumber yard'a varıyoruz. Butcher shop'ta bazı gülünç değişikliklere tanık olabilirsiniz. Çıkışına doğru bir BLOODY CAP olacak ve üzerinde "Help me"(yardım et) yazıyor olacak. Şu butcher mı bizden yardım istiyor? İlginç. Energy drink'leri hazırlayın; uzunca bir koşuya çıkıyoruz.

Ufak bir gezintiden sonra lumber yard'tayız. HEALTH DRINK ve bir gazete bulabilirsiniz. Bir adet de HAMMER yakında bir yerlerde olacak. Tavern'in oraları bir kontrol ederseniz, mermi filan bulabilirsiniz. Industry Drive üzeinden kuzeye gidin, sağa eğim yaptığı zaman sola gidin ve mermileri kapın, bir adet de CRATE olacak. Sağa sola bakına bakına gidin, bir şeyler bulabilirsiniz.

Asıl gideceğimiz yer Greenfield Apartments, kilise(church)nin hemen ötesinde. Zaten gidilebilecek mekânlar pembe, gayet açık. İki adet ENERGY DRINK, bir adet HAMMER ve yine bir adet BATON avluda bekliyor olacak. Merdivenlerden çıkıp girin ve iki kutu mermiyi ve diğer ıvır zıvırı alın. Ortalık da baya dağınık hani. Yatakodasında NAPKIN ve RAZOR olacak. İlginçtir ki baştan başa yarılmış bir yaratık da yatağın üzerinde yatmakta. Lavaboda FIRST AID KIT'i alın ve delikten atlayın(Silent Hill 2...). Burada bir şey yok; ama posta kutularına göz atarak 213 numarasını aklınızda tutun.

Caddenin karşısına geçin ve çitle çevrili bölgenin içinde yeni türde mermilerle karşılaşın: SERVICE PISTOL AMMO ve RIFLE AMMO. Hmmm ilginç silahlar bizi bekliyor. HEALTH DRINK'i da alın isterseniz. Buradan daha ileri gidemiyoruz, zorunlu olarak tiyatroya gireceğiz. Bileti boşuna mı aldık. Hemen kapıyı zorlayın ve ortada kalın. Öyle kolay mı girmek. Yandaki gişeye sanatoryumdan aldığınız bileti verin ve kapıdan içeri yeni bir cehenneme geçin.

Bankın üzerinden haritayı alın. Harbiden tiyatroymuş burası. Merdivenlerin orda bir kilitli kapı var, yanında da mermi var galiba. Alt kata inerken, THEATRE PROGRAM PAGE olacak ayaklı bir panonun üzerinde; auditorium'un hemen orda. Bir de bir mesaj var, "Caliban ona mağrasında sahip." Auditorium'a girin ve Lisa ile garip bir karşılaşmaya tanık olun. Lisa burda Travis'i çok pis kandırıyor, aklımdan neler geçti(gerçi kızgınlıktan PSP'yi kıracaktım neredeyse). "He" deyip geçin. Perde kontollerinin orada HEALTH DRINK olabilir, hemen sağda. Soldaki storage'ye girin, daktiloyu alın fırlatırsınız. Sağdan çıkın. Tabi dikkatinizi çekti mi bilmem; ama orda garip bir manken vardı, Silent Hill 2'dekilerin akrabası gibi; bana hiç tekin gelmedi.

Sahnede yine bir flashback bizi alıkoyuyor. Benim hoşuma gidiyor bu flashback'ler. Durum dinliyorum. Sahne kontrollerinin yanında bir parça odun bulabilirsiniz. TECHNICIAN WARNING isimli bir not ve bir adet demir ağırlık(silah) burada. SERVICE PISTOL AMMO ve KITCHEN KNIFE da kayıt noktasının yanında bir yerlerde. Yandaki koridorun güneyinde de bir tane balyoz olacaktı. Kuzeydeki kapıdan çıkın. Anam o da ne, şu oyuncaklardan biri(Ariel) canlandı. Hemşirelerdeki gibi yine X ile size saldırdığı zaman savuşturma imkânınız olacak. Acımayın, öldürün; sonra da rafları kontrol edin, belki bir HEALTH DRINK vardır.

Bir adet fırlatmalık televizyon yine oralarda bir yerde. Dressing room'un orda olması muhtemel. Director's Office'te SUN TOTEM var, alın. Ama güzel bir şey daha var: SERVICE PISTOL. Mermi de var yanında. Bir tane de el yazması not var. Bu silah, diğer tabancaya göre daha sağlam, lazım olursa kullanın. Ayrıca mermi kapasitesi de daha fazla. Ayrıca eski tabancanız için daha fazla mermi de çıkmayabilir, o yüzden bu yenisini saklayıp diğerini kullanın(tabi israf etmeyin). Raflarda yine HEALTH DRINK olabilir dikkat edin. Artık Ariel'lerle akraba olduk, zırp pırt çıkarlar. Buradaki her yer ya kilitli, ya da hiç açılmayacak; ama men's dressing room hariç tabi. Orada aynamız var, valla özlemişim. Katana da var, ne güzel. Notları okumayı unutmayın.

Dışarıyı Ariel'ler kuşatmış, sinsice sıvışmak da hiç kolay değil belirteyim. Tabi Silent Hill 4: The Room'da Walter'dan çok iyi kaçtıysanız, bunları da geçebilirsiniz; ama bence riske gerek yok. İndirin gitsin. Katana iyi iş görebilir, sizce? Olmadı eski tabancanızı, target pistol'u kullanın. Burası sıvışmak yerine dövüşmek gerektiren üç beş yerden biri. BALCONY CORRIDOR KEY ve birazcık da SERVICE PISTOL AMMO var, nerede? Director's Office'te.

Dressing room'un oralarda, yani yan koridorda bir tane Carrion var. Onu geçin ve yandaki odada kanlı canlı bir Straight-Jacket ile karşılaşın. Ben görünüş dışında bir fark göremedim, aynı nane. Merdivenlerde, yerde mermi var mı diye dikkatli bakın; belki cüzdan bulursunuz(şaka). İkinci katta da bir Ariel var. Kapının dibine kadar gidin ve iki yanındaki kare delikleri görün. Anladınız mı bilmem; ama elimizdeki totemlerden iki tane olacak ve biz de bu totemleri kapının iki yanına yerleştireceğiz. Işık ve karanlık. Sun Totem, ışığı simgeliyor ve sağdaki yere yerleştiriyoruz. Başka yapabileceğimiz bir şey yok, o yüzden aynamıza geri dönüyoruz.

Balcony corridor kilitli olan yerdi, o yüzden sırasıyla Curtain Control, storage ve auditorium'dan lobby merdivenlerine gidiyoruz. Burada, yerde pusuya yatmış bir Ariel var. Vurun kafasına. Lighting box içinde FIRST AID KIT dört adet (750W, 125W, 250W ve 500w) ampul var. Not da var; ama siz pek ilgilenmeyeceksiniz, ne de olsa az sonra gelecek olan bulmacayı ben yazıyorum.

Koridorun diğer tarafından çıkın ve güney tarafa doğru yol tutun. Yoldaki bir kutuda HEALTH DRINK olması lazım, benim gözden kaçırdıklarım için siz dikkatli dikkatli bakının. Yandaki odaya girin ve bize artislik çeken Straight-Jacket'e haddini bildirin. MOON TOTEM olacak, alın. Kuzeydeki kapıyı unlock edin, sonra sıkıntı çekmeyelim. Şimdi doğruca men's dressing room'a aynaya gidiyoruz. Aynadan gerekli işlemi yaptıktan sonra SUN TOTEM'i yerleştirdiğimiz yere, lobi merdivenlerinden ikinci kata gidiyoruz. Şimdi de üç tane Ariel var, ne nane yersiniz ben bilmem, devam ederim. Şunu söyleyeyim, artislik yapıp aralarından geçmeye kalkışmayın, denenmiştir. En iyisi shotgun kullanmayı öğrenin biraz. Ayrıca sabit durmak için de bir sebep görmüyorum. Güvenlidir diye köşelere de geçmeyin. Amaaaan, bana ne, ne halt yerseniz yeyin. MOON TOTEM'i soldaki panele yerleştirin ve kapının kilidini açıp içeri girin. İki Ariel ve bir Carrion var; ama güzel bir hediye de var: HUNTING RIFLE ve biraz da mermi. Bence hepsini öldürmeye değer bir silah. Neyse costume storage'de ki aynayı kullanarak geçiş yapın ve raflardaki KATANA'yı alın. HEALTH DRINK de var galiba. Garip gurup sesler gelirse korkun.
Bir tane AMPOULE koridorun sonunda kuzu kuzu bekliyor. Ariel'lerin bir tanesi de onun başında bekçilik yapmakta. IRON WEIGHTS ve bir tane de kayıt noktası orchestra storage room'da. Doğudaki koridorda RIFLE AMMO bir kapının önünde duruyor. İki tane Catwalk'tan sadece birisi açılıyor. Ona girin ve sıradaki bilmece ile karşılaşın.


Sahne Işıkları Bulmacası (Stage Light Puzzle)

Hiç kasmaya gerek yok, direk A = 500W, B = 125W, C = 750W, D = 250W yerleştirin ampulleri.

Güneye gidin ve alt kata inin. Curtain Control odasına gidin ve ilk denediğinizde açılmayan şalteri açın. Artık sahnemiz ışıl ışıl. Sahneye çıkın ve devasa bir ayna ile karşılaşın. Ellemeyin, öyle dursun. Biraz kendinizi seyredin, gevşeyin. Birazdan naneyi yiyeceğiz. Sağa sola iyi bakın, mermi vs. vardır. Kameraya göre sağ tarafta bir kontrol olması lazım. Sahne dekorlarını değiştireceğiz. Yapacağımız değişikliklere göre aynanın diğer tarafındaki dünya da değişecek. Ama o da ne? Sağdaki kontrollerden sonuncusunun kolu eksik. Kesin onu bulmak lazımdır. Şimdi soldakinden birinciyi, sağdakinden de ikinciyi elleyin ve aynaya gidin.

Aynadan geçtiğinizde ormanlık bir alana geldiğinizi göreceksiniz. Kırmızılı patikadan ilerleyerek sağa doğru gidin ve STAGE OFFICE KEY'i alın. Bu odada son kol var. Araya bir flashback girerse şaşırmayın; ama korkun.

Şunu belirteyim, sahne dekoru ile değiştireceğiniz aynanın diğer tarafındaki dünyalarda çok güzel şeyler bulabilirsiniz. Deneyeip görün. Onları da söylersem kendimden utanacağım. Sıradaki hedefimiz birinci kattaki stage office room. Yoldaki Carrion ve üç beş Ariel için dikkatli olun. PSP'nizin analog çubuğuna iyice hakimseniz hepsini sıfır hasarla ve sıfır mermi israfıyla geçebilirsiniz. Ben denedim oldu. Ama ofisteki Ariel'i de öldürün artık, o kadar üşengeç olmayın. PROP CONTROL LEVER'i alın ve sahne kontrollerine geri dönün. Panele yerleştirin ve soldaki panelden ikinci ve sağdaki panelden üçüncü kolu oynatın ve Caliban'ın mağrasını açın. İşte şimdi naneyi yediniz.


Caliban

Bu canavar kesinlikle devasa ve o derecede yavaş. Sakın aldanmayıni sırf nerde olduğunuı göreyim diye etrafımda dönerken bi koydu feleğimi şaştım. Yaptığı tek atak işini bitirmek için bize zaman verecek kadar yavaş. Arka ayakları üzerinde yükselerek yere güm diye vuruyor ve bir şok dalgası oluşturuyor. Titriyor, böğürüyor ve öyle şeyler işte. Hepsi de kaçabileceğiniz saldırılar.

Savaştığınız alan da öyle oda gibi dar alan değil; ama sanatoryumdaki ile aynı taktiği uygulayacağız. Yakından vur, sonra tabanla. Tüfeği(HUNTING RIFLE) alın ve direk 3-4 atış yapın sonra kaçın. Yaklaşmasını bekleyin ve aynı stratejiyi uygulayın. Eğer yaklaşmasını beklemeden kaçarsanız sizi takip edecek ve köşeye sıkıştırması kolay olacaktır. Ayrıca uzaktan yapacağınız atışlar da etkisiz olacak ve mermi israfına uğrayacaksınız. Ha ben artistim abi diyorsanız, Caliban ayağa kalktığında arkasına geçin ve Katana ile Allah ne verdiyse dalın. Bu da işe yarar.

Ölmediğinizi ve başarılı olduğunuzu varsayarak devam ediyorum. FALSEHOOD PIECE (Yalan Parçası) alın ve Alessa ile karşılaşın. Alessa burada ilginç bir hareketle Caliban'ın cesedini tekmeliyor. Sonra biz bayılıyor ve lobide ayılıyoruz. Yerde demir tellerle mıhlanmış bir Ariel var. Ne kadar hoşuma gitti bilemezsiniz. Onun üzerinden MOTEL KEY'i alın ve dışarı çıkın. Herhalde nereye gideceğimizi anladınız.


Riverside Motel

Koontz Street'in batısına gidin ve Oradaki ilk alanı mermi vs için kontrol edin. Public records office'in içinde de mermi var. Wein Street'te de polis arabasının orada bir şeyler var. Caddenin daha aşağısına doğru Carrion'ların acayip büyümüş olduklarını göreceksiniz. Büyükler daha hızlılar ve çok daha büyük hasarlar veriyorlar. Dövüşmek intihardan veya mermi israfından farksızdır. Hiç ses etmeyin, kendi kendilerine gezsinler. Çok sıkışırsanız shotgun kullanın.

Canyon Street'te HAMMER var. Green Pharmacy'nini oralarda da bir şeyler var. Simmons Street'ten aşağıda da bir şeyler var. Sonra da Wilson Street'e gidin. Caddenin sonunda da bir şeyler var. Şİmdi doğruca bookstore'a gidiyoruz.

İçeride bulabileceğiniz en güzel hediye demiyecem; ama yine de güzel bir şey var: ASSAULT RIFLE ve 2 kutu mermi. Oda arkadaşım "Allah'tan daha ne istiyorsun, pokemon mu istiyon?" der yani. İşin ilginç tarafı, bir kitap dükkânında böyle bir silahın ne işi var, amaan, üzümünü yeyin bağını sallayın, ki faydanıza, sonra benim gibi üşütürsünüz. Neyse devam edelim. Yazar kasaya gidin ve notu alın. Şimdi daha önceden aklınızda tutun dediğim bir sayı vardı, apartmanda, posta kutusunda. Burda söylemiyorum, unuttuysanız yazıda geriye gidin, Allah sizi bildiği gibi etsin emi! Yazarkasaya posta kutusundaki sayıyı girin: 213. BOOKSTORE KEY'i alın ve dışarı çıkın.

Dışarıda, direk hastaneye gidin ve mermi vs ne varsa taraşlayın. Bir sonraki durağımız General Store. Sağı solu iyice arayın, bol miktarda mermi, yakın dövüş silahı ve sağlık paketi var. Carrion'lardan kaçmayı gözünüzü kesmiyorsa, direk iki satır aşaığdan devam edin. Ama şimdiye kadar analog çubuğa çok iyi hakim olmuş olmanız lazımdı. Olmadıysanız gidin baştan başlayın.

Dükkânın içinde AMPOULe var. Kusura bakmayın gerginim biraz, o yüzden böyle agresif yazıyorum. Mermmi falan bir sürü şey var içerde, sayamam hepsini. Toplayın. Yine sise çıkın bakalım.

Midway'in aşağısına doğru gidiyoruz. Carrion'lara dikkat edin diye sık sık uyarıyorum, darbe alırsanız evinize kadar gelirim ha! Midway ile Ceilo'nun kesiştiği yerde HEALTH DRINK var; ama bir de Caliban var. Artık bu yaratıklar da sokaklarda başıboş gezecekler. Öldürmek bir yana, bulaşmayın bile. Ya da bana ne, geberin de görün gününüzü(şimdi bana inat olsun diye savaşmaya gittiyseniz bu tam çözüme devam etmeyin, bekleyin birileri daha yazar).

Şimdi buradan artık ister gezmediğiniz yerleri gezip mermi vs ararsınız ya da haritadaki çemberle işaretlenmiş alana gidersiniz, size kalmış. Artık olabildiğince kısa kesmeye çalışacağım, baya çenem düştü. Otele geldiyseniz(arada atladığım bir ayrıntı var biliyorum; ama sürpriz olmasını istedim) güzel bir yer olduğunu da görmüşsünüzdür. Hemen karşınızda kurtarıcınız bir kayıt noktası. Sağda da resepsiyon(reception) var. İçeri girince bir flashback daha olacak, sonrasında hemen haritayı alırsınız. Notları okuyun, masadaki ROOM 306 KEY'i alın, Rotary Calendar'a bir göz atın büyük ihtimalle dokunamıyoruz. Yandaki kapıdan çıkıyoruz.

Yakındaki merdivenlerin oradaki büyük kapıya gidiyoruz. Bir adet Straight Jacket 209 numaralı odada mermi kutusuna kuluçkaya yatmış. 302'ye de bir bakın. Aslında hepsini zorlayın, içinizde kalmasın. Carrion varsa sallayın, hiç bulaşmayın. 316'da gelinlik ve damatlık var; ama sanki biraz tozlu, isterseniz bir gidip bakın. 308'de yeni bir yaratıkla karşılaşıyoruz: Twoback. Straight-Jacket'in daha gelişmiş bir hali diyebiliriz. Asit püskürtür ve kodumu oturtur. Bana başka saldırı yapmadı. Bu yaratık Travis'in yalnız yolculuk etmesinin onda oluşturduğu yalnızlık endişesini simgeliyormuş. Açıkçası pek bağlantı kuramadım ve bu sağlam yaratığı hiç mi hiç sevmedim. Hiç beklemeden HAUNTING RIFLE'ı kullanın. Ya da SHOTGUN'ı kullanabilirsiniz, her halikarda bu sizin yararınıza olacaktır. Mermi vs için de dikkatli olun, ortalığı incelemeyi unutmayın. 306 numaralı odaya ve oradaki aynaya gidiyoruz.

Dünya değiştirdiğinizde ilginç bir not buluyoruz, artık(flashback'lerden de anlaşılacağı gibi) Richard Grady'nin anıları ile karşılaşmaya başlıyoruz. 309 numaralı odada SPEAR(mızrak) var. Yavaş ama güzel bir silah, ben kullanırken eğlendim(ulan ne sadistim). Aynı odada HEALTH DRINK de olabilir. Tualette de Straight-Jacket çıkabilir. 305'in kuzeyindeki kapıdan girin ve haritanın sol üst köşesinde mermi olduğunu aklınızda tutun. Buradaki tek açık kapı, 200/300 bloklarına giden kapı.

209'da bir mızrak daha var. 301'de FIRST AID KIT ve koruyucusu Straight-Jacket var. 500'lü odaların olduğu yerde bir Twoback var. 503'te bir ayna var. 503 numaralı odada dünya değiştirdiğinizde bu odanın bir manyağın odası olduğunu anlarsınız. Tüm duvarlarda Butcher'ın bir şeyleri doğrarken çizilmiş resimleri var. Yatağın üzerinde de bir adet Piramit Kafa resmi var(SH2'de Hüküm Günü isimli resim). Burda durup psikopatlaşmaya gerek yok, dışarı çıkalım. Bir adet devasa Caliban yolu tutmuş, sallayın. Maintenance room'a doğru gidin.

Burada sağa sola bakın, odayı iyice taraşlayın. Straight-Jacket varsa öldürün, yoksa öldürmeyin. Orda bir yerlerde duvarda yarık olması lazım, girin oradan. Şimdi, duvarlarda delikler var. Bu deliklerden odaları gözetleyebiliyoruz. Hepsine teker teker bakın. 500 nolu odaya bakın. Bir flashback girecek, anlaşılan babamız bizden nefret ediyormuş. Odadaki takvimde işaretli sayıya dikkat edin. Göremediyseniz 12 olduğunu söylerim. İşaretliyse önemlidir, aklınızda tutun. Pink Moon süitinde birisi banyoda televizyon kullanıyor, dedikodu yapmayın. Rose süitinde kırmızı bir ceket var. Ayrıca orda bir şırınga var. Hiç hoşuma gitmedi, baya kıllandım. Koridorun sonunda ne varsa alın, MANAGER'S OFFICE KEY'i aldığınızdan emin olun. 503 numaralı odaya baktığınızda odadaki manyağın harbi manyak olduğunu göreceksiniz. The Butcher'ı davet etmiş. İkinci bakışınızda orda olmayacak.

Maintenance room'a geri dönün. Vice back'i kontrol edin, aklınızda tutun. Unuttuğunuz bir şey var mı diye bakın. Mermi vs. Yeni bir mermi çeşidi var: REDEEMER AMMO. Yeni bir silah daha elde edicez demek bu da. Şimdi anahtarını aldığımıza göre Manager'in ofisine gideceğiz. Ama baya uzun sürecek. Haritanıza baktığınızda accommodation room'un yanında bir koridor göreceksiniz, haritanın en altında. Yol uzun, canavar çok; ne duruyoruz. Rifle'ı yani tüfeği almanız yararınıza. Çünkü ilk gireceğimiz koridorda iki adet Twoback var. Yanınıza yaklaştırmadan ikisini de öldürmeniz sizin yararınıza.

Şimdi haritaya bir kere bakın ve Manager's Office'e kadar koşun. İçerdeki Twoback'i öldürün. Notları ve mermileri alın. Geri dışarı çıkın. Locked olan kapıyı unlock edin. Sağ tarafınızda bir Caliban sakin sakin durmakta, rahatını bozmayın. 108 numaralı odada bir Twoback var. Gözünüz kesiyorsa gidin öldürün ve mermi, sağlık şurubu ve bir adet yakın dövüş silahını elde edin. Dahası da var, oyunun en güçlü silahı(nedense en güçlü silahlar en son çıkar) REDEEMER var. Mânâ olarak kurtarıcı demek, anekdot olarak düşeyim dedim. İsterseniz kullanın. İsterseniz saklayın. Ben oyunu bitirdiğimde yüze yakın kullanılmamış mermi vardı elimde. 106 numaralı odada yine bir Twoback güzel şeyler saklıyor. Laundro Mat'ın ordan gelen sesleri dert edin, korkun. Buralarda bir Straight- Jacket artislik yapıyor, haddini bildirin. Kitchen'ın dışında durun, elinize ateşli bir silah alın, ki Assault Rifle tavsiyemdir; sağlam silahlardan olsun yeter ve içeri girip belanızı bulun.
The Butcher

Piramit kafalarla hiç dövüştünüz mü bilmem; ama onlar beni daha çok zorlamışlardı. Sonunda beklediğimiz an! Kasapla görülecek ufak bir hesabımız var. Aslında insan düşünüyor, ulan sen de canavar kesiyon, ben de; niye birlik olup birlikte kesmiyoruz? Ama kasap pek takmıyor bizi, tavandan asılı Twoback'i bir güzel doğradıktan sonra bize dönüyor ve üzerimize gelmeye başlıyor. Tek silahı elindeki devasa satır, dolayısıyla tek saldırısının da o satırla bize vurmak olduğunu tahmin ediyorum. Bana hiç vurmadı; ama vurduğunda feleğimi şaşacağımı anlamam için medyum olmama gerek yok; görünen köy kılavuz istemez. Neyse gene uzadı. Vur-kaç taktiği işte. Galiba çok yaklaşırsa sizi yakalıyormuş. Bilmem artık, yakalanmamaya bakın. Yakın dövüş silahı ile saldırmak intihardır, eğer yakın dövüş silahı ile öldürürseniz size benden kocaman bir "aferin" var. Ortadaki masayı iyi kullanın. Devasa satır Butcher'ı baya yavaşlatıyor. Mermileri üzerine saydırın ve kaçın. Saydırın kaçın. Köşelerde bekleyin, yaklaşana kadar ateş edin, çok yaklaşınca gene kaçın diğer köşeye. Mermi dolumunu envanter ekranından yapmanız faydanıza. Bir şey biliyoruz da söylüyoruz burada. Eğer ki Assault Rifle'ı aldıysanız, iki üç tur sonra kasabın işi bitecek. Sonra da Travis kendine özgü yöntemlerle durumdan biraz zevk çıkaracak. Açıkçası ben de "aldın mııııı" demekten kendimi alamadım.

Sağda solda yakın dövüş silahları var, muhtemelen silahsız gelirsek kullanalım diye buraya konulmuşlar(mantığa baksana). Not da olacak, onu da alın. Diner'a geçin, kaydedin ve devam edin.

Havuz mekânında, Game Room'a gidin ve en soldaki oyun makinesine yaklaşın. Beş adet de ıstaka var, alın, belki lazım olur. Nede olsa Travis tüm dünyayı yanında taşıyabiliyor. TOKEN'i alın ve yine bir flashback ile karşılaşın. 201 ve 102 numaralı odalar açık, ikisinde de canavar var; ama birinde mermi var. Havuzun ortasındaki parlak şey dikkatinizi çekmediyse oyunu bırakın, biraz dinlenin, çay için. Travis o şeyi almak için suya girmiyor, akıllıca bir davranış; ama en akıllıcası Silent Hill'e hiç bulaşmamak, o yüzden Travis'e hakettiği övgüyü vermiyorum.

Laundro Mat'a girdiğinizde HEALTH DRINK'i almayı unutmayın. Ortada bir WASHING MACHINE MANUAL var. Kırmızı ışıklı olanını kontrol edin ve yeni bulmacamıza merhaba deyin.


Çamaşır Makinesi Bulmacası (Washing Machine Puzzle)

Allah'ım bulmacaya bak, çamaşır makinesi. Bu bulmacayı anneme çözdürmek vardı ya, neyse. Sağda solda bulduğumuz notlardan bulmacanın çözümünü bulabilirdik; ama tam çözüm niye yazılır? TOKEN'i makinaya atın. Şimdi size nasıl anlatayım? Düğmeyi önce ortasında tek nokta olan çembere getirin ve basın. Sonra üzerinde iki nokta olan su ikonuna getirin ve basın. Ardından düğmeyi eğri çizgiler ve aşağı ok olan kutuya(sol üst köşedeki) getirin ve basın. Sonra da düğmeyi eğri bir ok ve nokta içeren kareye(sağ üst) getirin ve basın. Makine çalışacak ve CLEOPATRA KEY'i elde edecektiniz. Ben olsam ismini Kakılmış Key koyardım(iğrenç olduğunun farkındayım).

Şimdi merdivenlerden yukarı çıkın. Odanın içinde merdiven olmadığına göre havuz mekânına geri çıkıp ordaki merdivenleri kullanacağız. Direk Cleopatra Room'a gidin, zaman kaybetmek isterseniz her kapıyı teker teker deneyin. Room 111'de "aha mors ettim seni" diyeceksiniz; ama mors olan siz olacaksınız, çünkü o odada hiçbir şey yok. Cleopatra Room'da mermi, fotoğraf ve fırlatılabilir TV var. Banyodaki delikten atlayın, korkmayın; SH2'deki gibi kilometrelerce derinliğe düşmeyeceğiz, sadece alt kata. ve...

İşte bütün asabiliğimin, öfkemin sebebi. Bu sahneyi görünce yıkıldım, PSP'yi ne yapacağımı bilemedim, ağlayamadım, bağıramadım... Öylece kaldım... Körolası, canı çıkası, belasını bulası, kahrolası, ciğeri kopası, geberesi herif Kaufmann... Bu, Lisa'yı son görüşümüz oluyor.

Odada mermi filan var, biraz gezin. Bir köşede bir toz var ve Travis "bu tip şeylere hiç bulaşamam" diyor. Anlaşılan Lisa'ya tekrar beyaz claudia vermiş pis herif. Aşağılık herif kapıyı çıkarken kilitlemiş, bir de "kasabadan ayrılmanın vakti gelmedi mi?" diyor, Travis "yapamam" deyince de "biraz zorla" diyor. Ulan senin de sonun gelecek; ama hayırlısı.

Lavaboya, aynaya dönüyoruz. Hemen arkamızda bizi bir Twoback karşılayacak, tüm hıncınızı ondan çıkarın. Sağda solda foto vs var, toplayın. Dışarı çıktığınızda havuzun boşalmış olduğunu göreceksiniz. JEWELED HEART'ı gidip alın. 104'ün yanında faydalı bir şeyler olabilir. 102'ye girip vakit kaybedebilirsiniz. Diner'da ORNAMENTAL DAGGER var, onu almayı unutmayın.

İkinci kata, Nero Room'a gidin. Yine mors olmak istemiyorsanız bu defa hiç kapıları zorlamayın. Nero Room'un kapısında bir yarık var, tam da az önce aldığımız hançere göre. ORNAMENTAL DAGGER'ı kapıda kullanın ve içiri girin. Mermiyi alın. İlerleyip resmi alın. Şimdi bir delikler silsilesi başlayacak. Yorumlarımı foruma sakladım.

Ancak dikkatli olun, arada bir tane FIRST AID KIT kaçırabilirsiniz. Yine deliklerden bakmanın vakti geldi. Bir tane daha butcher yok; ama siz yine de korkun. Koridorun sonunda bir foto ve mızrak var. Foto ilginç, BROKEN HEART(kırık kalp). Maintenance room'da "bir hayalete" isimli bir mektup var, artık Travis'in babası Richard Grady ve annesi Helen Grady hakkında hemen hemen tüm gerçekler açığa çıktı sayılır. 503'e dolayısıyla aynaya gidiyoruz. Bütün bu mektuplar ve sanatoryumdaki Boss'tan sonraki tüm flashback'ler, Richard Grady'nin acıklı öyküsünü anlatır. Mektupların hepsi büyük bir acıyı taşımaktadır. Az önce aldığımız fotodaki gibi, kalbi kırık. Hmm yeni bir bulmacanın kokularını almaya başladım.

Normal dünyaya geçiş yaptıysanız envanter ekranınıza bir bakın, JEWELED HEART. Kırık bir kalp, hmmm. Maintenance room'da hatırlamanız gereken bir şeyler var mıydı? Vice'ı kullanın ve bu kalbi kırın, içinden çıkan WEDDING RING'i envanter ekranında incelemeyi unutmayın, June(Haziran) yazıyor olması lazım. Herhalde önemlidir.

Şimdi doğruca resepsiyona(Reception) gidin. Rotary calendar'a gelin ve yeni bulmacamıza merhaba deyin.


Döner Takvim Bulmacası (The Rotary Calendar Puzzle)

Gün, ay ve yıl girmemiz gerek. Sırasıyla hatırlayalım. Maintenance room'un ayrığında odaları gözetlerken duvardaki takvimde bir 12 işaretlenmişti. Yüzükte haziran ayı vardı. 12/06/.. Eksik var? Travis'in envanterine girin ve uğurlu paranızı bir inceleyin. Üzerinde 61 yazıyor, hmm SH3 kokusu aldım. Galiba eksik tamamlandı: 12/06/1961. Takvimde açılan yere WEDDING RING'i yerleştirin ve arkanızdaki anahtarlıkta ROOM 500 KEY sizi bekliyor olacak.

500 numaralı odaya sadece alternate dünyadan geçebilirsiniz, o yüzden doğruca 503'e gidin. Aynadan boyut değiştirin(kuantum ustası olduk) ve dışarı çıkın. Caliban'lara selam vermeyin ve elinize güçlü bir ateşli silah alarak savaşa hazırlanın, 500 numaralı odaya girin.

Richard Grady'nin Hatırası (The Memory of Richard Grady)

En acıklı sahnelerden biri. Travis tüm geçmişini hatırlıyor; maalesef babası oğlundan nefret ederek intihar ediyor. Şimdiye kadar ki en küçük boss savaşı odasındayız. Bu canavar üç parçadan oluşuyor. Sağ ve soldaki uzantılar periyodik olarak size saldırıp boğmaya çalışacaklar. X butonuna basmazsanız bu uzantılar yakalayarak gebertebilir. Ortadaki kafa ise hem saldırıp ısırıyor, hem de şiddetli bir gaz püskürtüyor. Gaz atağı en kötüsü, çünkü kaçmak neredeyse imkânsız. Ama canavar ağzını kapadığı zaman asit püskürteceğini anladığımızdan belki bir şansımız olabilir.

Kaçabilecek fazla alan olmadığından, sağa sola kaçacağız. Assault Rifle veya Redeemer iyi iş görecektir, çünkü bunlar hızlı silahlar; Rifle ve Shotgun yavaş olduklarından böyle hızlı hareketi gerektiren bir savaşta kullanışlı olmazlar. Yakın dövüş silahı kullanmak isteyen artist varsa ona taktik vermeyeceğim. Isırıklara ve iki uzantının saldırılarına karşı tetikte olun ve asit saldırısından sonra sağlık paketi kullanmayı ihmal etmeyin. Şansınız yaver giderse en az hasarla atlatırsınız burayı, ki ben son savaşta bile bu kadar hasar almadım(evet, bir savaş daha var).

Savaş bittikten sonra TRUTH PIECE (Doğruluk Parçası)'nı alıyoruz. Burada Travis gerçekten öfkeli; Alessa tekrar ortaya çıktığında ınun üzerine yürüyor ve neden bütün bunları ona tekrar hatırlattığını sorarak bağırıyor. Evet, ben de olsam Alessa'ya kızar, suratına tokatı patlatırdım; ama Alessa biraz geriledikten sonra meydan okuyan bakışlarıyla yine siren çalıyor ve biz "hayır" diye diye bayılıyoruz.

Kalktığımızda karşımızda bir FIRST AID KIT ve REDEEMER AMMO oluyor, Alessa'nun bu jestine sevindim; ama hala onu affetmiş değilim. Odalarda gezelim. Bir adet tekerlekli sandalye gördüğünüzden emin olun. Alessa'yı özel odasına götürmek için kullanılmış olacak. AMPOULE ve ASSAULT RIFLE AMMO eşyalarını, yerdeki son parçayı almadan alın. Sonra yerdeki son Flauros parçasını alın: PRESENT PIECE (Şimdinin Parçası). Merhaba son bulmaca.


The Flauros Puzzle

Bu bulmaca hem zor değil, hem de eğlenceli. Ama yıldırıcı olabilir, çünkü hiç bir ipucu yok. Aslında gerek de yok. Tek dikkat etmeniz gerek elinizdeki dört piramit parçanın etrafındaki şekillere dikkat etmek. Amacımız Flauros'u birleştirmek. Present Piece ana parça, diğerlerini ona ekliyoruz.

Geometri derslerinizi hatırlayın. "Düzgün dörtyüzlü" elde edeceğiz, bir üçgen piramit. Dört farklı yüz olacak ve bu dört yüzde aynı sembolleri bir araya getirmeye çalışacaksınız. Eklediğiniz bir parçayı yüzlere uydurmak için çevirmelisiniz de. Kolay gelsin, benim 2 dakikamı almamıştı, bence basit bir bulmaca.

Bulmacayı çözüp Flauros'u elde ettiğinizde Alessa'yı izleyin. Dışarı çıkmak için tek bir yol var, kaybolmazsınız. İlginç bir şekilde hastaneye çıktık. Dışarı çıkmadan önce kaydınızı yapsanız iyi olur, ne olur ne olmaz. Dışarı çıkın ve inanılmaz bir cutscene'yi izleyin. Dahlia'nın "What have you done?(Sen ne yaptın?)" sözlerini Origins'in müziklerinden olan Shot Down in Flames'te bulabilirsiniz.


Neresi???

Çok güzel bir demo izledik. Şimdi tamamen dönüşüm geçirmiş Silent Hill'deyiz. Harry ile bu cehenneme tekrar geleceğimiz vakit hatırlarız, "aa, bak buraları Alessa yapmıştı" diye. Neyse, Travis koşuyor ve biz bu doğrultuyu değiştirmiyoruz, ta ki bir AMPOULE ve SHOVEL(kürek) alıyoruz. Sonra da zaten gidecek bir yerimiz olmadığı için yek yoldan devam ediyoruz; ama bir harita var duvarda: CHILD'S MAP. Bu haritaları çok seviyorum, gayet basit, gideceğimiz yol ve ne yapacağımız gayet açık. Go here, buraya git demek. Ne güzel. Alessa gideceğimiz yolu bile belirtmiş, artık bize düşen oraya gitmek, yalnız bu kolay olmayacak.

Bir kere fenerinizi kapatın, çok zor durumda kalmadığınız sürece açmayın. Bazı yollarda sağlık paketleri ve mermiler bulabilirsiniz; arayın bulun. Ama şunu belirteyim, boş elle gelseniz baya dolu çıkacağınız kadar çok malzeme var. Ama dediğim gibi, bu yollar şimdi baya bir tehlikeli; Silent Hill 1'in alternate sokaklarını hatırlayın. Ayrıca Alessa'nın gösterdiği yolu direk takip ederseniz bunlara ulaşamazsınız.

Alessa'nın gösterdiği yere gittiğiniz zaman çok tanıdık bir mekâna gireceğiz: Green Lion Antique Shop. Vay be, eski anılarım canlandı! Buraya girdiğinizde not bulursanız okuyun ve duvardaki deliğe girin; ulan aynı delik be. Yalnız burda Travis'i sizin hareket ettirmeniz lazım. Analog çubuğu sola dayayın yeter, tıpkı Silent Hill 4'te delikten ilk geçişimizde yaptığımız gibi.

Diğer taraftan çıktığınızda altı tane kızıl üçgen göreceksiniz, Silent Hill 2'de save noktaları ile dolu duvar gibi, bas bas bağırıyor "burda save yap" diye. Kırmızılığı izleyin ve güzel bir demoya daha merhaba deyin. Hop o da nesi?


Alessa'nın Rüyası (Alessa's Dream)

Bu yaratığın üç ana saldırısı var. İlki, yanına çok yaklaşırsanız sağlam bir tane çakmak, ikincisi ellerinde alev oluşturup bunu yukarı gönderip alev topu yağmuru oluşturmak ve sonuncusu da gerinerek göğsünden bir ışın hüzmesi göndermek. İlkinden ve sonuncusundan kaçmak çok kolay; ama ikincisi cidden sıkıntılı. Yerdeki turuncu noktalara bakarak alev toplarının nereye düşeceğini görebilirsiniz; ama bir tanesine yakalanırsanız en az üç tane daha size vuracak demektir, bu bir sorun, heyecan yapın.

Tavsiyem yine vur-kaç taktiği olacaktır. Haunting veya Assault Rifle iyi iş görür. Redeemer da kullanabilirsiniz. Size kalmış. Durun, ateş edin ateş topu gönderirse sağlı sollu kaçışlar yapın; durun ateş edin. Yakınında bulunmayın, yoksa sağlam bir tane indirir, bir de yer koyar. Gerinirse kesinlikle önünde durmayın, bırakın dağlara taşlara ışın göndersin.

Ha ben artistim, yakın dövüş silahı ile saldıracam diyorsanız burada taktik vereyim. Canavar, mesafeli saldırılarını yaparken sabit durur, bu sıralarda arkasına geçerek Allah ne verdiyse indirebilir; sonra kaçarak tekrar mesafeli bir atak yapmasını bekleyebilirsinziz.

Canavar mağlup olduktan sonra Flauros onu içine hapsedecek ve bu canavarın gücünü de emdiği için daha da güçlenecek. Eğer ilk oynayışınızsa direk Good Ending'i bitireceksiniz ve Silent Hill tarihindeki en büyük gediklerin birçoğu dolacak. Diğer sonları ve bonusları görmek için Bonuslar / Oyun Sonları başlığına bakabilirsiniz.

Hayırlı olsun, bir Silent Hill daha bitirdiniz. 5'te görüşürüz.
ALINTIDIR...
 

Benzer Konular

Yanıtlar
0
Görüntülenme
7B
Yanıtlar
3
Görüntülenme
53B
Yanıtlar
2
Görüntülenme
3B
Yanıtlar
3
Görüntülenme
15B
Üst