Gelmiş Geçmiş En İyi Damar Şarkılar

mahir Harbi Aktif Üye
Gelmiş geçmiş tüm zamanların en damar arabesk şarkıları

Aktüel dergisinin büyük jürisi en iyi damar parçaları seçti işte o parçalar ve hikayeleri

20 - Adnan Şenses / NEDEN SAÇLARIN BEYAZLAMIŞ
Söyleyene göre ismi değişen bu arabesk klasiği karşımıza bazen “Deli gibi sevdim” bazen “Dünyanın derdi bitmez” hatta “Sen de yanmışsın” olarak çıksa da orijinal adı “Neden saçların beyazlamış”tır. Sözleri Cengiz Tekin’e bestesi Rıfat Şanlıer’e ait olan şarkıyı ünlü eden sanatçı Adnan Şenses’tir. Tekin şarkıyı kendi albümünde “Deli gibi sevdim” ismiyle okumuştur.

19 - İbrahim Tatlıses / ACI GERÇEKLER
Belki birçoğumuz şarkının isminden şarkıyı hatırlayamadı. Hemen hatırlatalım: “Yolun düşer meyhane üstüne/İçtikçe aklıma sevgilim gelir/Silsem gözlerimi kurusun diye/Bahar
seli gibi boşalır gelir.” İbrahim Tatlıses’i “Nankör Kedi”yle hatırlamak istemeyenlere şiddetle tavsiye edilebilecek şarkının sözleri efsanevi müzisyen Ali Tekintüre’ye bestesi ise Mustafa Sayan’a ait.

18 - Esengül / TAHT KURMUŞSUN KALBİME
Müslüm Gürses’in de ününü borçlu olduğu şarkılardan biri olan “Taht Kurmuşsun Kalbime”yi meşhur eden Esengül’ün sesi olur. 1973 tarihinde bir pavyon klasiği hâline gelen şarkının bestecisi ise “gizli şöhret” Orhan Akdeniz’dir.

17 - İbrahim Tatlıses / YIKILMIŞIM BEN
İbrahim Tatlıses sinema filmleri yaptı talk show programları hazırladı köşe yazarlığı yaptı oyuncu oldu senarist oldu… Hatta yönetmen koltuğuna bile oturdu. “Yıkılmışım Ben” işte tüm bunlara neden olan şarkılardan birisidir. Şarkının sözleri Tahir Peker’e bestesi ise ünlü besteci Burhan Bayar’a aittir. Parçada geçen “Dertler derya olmuş ben de bir sandal” arabeskin en efsane dizelerinden biridir.

16 - Kibariye / KİM BİLİR
Arabesk müziğinin yasak olduğu dönemlerde hem kadın olarak ortaya çıkması hem sesinin özgünlüğü hem de hiçbir yasaya kurala gelir olmayışı bu şarkıyı tüm zamanların en “heyvimetal arabeski” yapar kanaatindeyim. Kibariye’nin kendisine duyduğum sempatinin sebebi olduğu gibi olması ve hiçbir zaman başka biri olmaya özenmemesidir. “Kimbilir” iyi bir şarkı olmaktan öte içinde tam bir başarı öyküsünü de barındırıyor. Şarkının yorumcusu Kibariye bütün şöhretini bu şarkıya borçludur. 80’lerin başında bir yılbaşı gecesi televizyonda söyleyip bir gecede üne kavuştuğu şarkı o günden sonra birçok kişi tarafından yorumlandı. (Hatta Gülşen Bubikoğlu tarafından bile…) Arabesk müziğe etkisi ve emeği çok olan “Kimbilir”in sözleri Mehmet Duyar’a müziği Cengiz Özşeker’e ait.

15 - Hakkı Bulut / HENÜZ ÜÇ YAŞINDA BİR KARDEŞİM VAR
TRT’nin arabeske sansür uyguladığı yıllarda “Bizimkisi acısız arabesk” söylemiyle ortaya çıkan Bulut’un bu eseri de arabesk hayatımızdaki en önemli simgelerden biriydi. Parçanın devamı “seni ondan bile kıskanıyorum” şeklinde devam ediyordu. 80’lerin ortasına denk geliyordu meşhur oluşu...

14 - Müslüm Gürses / OLMADI YAR
Müslüm Gürses’in yorumundan sonra liseli punk gruplarından yüzde 100 yerli rock grubumuz Duman’a kadar birçok müzisyenin ve grubun yorumladığı şarkı. Birçok anti Müslümcüyü de hizaya getiren şarkının yaratıcısı bugünlerde pek adını duyamadığımız müzisyen Asya’dır.

12 - Orhan Gencebay / DİLENCİ
Şöyle izah edeyim; aşkın ateşiyle kavrulup kavuşamamanın çaresizliği ile kebâb olmuş bir maşuğu müzik dünyamızda en iyi anlatan şarkılardan biridir “Dilenci”. Her zerresi acılıdır her notası adeta inler... Şarkının yürüyüşü sözü bestesi hülâsa her şeyi bırak insan evladını Nemrut’un heykelini bile ağlatır. Şark’ın sorunu ne petroldür ne savaştır ne dindir. Şark’ın 5 bin senelik yegane problemi sevip de kavuşamamaktır. Bu sebepten; aşık olup kavuşamamak isteyip de alamamak sevip de karşılık bulamamak insan kalbinde namütenahi yaralar açıyorsa bunun fotoğrafı Orhan Gencebay'ın "Dilenci" şarkısıdır.

11 - Gülden Karaböcek / DİLEK TAŞI
80’li yılların tavernalı günlerinden kalan bir güzel Ferdi Özbeğen şarkısı. harbiforum.net Dinledikten sonra etkisi uzun süre süren yorum ise Gülden Karaböcek’e ait.

10 - Orhan Akdeniz / BU ŞEHİRDE YAŞANMAZ
Arabesk severler “kimse yokken Orhan Akdeniz vardı” der arabesk müziği tarif ederken. İlk plağını 1966’da çıkaran Orhan Akdeniz sadece “Bu Şehirde Yaşanmaz”ın değil aynı zamanda Müslüm Gürses’in yorumladığı “Sabret” ve “Gökyüzü” şarkılarının da sahibidir ve fakat ünlü bestecilerimizden olması gerekirken gariban bestecilerimiz arasına girip unutulmuştur. Arabesk dinleyicisinin de söyleyicisinin de üzerinde çok emeği vardır.

9 - Kibariye / TANRIM
1986 yılında yayınladığı “Kim Bilir” albümünün en beğenilen şarkılarından biri de “Tanrım” şarkısıdır. 2001 yılında yayınladığı “Yeniden” albümünde yer almasa da “Tanrım” Kibariye’nin en iyi birkaç şarkısından biridir. Sözler ve müzik Mehmet Duyar ve Cengiz Özşeker’e ait.

8 - Ali Tekintüre / İÇİYORSAM SEBEBİ VAR
İşte bir Ali Tekintüre şarkısıyla daha karşı karşıyayız. Ali Tekintüre arabesk müziğin en “damar” şarkılarının yaratıcısı. Bir şarkının altında Ali Tekintüre yazıyorsa sizi çok bedbaht duygular bekliyor demektir. “İçiyorsam Sebebi Var” ilk olarak Müslüm Gürses yorumu olarak dinlendi. Şimdilerde Şevval Sam’ın sesi can veriyor ama beste Ali Tekintüre’nin olduğu için bedbahtlıkta değişen bir durum yok.

7 - Bergen / BENİM İÇİN ÜZÜLME
“Acıların Kadını” Bergen olarak tanıdığımız Belgin Sarılmışer’in müthiş yorumuyla tanınan aynı zamanda Bergen’i efsaneler arasına sokan şarkılardan biri “Benim İçin Üzülme”… Şarkının sözleri ve bestesi bir başka arabesk efsanesine ait; Ali Tekintüre.

6 - Orhan Gencebay / BİR TESELLİ VER
“Ben arabesk sevmem arkadaş” diyenin bile tiryakisi olduğu bir Orhan Gencebay klasiği. 1969 yılında yaptığı bu besteyle Orhan Gencebay müziğini en geniş kitlelere dinletmeyi
başarmıştır. Şarkının büyük bir kısmını Gencebay yurt dışında memleket hasretiyle bestelemiştir. Parça 1968’de kendisini zirveye taşımıştır.

5 - Tüdanya / SENİ SEVMEYEN ÖLSÜN
Kimilerine göre arabeskin en has hali bu parçadır. Sözüyle müziğiyle arabeski tanımlayan eserdir. Memleketimizde ilk olarak 80’lerin ortasında Tüdanya parçayı meşhur etmiş kendisi de şöhrete kavuşmuştur. Ardından şarkıyı İbrahim Tatlıses de seslendirmiştir.

4 - Müslüm Gürses / ESRARLI GÖZLER
“Müslüm Baba”nın neden efsane olduğunun simgesidir Esrarlı Gözler. 1980’de piyasaya çıkan albümüne de adını veren parça hem Gürses’in en başarılı yorumlarından biridir hem de arabesk sevenlerin gönlünde ayrı bir yere sahiptir. Bu başyapıtın sözü müziği Mustafa Sayan’a ait.

3 - Ferdi Tayfur / MERAK ETME SEN
Ferdi Tayfur’un 70’li yıllardan günümüze kalan kült şarkısı “Merak Etme Sen” hafızamıza kazıdığı günden beri her daim popüler olmayı koruyor. Aslında bu sadece bir şarkı değil artık bir dönemi temsil ediyor. Seksenlerin sembol ve kült şarkılarının en önemli temsilcisi “Merak Etme Sen”in söz ve müziği Ferdi Tayfur’a ait.

2 - Müslüm Gürses / TANRI İSTEMEZSE
“Esrarlı Gözler”e imza atan Gürses-Mustafa Sayan ortaklığının bir diğer meyvesi de sözlerini Ali Avaz’ın yazdığı bir diğer efsane “Tanrı İstemezse”dir. Şarkı Ümmü Gülsüm’ün El Hob Kolloh adlı eserinin melodisi üzerine kurulmuştu ve Gürses’in 1982 yılnda piyasaya sürülen albümüne de ismini vermişti. “Sen tanrı mısın ki beni öldürdün?” yakarışıyla dinleyicilere damardan dakikalar yaşatmıştı.

1 - Orhan Gencebay - HATASIZ KUL OLMAZ
Hepsi bir yana o bir yana: Orhan Gencebay’ın “Hatasız Kul Olmaz”ıdır arabesk! Göçmenlerin kenteaşıkların Tanrıya elektro bağlamayla düğümlemesinin sesidir. Ben bu parçayı “Batsın Bu Dünya”lara“Bir Teselli Ver”lere üstün tutmuştum. 30 yıl sonra Fatih Akın da “İstanbul Hatırası” filminde aynısını yaptı. Arabesk ehlileşirken Gencebay da parçayı acısız baharatsız otel yemeklerine çevirdi. 1976 tarihli ilk şeklini dinlemek gerek; damardan olan asıl odur.

Sizlerde sitemize üye olup en beğendiğiniz top 10 arabesk listenizi bizlerle paylaşabilirsiniz.

Benim listemin 1. sırasında Ferdi Tayfur Bugünler yaşanacak var. Hayat ne kadar zor olsa üzgün olsak ağlasak bugünler yaşanacak gerçeğini anlatıyor Ferdi Baba.
 

Benzer Konular

Yanıtlar
0
Görüntülenme
4B
Yanıtlar
14
Görüntülenme
7B
Yanıtlar
0
Görüntülenme
4B
Yanıtlar
0
Görüntülenme
3B
Yanıtlar
0
Görüntülenme
22B
Üst