Bilinçli Tüketici Yazıları

deep Harbi Aktif Üye
Bilinçli Tüketici nedir, Bilinçli tüketici nasıl olunur, Bilinçli Tüketicilik ile ilgili Yazı, Bilinçli tüketicinin özellikleri

Hepimizin muhakkak belli başlı ihtiyacları olmuştur, bunları karşılamak içinde gözünüze kestirdiğiniz bir ürünü almışsınızdır. Sonradan pişman oldunuz yada istediğinizi yada size sunulan reklamın yetersiz olduğunu anladnız. Eee şimdi ne olucak ? Tüketici hakkım yokmuydu benim yada varda nasıl kullanıcağım ki ! diye düşünüyormusunuz. Asıl soru şu nasıl bir tüketcisiniz ? Bununla ilgili bir araştırma yaptım cevabı yazının tamımını okuyarak ögrenebilirsiniz.

Öncelikle bilinçli tüketicinin tanımını yapalım.Bana göre bu tanım iki başlıktan oluşuyor birincisi Ürünü almadan önce,ikinciside ürünü aldıktan sonra.

Ürünü almadan önce ne yapılabilir?

Ürünümüz bir bir bilgisayar olsun. Bunu en karlı nerden yada en ucuz nereden alırım diye bir araştırma yapmak şart. Diyelimki İnternette online alışveriş sitelerinde 700 ytl , Bilgisayar ürünleri satan mağazada 800 ytl, Tekno Marketlerde 750 ytl. Model olarak aynı bilgisayar. Herşeyi düşünmek gerekiyor ,mesela Online alış veriş sitesindeki 700 ytl kargo dahilmi dahil değilse fiyatı buna eklemek gerekiyor yada Tekno marketten alınca eve getirene kadar nekadar masrafınız olucak. Sonra en uygun fiyat olarak gördüğümüz yerden almamız gerekiyor. Ödeme şeklinede dikkat etmeniz gerekiyor taksitle vadeli yada vadesiz,peşin fiyatına bunlarda çok önemli.

Ben tekno marketten ürünü almaya gittim burda aklımızda bulunması gereken ,ürünü ambalajında incik-boncuk herşeyi dahilmi diye bakmak.Sonradan eve gidip baktığımızda -vay efendim bunun kulaklığı yokmuş , vay efendim hediyesini koymamışlar demeyin :)
Geri götürdüğünüzde “Biz size eksiksiz vermiştik” lafını duymanız muhtemel.

Sizin adınıza düzenlenmiş Fişinizi ,bakbuzunuzu veya dekontunuzu mutlaka alın.
Sıra ikinci ve en can alıcı noktada

Ürünü aldıktan Sonra

Bilgisayarımızı aldık evimize masamızın üstüne koyduk. Şimdi kullanmak gerekiyor ama nasıl ? Bu işten anladıgını düşündüğümüz bi arkadaşımızı getirdik onun bize anlatmasını istiyoruz, işte bu kısmen yanlış. Getirdiğiniz arkadaşınız merakına yenik düşüp sizin bilgisizliğinizden yararlanıp garantı kapsamından ürünü cıkartıcak haraketler yapabilir.

Sorun yokken sorun cıksın istemessiniz sanırım :) Kullanma klavuzlarını iyi okumalıuyız mesela monitörde görüntü yok diye teknik servisi çagırmamalıyız, çünkü daha önce biri mutlaka bu yüzden çağırmıştır ve kullanma klavuzunda sizin için bu soruya cevap bulunmuştur.

Aldım, memnun kalmadım :)

İşin en karışık kısmı aslında burası. Memnun olmama sebebiniziz geçerli ve tutarlı olması gerekir.Mesela monitörünüz gerçekten bozukmuş teknik ekip geldi tamir etti ve gitti.Sonra yine bozuldu yine yaptırdınız ama bu ürün artık sizin için kalitesiz heran bozulucakmış hissi veren sorunlu bir parça haline geldi, değiştirmek isteyebilirsiniz ama ilk 1 ay içinde geçerli bu…

Ben bunu verip bi üst modelini alıcam ,değiştirmek istiyorum diyemessiniz.

Zamanında bi amcamız aldığı dolaptan memnun olmayıp gazeteye ilan vermiş filanca markanın dolabını alalı şukadarcık gün oldu ,bozuldu gelen giden yok diye vermiş veriştirmiş firmaya. Yetkililer amcanın dolabi bakmaya gitmişler bakmışlarki tüketici kaynaklı bir sorun var Amcaya yüklü bir tazminat davası açmışlar ve almışlarda:)

Demek istediğim sorunu önce kendinizden olup olmadığını kavrayın gerekirse telefon desteği alın ,sonra teknik destek isteyin daha sonra ilgili yerlere şikayet edin.
 

Benzer Konular

Yanıtlar
0
Görüntülenme
16B
Yanıtlar
0
Görüntülenme
7B
Yanıtlar
0
Görüntülenme
49B
Yanıtlar
0
Görüntülenme
130B
Üst