ah bir ataş ver

Ah Bir Ataş Ver
Çanakkale Boğazı, Nağra Burnu açıkları
4 nisan 1953,saat 2.15

Uzun ve yorucu bir seferden dönen Dumlupınar denizaltısı,Nağra Burnu açıklarında İsveç bandıralı Nabulant Şilebi ile çarpıştı.sessiz ,soğuk ve bulanıktı gece.Başından aldığı şiddetli darbe ile Dumlupınar birkaç saniye içinde sulara gömüldü.Gemideki 81 kişilik mürettabattan sağ kalan 22 kişi,geminin arka bölümündeki torpido dairesine sığındı.Mahsur kalanların su yüzüne fırlattıkları telefon şamandırasıyla gemi ile irtibat sağlandı.Sağ kalan 22 kişiyi kurtarmak için herkes seferber oldu.Bu arada oksijeni idareli kullanmaları için, gereksiz yere konuşmamaları,şarkı türkü söylememeleri ve sigara içmemeleri konusunda uyarılar yapıldı. Ancak saatler süren kurtarma çalışmalarının sonunda umutların tükendiği anda karanlıkta bekleyen 22 kişiye hersey yine aynı sözcüklerle anlatıldı.Konuşabilirler, türkü söyleyebilirler ve hatta sigara içebilirler. Şamandıradaki telefon hattının öbür ucundan. tüm Türkiye , denizaltıda tevekkülle ölüme yapılan hüzünlü ama başı dik türküsünü dinledi.

Çetin Bozalan
İZMİR

Ah Bir Ataş Ver

Ah bir ataş ver cigaramı yakayım
Sen salın (sallan) gel ben boyuna bakayım
Uzun olur gemilerin direği
Ah Çatal olur Efelerin yüreği

Ah vur ataşı gavur sinem ko yansın
Arkadaşlar uykulardan uyansın
Uzun olur gemilerin direği
Ah çatal olur Efelerin yüreği

Çetin Bozalan-İzmir

(dinlemenizi tavsiye ederim)
 

Benzer Konular

Yanıtlar
0
Görüntülenme
3B
Üst