C Vitamini İçeren Besinler Hangileridir

Kış aylarında ve mevsim geçişlerinde bünyemizi kuvvetlendirmek ve mikroplara karşı önlem alabilmek adına C vitamini içeren gıdalara yöneliyoruz. Genellikle klasik olarak portakal ve greyfurt gibi turunçgilleri tercih ediyoruz. Fakat sadece portakalda değil birçok sebze ve meyve C vitamini içeriyor. Hatta portakalda bulunan C vitamini şimdi bu yazımızda bahsedeceğimiz gıdalara nispetle daha az oranda C vitamini ihtiva ediyor. Yapılan bir çalışma gösterdi ki portakalın içerisinde bulunan C vitamini 70 miligram bile etmiyor.

Portakalın dışında ve portakaldan daha fazla C vitamini barındıran besinler nelerdir?

Portakal elbette tadı ve gribe karşı olan direncimizi artırması için cezbedici gelebilir. Ancak bu yazımızda bilinenin aksine C vitamini içeren besinlerde portakalı alt sıralarda göreceksiniz. Dilerseniz lafı daha fazla uzatmadan en çok C vitamini içeren 12 gıdayı takdim edelim.

Brüksel Lahanası: 74,8 mg
brüksel lahanası
Adını diyetisyenlerin dilinden çok duyduğumuz ve metabolizmayı kuvvetlendiren Brüksel lahana hem kanseri önleyici yapısıyla dikkat çekiyor hem de 75 miligram civarında C vitamini içeriyor. Çiğ olduğunda tadı hiç de tatlı olmayan ve normal lahanaya göre daha ufak olan bu sebze kavrularak pişirildiğinde acı tadından arındırılıyor.

Ananas: 78,9 mg

Tropikal bir meyve olan ve tadına pek aşina olmadığımız bu leziz meyvenin içinde 79 miligram civarında C vitamini yer alıyor. Ayrıca şişkinlik, ödem ve iltihap giderici bir enzim olarak bilinin bromelain enzimini de bünyesinde barındıran ananas yendiğinde mideyi rahatlatıyor ve şişkinlik hissini azaltıyor.

Dolmalık yeşil biber: 120 mg

C vitamini sadece tatlı meyve ve sebzelerde bulunmuyor. İşte içerdiği 120 mg C vitamini ile harika bir vitamin deposu olan yeşil dolmalık biber. Normalde bir insanın aldığı C vitamini miktarının iki katını karşılayan bu sebze içerdiği lifler ile de insana çok faydalıdır.

Papaya: 88,3 mg
papaya
Adına bile pek alışık olmadığımız bu meyvenin muhtevasında takriben 88,3 miligram C vitamini yer alıyor. Papara yemekle karıştırmayın, papayayı yiyenlerin sinüsleri açılıyor, ciltleri parlıyor ve kemikleri güçlendiriyor. C vitamini bakımından oldukça verimli olan bu tropik meyvenin tadına da bakmanın zamanı geldi artık.

Dolmalık kırmızı biber: 190 mg

Yeşil bibere nazaran daha çok C vitaminine sahip olan kırmızı dolmalık biberler görüntüleri itibariyle de hepimizi ürküyor. Bir portakalda yer alan C vitamini oranının yaklaşık üç katı oranına sahip olan dolmalık kırmızı biberler de, sadece c vitamini yok A vitamini de var. İçinde yer alan A vitamini özellikle gözlere iyi gelmektedir.

Karnabahar: 69,7 mg

Portakaldan çok fazla C vitamini içeren karnabahar da damak tadımıza pek uymayan ve özellikle Türkler tarafından fazla tercih edilmeyen bir sebzedir. Bunun yanında protein de içeren karnabahar 9 gram civarında da lif içeriyor. Haşlanarak ve kızartılarak yenilmesi tavsiye edilmektedir.

Çilek: 84,7 mg
çilek
Belki de içlerinde en çok sevdiğim meyve çilekte ise 84 miligram C vitamini var. Kalp ve dolaşım sağlığımızı olumlu manada etkileyen folat maddesini içerisinde barındıran çilek, bunun yanın diş sağlığına çok iyi geliyor ve doğal bir diş beyazlatma yöntemini sizlere takdim ediyor.

Brokoli: 132 mg

Brüksel lahanası gibi çoğumuzun pek tercih etmediği ve evde pişirildiğinde burun büktüğü brokolonin içinde tam 132 miligram C vitaminin olduğu ortaya çıktı. 30 kalorilik bir enerjiye tekabül eden ve lifli bir yapıya sahip olan brokoli kilo aldırmayan ve sağlıklı besinler arasında yer almakta.

Mango: 122;3 mg

Ülkemizde yetişmeyen ve dışarıdan ithal edilen tropik bir meyve olan mango da portakala nazaran daha çok C vitamini bulunduran besinlerden. 122 miligram bu tatlı meyve C vitamini kaynağı olduğu kadar iyi bir A vitamini de kaynağıdır. İnsan gözüne iyi gelen mango ayrıca bağışıklık sistemini de olumlu manada etkilemekte.

Karalahana : 80 mg

Hemen hemen portakaldaki kadar C vitaminine sahip olan karalahana Karadeniz’in vazgeçilmez gıdaları arasındadır. Günlük alınması gereken A vitamininin iki katını depolayabileceğimiz bu sebzenin muhtevasında K vitaminini da bulunuyor. Bununla birlikte zengin mineral ve yağlı asitlerin bulunduğu karalahana, bilhassa kış ayların rağbet gören sebzelerdendir.

Acı biber: 107,8 mg
acı biber
Biber ile zayıfladım diyen ünlüleri haklı çıkaracak bir gelişme daha. Acı biberin içerisinde 107,8 miligram bulunuyor. Acıya tahammülünüz varsa hemen tüketin. Capsaicin isimli bileşenden ötürü tercih edilen acı biber C vitamini olarak ele alındığında da oldukça verimli bir sebze olduğunu bir kez daha ispatlıyor. Acı biber cacığını tercih ettiğinizde hem C vitamini almış olursunuz hem de hafif beslenmiş olursunuz. Eklem ve kas ağrıları çekenlere de tavsiye edilen acı biber, ayrıca bizim yemek kültürümüzün olmazsa olmazları arasında yer alır.

Kivi: 137 mg

Meyveler içerisinde en çok C vitamini yer akan Kivi ekşimtırak tatlısı tadıyla manavlarda pahalıca bir meyvedir. Son yıllarda Türkiye’de de üretilmeye başlanan kivinin içinde 137.2 miligram C vitamini var. Kivi bakır ve potasyum açısından gayet zengindir. Grip eşiğinin atlatılmasında oldukça yararlı olan bir meyvedir.