Yapı Öğretmenliği Hakkında Bilgi

cicozz Çocukluk cicozlarda saklı
Yapı Öğretmenliği Hakkında Geniş Bilgi

TANIM

Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilere ya da yetişkinlere, Yapı/Yapı Ressamlığı/Harita ve Kadastro meslek alanı ile ilgili eğitim veren kişidir.

GÖREVLER

-Yapı/Yapı Ressamlığı/Harita ve Kadastro meslek alanı ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir. Yapı/Yapı Ressamlığı/Harita ve Kadastro öğretmeni, bu program çerçevesinde;

- Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapar, - Sorumlu olduğu atölye, laboratuar, işlik vb. yerleri sürekli olarak eğitime hazır durumda bulundurur. (Gerektiğinde kullanılan alet ve makinelerin bakımlarını ve basit onarımlarını yapar.)

- Kendisine ayrılan ders saatlerinde planını uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,

- Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,

- Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,

- Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,

- İşletmelerde uygulama yapan öğrencilerin çalışmalarını izler, ilgililere rehberlik eder,

- Çevresindeki sanayi kuruluşları ile, işletmelerdeki gelişmeleri izler, ihtiyaçları saptar, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,

- Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,

- Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN ALET VE MALZEMELER

- Alanı ile ilgili meslek dersleri müfredat programı, yıllık ve günlük çalışma planları, not defteri, ders ve yoklama defterleri, öğrenci iş takip formu, -Ders kitapları, yardımcı kitaplar, iş ve işlem yaprakları, bilgi yaprakları, meslek alanı ile ilgili çeşitli teknik yayınlar. - Eğitim araçları (Projeksiyon, tepegöz, video, TV., video bantları, slayt, bilgisayar, bilgisayar yazılımları, CD vb) - Çizim aletleri.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
-Yapı / Yapı Ressamlığı / Harita ve Kadastro Öğretmeninin hem alanı ile hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir. Yapı / Yapı Ressamlığı / Harita ve Kadastro Öğretmeni olmak isteyenlerin;

- Üst düzeyde akademik yeteneğe, - Görme keskinliğine,

- Şekil ve uzay ilişkilerini görebilme,

- El ve gözü eşgüdümle kullanabilme,

- Zihinde canlandırabilme ve çizim yeteneklerine sahip,

- Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

- İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

- Dikkatli, işine özen gösteren,

- Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

- İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

- Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

- Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu,

- Girişimci, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Yapı / Yapı Ressamlığı / Harita ve Kadastro Öğretmeni, sınıfta, resim salonunda ve atölyede görev yapar, görevini genellikle oturarak yürütür. Çalışma ortamı temiz ve iyi aydınlatılmıştır. Zaman zaman gürültülüdür.

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Bu bölümü bitirenler MEB'na bağlı okullarda, Çıraklık ve Yaygın Eğitim kurumlarında ve mesleğe yönelik eğitim veren özel eğitim kurumlarında çalışma olanağı bulabilmektedirler. Bunun yanı sıra, özel sektörde teknik eleman olarak çalışabilmektedirler. Devlet okullarının bu alana duyduğu gereksinim ve mesleğin iş piyasasındaki konumu göz önünde bulundurulduğunda, işsiz kalma durumu söz konusu olmamaktadır.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi; üniversitelerin “Yapı Öğretmenliği” ve “Yapı Ressamlığı Öğretmenliği” bölümünde verilmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

-Mesleğin eğitimine girebilmek için

- Lise veya dengi okul mezunu olmak

- Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) “Yapı Öğretmenliği” ve “Yapı Ressamlığı Öğretmenliği” lisans programları için yeterli “Sayısal (SAY)” puan almak

- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Yapı Öğretmenliği” ve “Yapı Ressamlığı Öğretmenliği” lisans programı ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.
 

Benzer Konular

Yanıtlar
0
Görüntülenme
3B
Yanıtlar
0
Görüntülenme
2B
Yanıtlar
0
Görüntülenme
4B
Yanıtlar
3
Görüntülenme
18B
Yanıtlar
0
Görüntülenme
13B
Üst