Vitaminlerin Yararları

Sağlık Merkezi bölümünde yer alan bu konu SüKuN tarafından paylaşıldı.

  1. SüKuN

    SüKuN Harbi Aktif Üye

    Vitaminlerin Yararları...

    Vitamin denildiğinde ilaç akla gelir oysa bu yararlı ilaçların kaynağı her zaman tükettiğimiz meyve ve sebzeler... İşte 'hangi vitamin hangi yiyecekte bulunuyor' sorusunun cevapları...
    A vitamini
    Kaynakları: Hayvansal yiyeceklerden balık, karaciğer, süt ve süt yağı, yumurta sarısı, yeşil sebze ve meyveler.
    Ne işe yarar?: Gözün değişik ışık durumlarında görebilmesi, büyüme ve gelişmeye yardımcı olur. Üreme fonksiyonlarında gereklidir. Enfeksiyonlara karşı koruyucudur.
    E vitamini
    Kaynakları: Günlük yiyeceklerde yeterli miktarda bulunur.
    Ne işe yarar?:Kan hücre hemolizini önleyerek aneminin önlenmesi, organizmada oluşan oksijen içeren serbest radikalleri etkisizleştirerek kanser oluşum riskini azaltma. Katarakt oluşumunu geciktirme.
    D vitamini
    Kaynakları: Balık karaciğeri yağında yoğun olarak bulunur.
    Ne işe yarar?: Kalsiyum metabolizmasını düzenler, kemiklerin ve dişlerin sertleşmesinde etkilidir.
    K vitamini
    Kaynakları: Lahana, karnıbahar, ıspanak ve soya fasulyesinde bulunur.
    Ne işe yarar?: Kanı pıhtılaştırır.
    C vitamini
    Kaynakları: yeşil sebzeler, turunçgiller, çilek, domates, kuşburnu, maydanoz, kivi
    Ne işe yarar?: Kılcal kan damarlarının olmasını sağlar. Yara iyileştirmesini hızlandırır. Vücudu enfeksiyon ve bakteri toksinlerinden korur. Kan kolestrol düzeyinin düzenlemesinde yararlıdır. Kanser riskini azaltır.
    B5 vitamini
    Kaynakları: Dana eti, karaciğer, balık, tavuk, yumurta, peynir, fasulye, tüm tahıllar, hububatlar, karnabahar, bezelye, avakado, patetes, mısır, kuru yemişlerde de bolca bulunur.
    Ne işe yarar?: Karbonhidrat, lipid ve protein metabolizmasında rol alır. Sinir sisteminin çalışmasında önemli olan asetil kolin oluşumunda etkindir.
    B2 vitamini
    Kaynakları: Süt, et ve yumurta gibi hayvansal protein kaynağı yiyecekler, yeşil yapraklı sebzeler, kuru baklagil ve maya.
    Ne işe yarar?: Protein ve yağ metabolizmasındaki enzimlerin çalışmasında yardımcı.
    B6 vitamini
    Kaynakları: Hayvansal gıdalar, balık, tam buğday unu, karaciğer böbrek, yeşil yapraklı sebzeler.
    Ne işe yarar?: Sinir sisteminin çalışmasındaki tepkimelerde rol oynar. Bağışıklık sistemi için gereklidir.
    B12 vitamini
    Kaynakları: Dana eti, dana karaciğeri, böbrek, süt ve süt ürünleri, peynir, yumurta, midye, dil balığı, ringa balığı, uskumru, sardalya.
    Ne işe yarar?: Normal büyüme gelişmede, sinir hasarlarında tedavi edici rol oynar. Bağışıklık sistemini güçlendirir.
    Folik asit
    Kaynakları: Karaciğer, diğer organ etleri,kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzeler.
    Ne işe yarar?: Kan hücresi yapımı ve hücre çoğalmasında yardımcı olma.

    __._,_.___

    Vitamin denildiğinde ilaç akla gelir oysa bu yararlı ilaçların kaynağı her zaman tükettiğimiz meyve ve sebzeler... İşte 'hangi vitamin hangi yiyecekte bulunuyor' sorusunun cevapları...
    A vitamini
    Kaynakları: Hayvansal yiyeceklerden balık, karaciğer, süt ve süt yağı, yumurta sarısı, yeşil sebze ve meyveler.
    Ne işe yarar?: Gözün değişik ışık durumlarında görebilmesi, büyüme ve gelişmeye yardımcı olur. Üreme fonksiyonlarında gereklidir. Enfeksiyonlara karşı koruyucudur.
    E vitamini
    Kaynakları: Günlük yiyeceklerde yeterli miktarda bulunur.
    Ne işe yarar?:Kan hücre hemolizini önleyerek aneminin önlenmesi, organizmada oluşan oksijen içeren serbest radikalleri etkisizleştirerek kanser oluşum riskini azaltma. Katarakt oluşumunu geciktirme.
    D vitamini
    Kaynakları: Balık karaciğeri yağında yoğun olarak bulunur.
    Ne işe yarar?: Kalsiyum metabolizmasını düzenler, kemiklerin ve dişlerin sertleşmesinde etkilidir.
    K vitamini
    Kaynakları: Lahana, karnıbahar, ıspanak ve soya fasulyesinde bulunur.
    Ne işe yarar?: Kanı pıhtılaştırır.
    C vitamini
    Kaynakları: yeşil sebzeler, turunçgiller, çilek, domates, kuşburnu, maydanoz, kivi
    Ne işe yarar?: Kılcal kan damarlarının olmasını sağlar. Yara iyileştirmesini hızlandırır. Vücudu enfeksiyon ve bakteri toksinlerinden korur. Kan kolestrol düzeyinin düzenlemesinde yararlıdır. Kanser riskini azaltır.
    B5 vitamini
    Kaynakları: Dana eti, karaciğer, balık, tavuk, yumurta, peynir, fasulye, tüm tahıllar, hububatlar, karnabahar, bezelye, avakado, patetes, mısır, kuru yemişlerde de bolca bulunur.
    Ne işe yarar?: Karbonhidrat, lipid ve protein metabolizmasında rol alır. Sinir sisteminin çalışmasında önemli olan asetil kolin oluşumunda etkindir.
    B2 vitamini
    Kaynakları: Süt, et ve yumurta gibi hayvansal protein kaynağı yiyecekler, yeşil yapraklı sebzeler, kuru baklagil ve maya.
    Ne işe yarar?: Protein ve yağ metabolizmasındaki enzimlerin çalışmasında yardımcı.
    B6 vitamini
    Kaynakları: Hayvansal gıdalar, balık, tam buğday unu, karaciğer böbrek, yeşil yapraklı sebzeler.
    Ne işe yarar?: Sinir sisteminin çalışmasındaki tepkimelerde rol oynar. Bağışıklık sistemi için gereklidir.
    B12 vitamini
    Kaynakları: Dana eti, dana karaciğeri, böbrek, süt ve süt ürünleri, peynir, yumurta, midye, dil balığı, ringa balığı, uskumru, sardalya.
    Ne işe yarar?: Normal büyüme gelişmede, sinir hasarlarında tedavi edici rol oynar. Bağışıklık sistemini güçlendirir

     
  2. green_eyes

    green_eyes Üye

    cok cektim bu vitaminlerden ezberliyecegim diyecanım cıktı:)