cicozz
Çocukluk cicozlarda saklı
Program Geliştirme Deneme Testleri - Program Geliştirme Soruları ve Cevapları - Program Geliştirme Deneme Sınavı
1-Aşağıdakilerden hangisi önceden hazırlanan bir plan veya program çerçevesinde hedeflerin gerçekleştirilmesine yönelik etkinlikler bütününü ifade eder?
A-) Öğrenme
B-) Kültürleşme
C-) Eğitim
D-) İnformal eğitim
E-) Formal Eğitim
2-Program değerlendirme kavramına ilişkin verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?
A-) Program değerlendirme belli bir amaca yöneliktir.
B-) Kazandırılan davranışların gerçekleşme düzeylerini belirlemek yeterlidir.
C-) Değerlendirmede doğru ve uygun araçların kullanılması gerekir.
D-) Program değerlendirme sürekli bir süreçtir.
E-) Değerlendirme programın güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesini sağlar.
3-Konuların yeri ve zamanı geldikçe tekrar tekrar öğretilmesinin söz konusu olduğu ders içeriklerinin düzenlenmesinde hangi tür programlama yaklaşımı kullanılır?
A-) Sarmal
B-) Doğrusal
C-) Modüler
D-) Piramitsel
E-) Konu ağı
4-Bilişsel alanın bilgi basamağındaki zihinsel etkinlikler aşağıdakilerin hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A-) Bilgiyi başka bir formda ifade etme
B-) Bilgiyi özetleme yorumlama
C-) Bilgiyi tanıma hatırlama
D-) Bilgiyi yeni durumlara uygulama
E-) Bilgiye ilişkin yargıda bulunma
5-İçerik düzenlenirken kullanılabilecek yaklaşımlardan biriside konuların içeriğine öğrencilerin kendi kendine yada gruplar halinde karar vermeleridir.Öğrencilere belirli zamanlarda nerelerde olmaları gerektiği söylenir.’Temel özelliklerden bazıları verilen bu yaklaşım aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Piramitsel ve çekirdek programlama yaklaşımı
B-) Konu ağı proje merkezli programlama yaklaşımı
C-) Sorgulama merkezli programlama yaklaşımı
D-) Modüler programlama yaklaşımı
E-) Doğrusal programlama yaklaşımı
6-Bir öğretmenin fen bilgisi dersinde öncelikle öğrencilerinin ilgi ve yeteneklerini araştırması ve öğretim etkinliklerinibuna göre planlaması ve uygulaması ‘eğitim yaşantılarına ilişkin hangi özelliği gerçekleştirmeye çalıştığının göstergesidir?
A-) Kaynaşıklık
B-) Dayanıklılık
C-) Kullanışlılık
D-) Hedefe görelik
E-) Öğrenciye görelik
7-Soyut modelleri tanıyabilen tümevarım ve tümdengelim yöntemlerini kullanabilen deney yapmaktan hoşlanan eleştirel düşünebilen öğrencilerde hangi zeka alanının daha çok geliştiği söylenebilir.
A-) Görsel –uzamsal zeka
B-) Mantıksal- matematiksel zeka
C-) Kişisel arası- sosyal zeka
D-) Benlik bilgisi –öze dönük zeka
E-) Bedensel –Duyudevinimsel zeka
8-Aşağıdakilerden hangisi buluş yoluyla öğrenme kuramının öğretimde uygulanmasında uygun olmayan bir davranıştır?
A-) Öğrencinin dikkatlerini konuya yönlendirmek
B-) Öğrencilerin düşünmelerini sağlayacak problemler ortaya koymak
C-) Öğrencilere ulaşması beklenen çözümleri bildirmek
D-) Öğrencilerin temel kavram ilke ve genellemelere ulaşmalarını sağlayacak örnekler vermek
E-) Öğrencilere tümevarım tümdengelim gibi yöntemlerle düşünmelerine yardımcı olmak
9-Çoklu zeka kuramına göre yapılan sınıf içi etkinliklerde aşağıdakilerden hangisi görsel uzamsal zekayı geliştirici bir araç olarak nitelendirilemez?
A-) Zihin haritaları
B-) Grafikler
C-) Ses örüntüleri
D-) Renkler
E-) Görsel bulmacalar
10-Aşağıdakilerden hangisi öğretme öğrenme sürecinde araç ve gereç kullanmanın sağladığı yararlar içinde değerlendirilmez
A-) Eğitimin niteliği konusunda ailelerde olumlu tutum geliştirmesi
B-) Davranışlarda kalıcılık düzeyinin arttırılması
C-) Zamandan tasarruf sağlanması
D-) Konuların daha iyi anlaşılmasına imkan sağlaması
E-) Öğrencilerin konuya ilgi ve katılımlarının arttırılması
Soru 1 E
Soru 2 B
Soru 3 A
Soru 4 C
Soru 5 B
Soru 6 E
Soru 7 B
Soru 8 C
Soru 9 C
Soru 10 A
1-Aşağıdakilerden hangisi önceden hazırlanan bir plan veya program çerçevesinde hedeflerin gerçekleştirilmesine yönelik etkinlikler bütününü ifade eder?
A-) Öğrenme
B-) Kültürleşme
C-) Eğitim
D-) İnformal eğitim
E-) Formal Eğitim
2-Program değerlendirme kavramına ilişkin verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?
A-) Program değerlendirme belli bir amaca yöneliktir.
B-) Kazandırılan davranışların gerçekleşme düzeylerini belirlemek yeterlidir.
C-) Değerlendirmede doğru ve uygun araçların kullanılması gerekir.
D-) Program değerlendirme sürekli bir süreçtir.
E-) Değerlendirme programın güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesini sağlar.
3-Konuların yeri ve zamanı geldikçe tekrar tekrar öğretilmesinin söz konusu olduğu ders içeriklerinin düzenlenmesinde hangi tür programlama yaklaşımı kullanılır?
A-) Sarmal
B-) Doğrusal
C-) Modüler
D-) Piramitsel
E-) Konu ağı
4-Bilişsel alanın bilgi basamağındaki zihinsel etkinlikler aşağıdakilerin hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A-) Bilgiyi başka bir formda ifade etme
B-) Bilgiyi özetleme yorumlama
C-) Bilgiyi tanıma hatırlama
D-) Bilgiyi yeni durumlara uygulama
E-) Bilgiye ilişkin yargıda bulunma
5-İçerik düzenlenirken kullanılabilecek yaklaşımlardan biriside konuların içeriğine öğrencilerin kendi kendine yada gruplar halinde karar vermeleridir.Öğrencilere belirli zamanlarda nerelerde olmaları gerektiği söylenir.’Temel özelliklerden bazıları verilen bu yaklaşım aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Piramitsel ve çekirdek programlama yaklaşımı
B-) Konu ağı proje merkezli programlama yaklaşımı
C-) Sorgulama merkezli programlama yaklaşımı
D-) Modüler programlama yaklaşımı
E-) Doğrusal programlama yaklaşımı
6-Bir öğretmenin fen bilgisi dersinde öncelikle öğrencilerinin ilgi ve yeteneklerini araştırması ve öğretim etkinliklerinibuna göre planlaması ve uygulaması ‘eğitim yaşantılarına ilişkin hangi özelliği gerçekleştirmeye çalıştığının göstergesidir?
A-) Kaynaşıklık
B-) Dayanıklılık
C-) Kullanışlılık
D-) Hedefe görelik
E-) Öğrenciye görelik
7-Soyut modelleri tanıyabilen tümevarım ve tümdengelim yöntemlerini kullanabilen deney yapmaktan hoşlanan eleştirel düşünebilen öğrencilerde hangi zeka alanının daha çok geliştiği söylenebilir.
A-) Görsel –uzamsal zeka
B-) Mantıksal- matematiksel zeka
C-) Kişisel arası- sosyal zeka
D-) Benlik bilgisi –öze dönük zeka
E-) Bedensel –Duyudevinimsel zeka
8-Aşağıdakilerden hangisi buluş yoluyla öğrenme kuramının öğretimde uygulanmasında uygun olmayan bir davranıştır?
A-) Öğrencinin dikkatlerini konuya yönlendirmek
B-) Öğrencilerin düşünmelerini sağlayacak problemler ortaya koymak
C-) Öğrencilere ulaşması beklenen çözümleri bildirmek
D-) Öğrencilerin temel kavram ilke ve genellemelere ulaşmalarını sağlayacak örnekler vermek
E-) Öğrencilere tümevarım tümdengelim gibi yöntemlerle düşünmelerine yardımcı olmak
9-Çoklu zeka kuramına göre yapılan sınıf içi etkinliklerde aşağıdakilerden hangisi görsel uzamsal zekayı geliştirici bir araç olarak nitelendirilemez?
A-) Zihin haritaları
B-) Grafikler
C-) Ses örüntüleri
D-) Renkler
E-) Görsel bulmacalar
10-Aşağıdakilerden hangisi öğretme öğrenme sürecinde araç ve gereç kullanmanın sağladığı yararlar içinde değerlendirilmez
A-) Eğitimin niteliği konusunda ailelerde olumlu tutum geliştirmesi
B-) Davranışlarda kalıcılık düzeyinin arttırılması
C-) Zamandan tasarruf sağlanması
D-) Konuların daha iyi anlaşılmasına imkan sağlaması
E-) Öğrencilerin konuya ilgi ve katılımlarının arttırılması
Soru 1 E
Soru 2 B
Soru 3 A
Soru 4 C
Soru 5 B
Soru 6 E
Soru 7 B
Soru 8 C
Soru 9 C
Soru 10 A