Motor Çalıştırma Problemleri

Motorlu Araçlar bölümünde yer alan bu konu gergeous03 tarafından paylaşıldı.

  1. gergeous03

    gergeous03 Üye

    MOTOR ÇALIŞTIRMA PROBLEMLERİ

    ATEŞLEME OLMAMASI:

    Bozuk yada zayıf pil, kötü elektrik bağlantısı, yanmış buji. Bujinin elektrik verildiğinde kızarıp kızarmadığını kontrol et.(Parlak kırmızı olmalı) Eğer yukarıdakiler tamamsa yakıt gelmiyordur.

    MOTOR ÇALIŞIYOR, DEVRİ DÜŞÜYOR VE STOP EDİYOR:

    Motor çok zengin çalışıyor. İğne valfi kapat. Motoru çalıştır. Motor çalışıp tam devir alıp daha sonra stop edecektir. Motor çalışmayıncaya kadar birkaç kez çalıştır. Böylece motorun içindeki fazla yakıt atılmış olur. Daha sonra iğne valfi tekrar aç.Motoru çalıştırarak ayarını yap.

    MOTOR DÜŞÜK GÜÇTE ÇALIŞIYOR, BİRKAÇ SANİYE ÇALIŞIP STOP EDİYOR:

    Motora yeterli yakıt gelmiyor, motor çok fakir çalışıyor. İğne valfi çok az açıp motoru çalıştırın. Devam ediyorsa biraz daha açın. Eğer problem devem ediyorsa başka yerlerde problem var demektir. Karbüratörün temiz olduğundan, karbüratörde tıkanma olup olamadığından emin olun. Gerekiyorsa yakıt hattını ve tankını temizleyin. Yakıt hortumunun herhangi bir yerde sıkışıp sıkışmadığından emin olup.

    MOTOR ZOR DÖNÜYOR,ÇALIŞMIYOR YADA HİÇ DÖNMÜYOR:

    Motorunuz boğulmuştur. (Flooded) İğne valfi tamamen kapayın ve bujiyi sökün. Motoru ters çevirip, pervaneyi birkaç tur döndürün. Böylece içerideki yakıtı dışarı atarsınız. Bujiyi kurutup yerine takın. İğne valfi ayarlı açıp çalıştırın. İlk anda motoru fakir tutun. Fakir motoru çalıştırmak daha kolaydır. İğneyi fazla açarak motorun tekrar boğulmamasına dikkat edin.

    MOTOR TİTREŞİMLİ ÇALIŞIYOR:


    Pervane balanssızdır. Krank mili eğri olabilir. (Özellikle kazalardan sonra). Spinnerde problem vardır. Motor bilyaları aşınmıştır


    Amortisör arızasının tespiti ve çözümü


    Amortisörler, bozuk yol koşullarının da etkisiyle kısa zamanda aşınabilir. Ancak bu aşınma ilerlerken sürücü bunun hemen farkına varmayabilir. Aşınmanın farkına varmayan sürücü, otomobilini aşınan amortisörün durumuna göre kullanır. Yine de bazı belirtilerden amortisörün aşınıp aşınmadığını anlamak mümkün.
    Ani fren yaptığınızda otomobilinizin ön tarafı her zamankine göre daha çok öne yatıyorsa ve yan rüzgarlardan etkileniyorsa amortisörleriniz aşınmış demektir. Bunlar dışında amortisörlerin arızalı olup olmadığını test etmenin başka yöntemleri de var. İşte amortisörlerle ilgili sorunlar ve çözüm yolları:


    Süspansiyon çok sertse

    Nedeni:
    * Kişisel yorum.
    * Özelliğini kaybetmiş amortisör.
    * Yanlış seçilmiş amortisör.
    * Yanlış seçilmiş helezon.

    Çözüm:

    * Aracınızı mutlaka amortisörü takana kullandırın.
    * Amortisör ve helezonları kontrol ettirin ve gerekirse yenileyin.
    * Aracın süspansiyon sisteminin yerine oturması için, amortisörlerle birkaç kilometre yol gidin.

    Çok yumuşaksa

    Nedeni:
    * Arızalı amortisör.
    * Kişisel yorum.
    * Aşınmış iç parçalar.
    * Zayıflamış helezon.
    * Yanlış seçilmiş amortisör.

    Çözüm:
    * Amortisör veya helezonların kontrol edilmesi ve gerekirse yenilenmesi.

    Yol tutuş zayıfsa
    Nedeni:
    * Amortisör değiştirildikten sonra rot ayarı yaptırılmaması.
    * Uyumsuz amortisörlerin dengesizliğe neden olması.

    Çözüm:
    * Daima çift olarak değiştirilmesi. İdeali dördünün birden değiştirilmesidir.
    * Ön amortisörleri değiştirdikten sonra mutlaka ön düzen ayarının yaptırılması.

    Çökme varsa

    Nedeni:

    * Kırık veya yorgun helezonlar.
    * Yanlış seçilmiş amortisör.
    * Kilitlenmiş amortisör.

    Çözüm:
    * Doğru yaylarla değiştirin.
    * Amortisör kilitlenmişse komple değiştirin.

    Lastik düzensiz aşınmışsa

    Nedeni:
    * Yanlış lastik basıncı.
    * Yanlış rot ayarı.
    * Düzgün veya asimetrik çalışmayan frenler.
    * Aşırı yumuşak süspansiyon.
    * Aşınmış amortisörler.
    * Kişisel sürüş sitili (aşırı spor).

    Çözüm:
    * Lastik basıncını kontrol edin.
    * Ön takım ayarını yaptırın.
    * 20 bin kilometrede bir amortisörleri kontrol ettirin.

    Gürültü varsa

    Nedeni:
    * Gevşek toz tüpü.
    * Aşınmış montaj parçaları.
    * Kötü monte edilmiş amortisörler.
    * Yağ kaçıran veya aşınmış amortisörler.
    * Yanlış montaj parçalarının kullanımı.

    Çözüm:
    * Montajın kontrol edilmesi.
    * Gerekirse amortisörlerin veya montaj parçalarının değiştirilmesi.
    * Diğer süspansiyon elemanlarının kontrol edilmesi.

    Direksiyon titriyorsa

    Nedeni:
    * Kötü tekerlek balansı ve rot ayarı.
    * Dengesiz aşınmış frenler veya fren diskleri.
    * Aşınmış direksiyon amortisörü.
    * Kötü monte edilmiş amortisör.

    Çözüm:
    * Aşınmış parçaların değiştirilmesi.
    * Amortisör montajının kontrol edilmesi.

    Yağ kaçağı varsa

    Nedeni:
    * Montaj sırasında hasara uğramış amortisör mili.
    * Hasarlı toz tüpü.
    * Toz tüpü olmadan monte edilmiş amortisör.
    * Aracın çok tozlu ortamda kullanılması.
    * Aşınmış keçe.
    * Kaynağı kötü yapılmış amortisör.
    * Hasarlı amortisör tüpü.
    * Paslı piston mili yüzünden bozulmuş keçe.

    Çözüm:
    * Amortisörün değiştirilmesi.

    Gaz kaçağı varsa

    Nedeni:

    * Hasarlı keçe.
    * Gazlı amortisördeki yağ kaçağından kaynaklanan düşük gaz basıncı.
    * Üretim sırasında gaz konmaması.

    Çözüm:
    * Amortisörün değiştirilmesi.

    Bozuk amortisörün otomobil üzerindeki etkileri

    Direksiyon sertleşir

    Amortisör ve helezonları kontrol edin ve gerekirse yenileyin. Otomobilin süspansiyon sisteminin yerine oturması için biraz yol yapın.

    Frenler zayıflar


    Aşınan amortisör, otomobilin fren mesafesini uzatır. 80 km/s hızda kuru ve düzgün olmayan yolda fren mesafesi 2.6 metre artar. 50 km/s hızda virajda fren mesafesi 2.3 metre artar. Bu da emniyetli bir duruşla bir kaza arasındaki farktır. Frenleri kontrol ettirin veya amortisörleri yenileyin.

    Süspansiyon yumuşar


    Amortisörünüzü veya helezonlarınızı kontrol edin, gerekirse yenileyin.

    Yol tutuş zayıflar
    Ani manevra sırasında, iyi bir amortisör daha iyi kontrol sağlar. Amortisörleri yüzde 50 aşınmış bir aracın virajdaki maksimum emniyet hızı, kuru bir zemindekine oranla maksimum emniyet hızı yüzde 10 azalır. Amortisörlerin mutlaka değiştirilmesi gerekir.

    Islak zeminde kayar


    Yüzeyi 6 mm suyla kaplı bir yolda amortisörleri yüzde 50 aşınmış önden çekişli bir araç, amortisörleri yeni olan bir araca göre yüzde 10 daha düşük hızda kaymaya başlar. Amortisörlerin mutlaka çifter çifter ya da tercihen dördünün birden değiştirilmesi gerek. Ön amortisörleri değiştirdikten sonra daima bir ön takım ayarı yaptırın.

    Direksiyon titrer

    Aşınmış parçaları değiştirin ve amortisör montajını kontrol ettirin.

    Parlama

    Aşınan amortisör sarsıntıya yol açar. Farlar etkilenir ve karşıdan gelenin gözünü alır.

    Lastikler aşınır

    Amortisörlerin görevini görmemesi durumunda lastikler farklı yerlerden aşınır.

    Kullanımı zorlaştırır

    Normal koşullar altında bozuk amortisörler, sürücünün yorgunluğunu artırır ve reaksiyon süresini yüzde 26 oranında geciktirir. Amortisörünüzü kontrol ettirin.