Metin2 Geniş Kapsamlı Rehber

Metin2 bölümünde yer alan bu konu SüKuN tarafından paylaşıldı.

  1. SüKuN

    SüKuN Harbi Aktif Üye

    Ewt arklar bunu buldum ve koyuyim dedim.Alıntıdır!

    1: Metin tam olarak nedir? Metin bir taştır. Metin aynı zamanda bir yaratık grubu ile birlikte sınıflandırılır. Bu yaratıkların hepsi (5 Seviye) kategori canavarıdır ve taşlara saldırmak, taşları yok edene kadar, farklı yaratıkların ortaya çıkmasına sebep olur.


    2: Bir metin taşına neden saldırasınız? Metin taşına bazı görevleri tamamlamak için saldırmanız gerekmektedir (Metin muharebesi görevi). Metin taşlarının aynı zamanda ender rastlanan bazı eşyaları düşürmeleri de söz konusudur, örnegin beceri kitaplari ve büyülü taşlar.


    3: Metin taşları nerde bulunur? Metin taşları herhangi bir yerde bulunabilir, harita üzerinde yürüyerek ulaşılabilir herhangi bir yerde metin taşına rastlamanız mümkündür. Denizin sıg yerinde bile bazen metin taşlarına rastlanabilir.


    4: Kaç tane farklı metin taşı türü vardır? Her 5 seviye için farklı metin taşı türleri söz konusudur. Örnegin Seviye 10 için Metin Muhabere taşı, Seviye 15 için Metin Savaş taşı ve sair. Kısacası her 5inci seviyede farklı metin taşları ortaya çıkmaktadır.




    5: Metin neye benzer?

    6: Metin avlama? Metin bulmak istiyorsanız, haritanın her tarafını detaylı olarak arayın. Özellikle ana yolun dışındaki bölgeleri ve bilindik yolların dışındaki herhangi yerler, oralarda daha sık bulunurlar. (Büyük ihtimal ana yollardan uzak oldukları için henüz keşfedilmemişlerdir.


    7: Herhangi ipucu? Tavsiyemiz : 20 Seviye olmadıkça, moblarla ugraşmakta tecrübeniz yoksa ve metine zarar verecek kadar DPS’niz yoksa, 20 Seviyeye kadar metin taşlarına bulaşmayın. Diger yandan, arkadaşlarınızla birlikte her zaman metin taşı avına çıkabilirsiniz. Bu size aynı zamanda beyaz kaplanların ve beyaz yeminli komutanların bulundukları haritaları inmceleme fırsatı da verecektir.

    Öte yandan, bölgeyi agresif ve tehlikeli moblardan temizleyin, mobun size dogru geldigi esnada, aç boz ayı tarafından öldürülmek istemezsiniz. Bir sürü pot getirin yanınızda, 50-80 civarı, size haritada iyi bir tur yaptırma rahatlıgını saglayacaktır- büyük hayvanları öldürme fırsatı verecek, moblarda çekilmek için yeteri kadar destek verecek ve bir iki tane yüksek seviyeli (15 ve üstü) metin taşı "kesmenize" yardımcı olacaktır. Güçlü bir büyü de işinize yarayabilir.


    8: Metin Ne Düşürür? Metinler farklı eşyalar düşürebilir, genelde iksir ve iyi bir eşya. Birden fazla kiş bir metin üzerinde çalışırken daha iyi eşya düşürdügü rivayeti söz konusu, dogrulugunu test etmek size kalmış. Grup halinde avlanmak kesinlikle çok iyi bir fikir.

    8: Bir metini "kesebilmek" için, onunla aynı seviye olmanız gerekmiyorsa da, çok fazla zaman harcamamanız ve etraftan çıkan yaratıklarla başa çıkabilmeniz için, metinle aynı seviye olmanızda yarar var.


    Metin taşları Listesi (ve yaratıklar)
    Belirttiklerimiz dışında metin türlerine rastlarsan, bu listeyi güncelleyebilmemiz için lütfen bana PM ile ulaşın.

    Seviye 5: Keder Metin (en kolay başa çıkılabilen taştır)
    Seviye 10: Metin Muharebe (Kırmızı yaban domuzu, ayılar, gri kurtlar)
    Seviye 15: Metin Savaş (Boz ayı, kaplanlar, alfa gri ayılar)
    Seviye 20: Metin Hırs (Siyah ayılar, beyaz kaplanlar, kahverengi ayılar)
    Seviye 25: Siyah Metin (Beyaz yeminli askerler, beyaz yeminli okçular, beyaz yeminli kumandan)
    Seviye 30: Karanlık Metin Siyah Rüzgar askeri, siyah rüzgar okçusu, siyah rüzgar generali)
    Seviye 35 Kıskanç Metin (Vahşi okçu, vahşi asker, piyade askeri, vahşi general)
    Seviye 40 Gölge Metin (Ork, akrep)
    Seviye 50- Dayanıklı Meitn (vebalı Köpek)
    Seviye 55- Şeytan Metin
    Seviye 65- Ölüm Metin
    Seviye 70 Katil Metin
    Seviye 75 Kan Metin
    Seviye 80 Ma-An Metin
    Seviye 90 Jeon-Un Metin

    İpucu: Haritanın güney kısmında bir çok metin taşı bulunur. Üst sag köşede, plajın yer aldıgı bölümde de metin taşlarına rastlayabilrisiniz.

    İpucu: Yukarıda belirtilen yaratık türlerinin bulundukları yerlerde metin taşları ortaya çıkmaktadır. Örnegin, kırmızı yaban domuzu, syılar, gri kurtların bulundukları bölgelerde metin muharebe taşı ortaya çıkar. Beyaz yeminli askerlerin, beyaz yeminli okçuların bulundukları bölgelerde ise siyah metin ortaya çıkacaktır. Dolayısıyla, metini bulunca, nasıl yaratıklarla karşılaşabileceginizi düşünmekten ziyade, hangi yaratık türlerinin haritanın hangi kısmında bulundugunu düşünerek metin taşı arayışlarında bulunabilirsiniz.

    Bazı seviyelerde eksiklik bulunuyor, şu an için bilgim bu kadar.

    Seviye 100 ve Seviye 105 Metin taşı oldugu da belirtiliyor, fakat isimlerini bulamadım.
    Seviye 1:
    Şehir Bekçisi Görevi:
    Tanım: Sizi, sizden Depo'dan iksir almanızı isteyecek olan Bekçi'ye yollar.
    Ödül: Yang
    Eşya: Rastgele Donatı, Eşya

    Seviye 2:
    Şehir Bekçisi Görevi:
    Tanım: 9 Vahşi Köpek öldür
    Ödül: 250 Deneyim
    Yang: 1000
    Eşya: Kırmızı İksir(S) x 15

    Avlanma Görevi:
    Seçenekler:
    10 Vahşi Köpek avlayın
    5 Kurt avlayın

    Ödül:
    Deneyim: 10%
    Eşya: Seviye1 Zırh+0

    Seviye 3:
    Şehir Bekçisi Görevi:
    Tanım: Depoya gidip ve ona Zırhçı olan babası için bir kitap almasına yardım et.
    Ödül: 450 deneyim
    Yang: 5000
    Eşya: Mavi İksir(S) x 20


    Avlanma Görevi: Vahşi Köpek x 20/Kurt x 10
    Ödül: 10% Deneyim
    Eşya: Seviye1 Migfer+0

    Seviye 4:
    Avlanma Görevi:
    Seçenekler:
    15 Kurt avla
    5 Alfa Kurt avla

    Seviye 5:
    Şehirde ögretmenlerin yanına git ve yetenek yolunu seç.
    Avlanma Görevi: Alfa Kurt x 10/Mavi Kurt x 10
    Ödül: 10% Deneyim
    Eşya: Rastgele

    Seviye 6:
    Şehir Bekçisi Görevi:
    Tanım: Demirci'ye git ve depo bekçisinden domuz burnunu almasına yardım et.
    Ödül: 1300 deneyim
    Yang: 2000
    Eşya: Kurt Postu+

    Depo Görevi:
    Tanım: Yonah'dan boş bir şişe almasına yardım et, ondan sonra, Yaban Domuz'dan şeftali tohumu alın.
    Ödül: 1500 deneyim
    Yang: 1000

    Avlanma Görevi: Mavi Kurt x 10/Yaban Domuz x 10
    Ödül: 10% deneyim
    Eşya: Rastgele

    Seviye 7:
    Demirci Görevi:
    Tanım: Balıkçı'ya bir balık avlama oltası getirmeni isteyecektir.
    Yang: 5000

    Depo Görevi:
    Tanım: Babası, Zırhçı'nın ne yemek istedigini bulmalısın.
    Ödül: 1000 deneyim
    Yang: 1500

    Avlanma Görevi: Yaban Domuz x 10/Alfa Mavi Kurt x 5
    Ödül: 10% deneyim
    Eşya: Rastgele

    Seviye 8:
    Avlanma Görevi: Yaban Domuz x 20/Alfa Mavi Kurt x 10
    Ödül: 10% deneyim
    Eşya: Rastgele

    Baek-Go görevi:
    Tanım: İlaç yapmak için Mavi Kurttan karaciger al.
    Ödül: 3000 deneyim
    Yang: 5000
    Eşya: Kurt Postu

    Seviye 9:
    Şehir Bekçisi Görevi:
    Tanım: Temel e itimi TAMAMLAMIŞ bulunuyorsun.
    Ödül: 5000 deneyim
    Yang: 2000

    Demirci Görevi:
    Tanım: Harita 2'de bulunan şehirdeki Deokbae adlı arkadaşına bir mektup götür.
    Ödül: 4000 deneyim
    Yang: 3000

    Seviye 10:
    Kaptan Görevi:
    Tanım: Harita 2'de bulunan şehirdeki Yu-Hwan ile casusluk etmek amacıyla konuş.
    Ödüld: 5000 deneyim
    Yang: 2000

    Aranyo Görevi:
    Tanım: Kocası Soon'u bul.
    Ödül: 7000 deneyim
    Yang: 10000

    Soon Görevi:
    Tanım: Hangi pervanelerin en iyi olduklarını bulması için ona yardım et. Uriel'i gör.
    Ödül: 6000 deneyim
    Yang: 2000

    Avlanma Görevi: Alfa Mavi Kurt x 20/Kırmızı Yaban Domuzu x 10
    Ödül: 10% deneyim
    Eşya: Rastgele

    Seviye 11:
    Zırhçı Görevi:
    Tanım: Zırh emrini alması için ona yardım et. Demirci'ye git.
    Ödül: 26000 deneyim
    Yang: 15000
    Eşya: Domuz Burnu, Zırh Seviye 18+3

    Avlanma Görevi: Kırmızı Yaban Domuzu x 10/Ayı x 5
    Ödül: 10% deneyim
    Eşya: Rastgele

    Seviye 12:
    Kaptan Görevi:
    Tanım: 10 Alfa Gri Kurt öldür
    Ödül: 10000 deneyim
    Yang: 3500

    Octavio Görevi:
    Tanım: Yemek Kitabını bul. Soon'a git.
    Şimdi, bagırsak elde edene kadar Gri Kurt öldür.
    Ödül: 12000
    Yang: 5000
    Eşya: Kurt Pençesi

    Avlanma Görevi: Ayı x 15/Gri Kurt x 10
    Ödül: 10% deneyim
    Eşya: Rastgele

    Seviye 13:
    Yaşlı Kadın Görevi:
    Tanım: Kadın üşüyor. Kürk mantosunu bul, Gri Kurt öldür.
    Eşya: Rastgele Zırh

    Seviye 14:
    Kaptan Görevi:
    Adı: Savaş Metin'ini yok et.
    Tanım: Bir "Savaş Metin'i" yok et (seviye 15 seviye 5)
    Tiyo: Rastgele yerlerde çok sayıda bulunurlar. Bir tane bulana kadar etrafta sadece dolaş.

    Ödül: deneyim: 20,000
    Yang: 10,000
    Eşya: Rastgele Taş

    Avlanma Görevi:

    Seviye 15:
    Kaptan Görevi:
    Adı: Yuhwan'ı bul.
    Tanım: Eşya'yı Yuhwan'a götür.
    Tiyo: Yuhwan ikinci köyde

    Ödül:
    Deneyim: 20,000
    Yang: 10,000

    Ah-Yu'nun Görevi:
    Adı: Silah Satıcısı'na git
    Tanım: Silah Satıcısı'nı bul.
    Tiyo: Onu çok kolay bulacaksın.
    Yardım: Onunla bir süre konuştuktan sonra, sana Octavio'nun yanına gidip, Octavio'yla konuşmanı söyleyecek.
    O sana ikinci köyden Yu-Rang'ın yanına gidip, onunla konuşmanı söyleyecek.
    Onunla konuştuktan sonra, sana bir pirinç keki verilecek, görevini tamamlamak için o keki Ah-Yu'ya götür.


    Ödül:
    Deneyim: 26,000
    Yang: 10,000

    Avlanma Görevi:
    Seçenekler:
    20 tane Boz Ayı avla.
    10 Alfa Gri Kurt avla.

    Ödül: 10% deneyim

    Seviye 16:
    Kaptan'ın görevi:
    Adı: Casusu yakala 1
    Tanım: Beyaz Yemin Casusu hakkında bilgi topla.
    Tiyo: Sadece alelade Beyaz Yemin casuslarını öldür, Put olanları öldürme.
    Yardım: Yardım edebilecegim tek nokta: Beyaz Yemin'i ihtiyacın olan eşyayı düşürene kadar öldür.

    Ödül:
    Deneyim: 40,000
    Yang: 5,000

    Demirci'nin Görevi:
    Adı: Altın Baltayı Bul
    Tanım: Demirci'nin Deokbae için yaptıgı baltayı bul
    Tiyo: Yine sadece alelade Yemin'ler, Put'lar degil.
    Yardım: Size gereken eşyayı düşürene kadar Beyan Yemin'i öldür

    Ödül:
    Deneyim: 36,000
    Yang: 10,000
    Eşya: Süs Eşyası

    Avlanma Görevi:
    Seçenekler:
    15 Alfa Gri Kurt avla
    5 Kaplan avla

    Ödül:
    deneyim: 10%

    Seviye 17:
    Avlanma Görevi:
    Seçenekler:
    20 Afa Gri Kurt avla
    10 Kaplan avla

    Ödül:
    deneyim: 10%

    Seviye 18:
    Depo Görevi:
    Adı: Saç Tokasını bul
    Tiyo: Beyaz Yemin Okçularını bu görevi kolaylaştırmak için öldür.
    Yardım: Depo'da önce size Demirci ile görüşmeniz söylenecek (Demirci hemen onun yanında). Ondan sonra Silah atıcısı ile konuşman söylenecek (Silah Satıcısı yürüyerek çok kısa sürede ulaşabilecegin bir yerde). Silah Satıcısı sana gidip Beyaz Yemin Okçuları öldürmeni söyleyecek. Okçuları Saç Tokasını düşürene kadar öldür ve görevi tamamlamak için depo'ya geri gön.

    Ödül:
    Deneyim: 60,000
    Yang: 10,000
    Eşya: Binicilik Bileti

    Avlanma Görevi:
    Seçenekler:
    20 Kaplan avla
    10 Siyah Ayı avla

    Ödül:
    Deneyim: 10%

    Seviye 19:
    Avlanma Görevi:
    Seçenekler:
    20 Kaplan avla
    10 Siyah Ayı avla

    Ödül:
    Deneyim: 10%


    Mirine'nin Görevi:
    Adı: Mirines kardeş bul
    Tanım: Mirine onun için kardeşini bulmanı istiyor.
    Yardım:
    Adım1: Diger köye git ve Yuhwan ile konuş
    Adım2: Etrafta dolaş ve Yang-Shin ile konuş
    Adım3: Geri git ve Mirine'e haberleri ilet

    Ödül:
    Deneyim: 122,000
    Yang: 5,000

    Seviye 20:
    Avlanma Görevi:
    Seçenekler:
    20 Siyah Ayı avla
    15 Beyaz Yemin Okçu avla

    Ödül:
    Deneyim: 10%

    Beki Görevi:
    Adı: Mi-Jung'i öldür
    Tanım: Beyan Yemin'den Mi-jung'i öldürmek zorundasın
    Tiyo: Keyifsiz Mi-Jung öldürme
    Yardım: Sadece bir Mi-Jung öldür

    Ödül:
    Deneyim: 122,000
    Yang: 20,000
    Eşya: Gümüş Bilezik

    Seviye 21
    Silah Satıcısı Görevi:
    Tanım: Onun yeni silahı için Keten ve Demir Filizi topla.
    Ödül: Deneyim
    Eşya: Seviye 20+3 Geniş Kılıç / genelde extra etkiler

    Avlanma Görevi: Beyaz Yemin x 10/Beyaz Kaplan x 10
    Ödül: 2~10% deneyim
    Yang: 40000
    Eşya: Seviye 21 karakter sınıfına ba lı olarak silah

    Seviye 22:
    Avlanma Görevi: Beyaz Kaplan x 25/Beyaz Yemin Komutanı x 10
    Ödül: 2~10% deneyim
    Yang: 40000
    Eşya: Rastgele

    Seviye 23:
    Bekçi Görevi:
    Tanım : Eun-Jung'i öldür
    Ödül: 150,000 deneyim
    Yang: 25000
    Eşya: Altın Kolye +4

    Avlanma Görevi: Beyaz Yemin Komutanı x 20/Siyah Rüzgar Askeri x 40
    Ödül: 2~10% Deneyim
    Yang: 40000
    Eşya: Rastgele

    Seviye 24:
    Mirinie Görevi:
    Tanım: Siyah Rüzgar tayfasından Eski Üniforma bul.
    Ödül: Deneyim
    Yang: 25000
    Eşya: Seviye 25 Kılıç

    Avlanma Görevi: Siyah Rüzgar Askeri x 60/Siyah Rüzgar Manyagı x 80
    Ödül: 2~10% Ödül
    Yang: 40000
    Eşya: Rastgele

    Seviye 25:
    Kaptan Görevi:
    Tanım: Süvari hakkında bilgi topla
    Ödül: 150,000 Deneyim
    Yang: 30000
    Eşya: Altın Küpe

    Avlanma Görevi: Siyah Rüzgar Piyade x 80/Siyah Rüzgar Jak-To x 20
    Ödül: 2~10% Deneyim
    Yang: 40000
    Eşya: Rastgele

    Seviye 25 görevlerine ek:

    Yaşlı kadından alınabilecek özel görev:

    yaşlı kadın Biologe chaegirab a yolluyor (1.nci köy [898:797])
    biyologtan alınan görev : Aç Kahverigi ayılardan 10 adet toe mantarı toplamak.

    (graf'a teşekkürler)



    Seviye 26:
    Avlanma Görevi: Vahşi Minyon x 80/Siyah Rüzgar Gu-Ryung x 20
    Ödül: 2~10%
    Yang: 20000


    Seviye 30


    Avlanma görevi: Ah-You nun mizraklari

    Yabani piyade. Yabani uşak. Yabani okçu. Yabani general keserek
    3 tane mizrak bul ah-you ya götür.

    Ödül:
    300k exp
    30k yang



    Şu an için kısıtlı. Seviye ilerledikçe, zaten görevleri başarmak için klavuza ihityacınız olmayacak. Yeni başlayanlar ise buradan yararlanabilirler.

    Okudugum kadarıyla 25. Seviyeden sonra evlenme gibi bir seçeneginiz dogacaktir.

    Evlenebilmeniz için, her iki karakterin de 25. Seviye olması gerekiyor ve 2 milyon yang bedelinde smokin edinmeniz gerekiyor.

    Evlenmek isteyen bayan karakter:
    2.5 milyon yang bedelinde gelinlik almalı ve 1002k bedelinde bir çiçek demeti almalı.

    jin-hee görevinden elde edilebilinen veya satın alınabilinen her karaktere birer yüzük.

    Bunların yanı sıra, evlilik merasimi için toplamda 1 milyon yanga ihtiyacınız var.

    Evlilik yuzuklerinin ustune sag tıklanınca partnerinizin yanına teleport olunuyor.

    Evliligin getirileri: %100 aşk puanları size bir yetenek seçme şansı tanır. Ne kadar çok aşk puanı elde ederseniz o kadar çok evlenme yetenekleri kazanırsınız.

    45+ Deneyim.

    Teleport sebebiyle ulaşım derdinden kurtuluyorsunuz.

    Görüldügü gibi evlilik olayı tıpkı gerçek hayattaki gibi çok pahalı
    Hangi eşyalar kimin/ne tarafından düşürülebilir?

    Yalın Ayak Derisi: Siyah Ayılar
    Yalın Ayak Derisi +: Bera, Kahverengi Ayılar
    Şeftali Çiçegi: Kahverengi ayılar, Orklar
    Süs Eşyası: Beyaz emin: Se-Rang, Okçular
    Kaki Çiçegi: Kahverengi ayılar, Beyaz Kaplanlar (Ya da sadece kaplanlar)
    Bayrak: Vahşi Okçu
    Shurkien: Vahşi Minyon
    Kırık Porselen: Vahşi Piyade Askeri
    Beyaz Domuz Kuyrugu Kurdelesi: Beyaz Yemin Askerleri
    Ayı Ödü: Ayılar, Lanetli ayılar
    Paslı Bıçak: Siyah Rüzgar (Hangisinden tam olarak düştugu bilinmiyor)
    Ork Muskası+: Elit Ork Savaşçısı, İzci ve Sihirbaz.
    Kaplan derisi: Kaplanlar
    Beyaz Kaplan derisi: Beyaz kaplanlar
    Cevher parçaları: Siyah Rüzgar Jak-To
    Ayı Ödü+: Siyah Ayılar
    Akrep uyrugu: Kral Akrep
    Eskimiş Sİyah: Vahşi Generaller
    Zıvana: Beyaz Yemin Kumandanları

    Yüz Kremi: Se-Rang
    Yabani Tavşan Çanı: Beyaz Yemin Askerleri
    Kurt Postu+ = Aç Kurtlar (tüm türler)
    Eskimiş Siyah Üniforma = Vahşi Piyade
    Yalın Ayak Derisi (artısız) = Bera Ayısı (İki Lanetli Ayı ile)

    Hangi eşyayı yükseltmek için hangi eşyaya ihtiyacınız var?

    Şaman:
    Pembe Elbise (lvl18 ), +7, 2 Ayı Ödü
    Vinç Kanat Pervanesi (lvl15), +7, Kaplan Derisi
    Vinç Kanat Pervanesi (lvl15), +8, 2 beyaz Kaplan derisi
    Akuatik Pervane (lvl25), +5, Ork Muskası
    Savas Tırpanı Lvl 25->2 bayrak+16k +4>+5
    Makas Hancer Lvl 20->2 Kurt Postu+ +6>+7
    Dokuz Pala Lvl 15->2 Kurt Postu+ +6>+7
    Kısa Bıçak +4->+5 Shruiken
    +5->+6 2xBaşlangıç El Kitabı




    Her türlü ekleme talepleriniz için, lütfen bana PM yolu ile ulaşın.

    ..........Bir At Edinmek için İhtiyacınız olanlar.......


    1.At Görevine başlamak için 25 Seviye olmanız.
    2. 100k Birikiminiz bulunması.


    Başlıyoruz.
    Önce Ahır Uşagının yanına git ve "ata binmek istiyorum" komutunu seç. Ondan sonra uşak sana Maymun Zindanından at madalyonunu bulup getirmen görevini verecektir. Zindan bekçisi tüm imparatorlukların alanındaki ikinci haritada bulunuyor.

    Haritaya ulaşmak için M'e tıkla ve zindan görevlisini ara.

    Zindanların bulundukları yerler bunlar:

    Jinno-İmparatorlugu

    Shinsoo- İmparatorlugu

    Chunjo- İmparatorlugu


    Bir sonraki adım zindanda gerçekleşiyor. Zindanda 20 dakikan var. Orada mümkün oldukça çok maymun öldür, ta ki onlardan bir tanesi 40 Seviye at madalyonu düşürene kadar. Eger şanslı isen ilk denemede bu bileti elde edebilirsin, ama eger bunu yapamazsan, zindana tekrar giriş yapabilmek için bir saat beklemen gerekiyor.

    Şimdi bileti aldıktan sonra, ahır uşagının yanına gidin ve bileti at madalyonu için degiştirin (bu ilk seçenegin olacaktır), ondan sonra vahşi okçu görevini almak için yine ahır uşagına tıklayın.

    Görev, 30 dakika içinde 20 vahşi okçu öldürmekten oluşuyor. Vahşi okçular ikinici harita alanında bulunuyor. O yüzden bu görevi ikinci haritada bulunan ahır uşagından başlayın, böylece görevi tamamlamak için daha iyi imkan elde etmiş olursunuz. Eger gorevi tamamlamayı başaramazsınız madalyonu kaybedeceksiniz. Bu durumda Maymun Zindanı görevini baştan yapmak zorunda kalacaksınız.

    Vahşi okçular şurada bulunabilir:

    Jinno-Empire

    Shinsoo-Empire

    Chunjo-Empire

    Tüm vahşi okçuları öldürdügunuz zaman sayaç duracak. Ahır uşagının yanına geri dönün. Uşak size bir at resmi yapacaktır. Bu resmin yapılması yaklaşık 1 gün sürecektir. (Her 12 saatte bir deneyin).

    Resmin yapılmasından sonra yapmanız gereken tek şey 100k ödeme yapmak ve atınız hazır. Atınızı almak için resme sag tıklamalısınız. (Almak için %10 şansa sahipsiniz. O yüzden eger atı alamaz iseniz, alana kadar denemeye devam edin.


    Savaş Atı Edinmek

    İlk önce atınızı 10 Seviyeye getirmeniz gerekiyor. Siz 35. Seviye olmalısınız ve 1 at madalyonuna sahip olmalısınız. Şimdi atınızı geliştirebilirsiniz. Ahır uşagının yanına gidin, o size 30 dakika içinde 50 yılan veya akrep öldürme görevini verecektir. Bunu başarmak gerçekten zor.

    Bundan sonra yapmanız gereken 1 gün beklemek (12 saat da olabilir) ve 500k ödemek.

    Bir savaş atına sahipsiniz.

    Balık Avlama ile ilgili

    Balık avlamak için ilk başta 7 Seviye olmanız gerekmektedir. Ondan sonra Balıkçı'nın yanına gitmelisiniz (Şehre yakın bir yerde bir balıkçı var ve ayrıca şehir dışındaki plajlara yakın bir yerde de balıkçı bulabilrisiniz). Balıkçı size bir olta ve bazı yemler verecek ve sizden ona 5 ölü tuna balıgı sırıgı vermenizi isteyecek.

    Su olan herhangi bir yere gidin, oltayı elinize alın ve yemi oltaya yerleştirmek için yeme çift tıklayın (eger aşagida kısa yol şeklinde ise tek tık yeter). Daha sonra balık tutmak için "space" tuşuna tıklayın veya kısa yola tıklayın.

    Karakterinizin başı üstünde balık hakkında düşündügüne ilişkin bir sembol gördügünüzde tekrar "space" tuşuna bakın. Eger bir şey yakalayacak olursanız, chat penceresinde ne yakaladıgınızı görebilirsiniz. Eger bir şey yakalamayacak olursanız "Yeminizi kaybettiniz" yazısını göreceksniz.

    Dogrudan balık yakalamak için herhangi bir zamanlama söz konusu degildir. Fakat dikkatinizi çekeriz ki, başınızın üstündeki bu sembolü gördügünüzde kanca suda aşagıya dogru gitmeye ve sarsılmaya başlar ve sarı tarafın sonuna kadar vardıgı zaman "space" tuşuna basıyorsunuz ve balıgı yakalıyorsunuz.


    Balık Avlamakla ilgili Görevler:

    Seviye 7- 5 tane tuna balı ı yakalayın. 5 tane sazan alın ve onların üstüne çift tıklayın. Hepsini dogru bir şekilde alabilirseniz, 5 ölü sazanınız oldugunu göreceksiniz. Eger alamazsınız sadece balık iskeletleri goreceksiniz.

    Balık isketlerini bırakın ve 5 ölü sazan yakalayana kadar balık tutmaya devam edin. Sonra balıkçının yanına gidin ve balıkları ona verin.
    *Başka görevler hakkında şu aşamada bilgimiz bulunmamaktadır.

    Balık avlamakla ilgili SSS:

    1. Balıkçılardan herhangi birinden yem satın alabilirsiniz.

    2. Bir balıgı öldürmek için onun üzerine çift tıklayın. Eger balıgı oldurmeyi başaramazsanız, sadece balık iskeleti elde edersiniz.

    3. Bir "Minnow" (Tekeş) suda avlanabilen bir canlıdır ve kendisi de YEM"dir.

    4. Ölü bir balıgı pişirmek için herhangi bir balıkçıdan ateş almanız gerekiyor (20k). Ateşin üstüne açık alanda çift tıklayın, sonra da balıgı ateşin üstünde kullanın.

    5. Balıkçıdan alabilece iniz özel bir küre vardır (2k). Bu küre kancanızdaki balıgın türünü gösterir.

    Farklı balıklar hakkında kısa bilgi:

    Balık
    Minnow (tekeş) (yem olarak kullanılır)
    Crucial Sazan (pişirildikten sonra +180 hp)
    Büyük Sazan (pişirildikten sonra +350 hp)
    Sazan (esasen kızıl bir kapta--> 10 dakika için +20 hız.)
    Mandalina Balıgı (pişirildikten sonra 180 hız)
    Ot Sazanı (20 dakika için +20 saldırı hızı)
    Somon Balıgı (+350 hız)

    Diger.

    Saç Boyası (Kahve, beyaz, kırmızı, siyah, ve sarışın)
    Beyazlatıcı (Saçınızın normal rengine geri dönmesi için kullanılır ve saçınızı boyamaya elverişli hale getirir.)
    Altın YÜzük (Birazcık bonuslu Normal yüzük)
    Kaçak Yakası (toplam 4 saatligine giyilebilen bir aksesuardır. Bu aksesuarı taktı ınızda sıralamanızı gizlersiniz ve bu şekilde di erlerini sıralamanız konusunda kandırabilirsiniz.)

    Balık tuttugunuz zaman, "Balık Tutma Puanlarınız" (Oltanızın) yavaşça yükselecek. 10/10 oldukları zaman, yükseltmesi için balıkçıya gidin (para ödemeniz gerekiyor), ondan sonra +2 olta ve 0/20 puan elde edeceksiniz.

    20/20 tamamladıktan sonra yine balıkçının yanına gidin ve bu böyle devam eder.


    Bina/İnşa Bilgisi



    *Diger herhangi bir binayı inşa etmeden önce Ev'i inşa etmek zorundasınız.


    Arazi

    40-70 mil yang

    Ev
    20 mil yang
    20 Tesis Taşı
    30 Agaç Gövdesi
    25 Kontraplak

    Silah Fabrikası

    20 mil yang
    20 Tesis Taşı
    30 Agaç Gövdesi
    20 Kontraplak

    Savunma Araçları Fabrikası

    20 mil yang
    20 Tesis Taşı
    30 Agaç Gövdesi
    20 Kontraplak

    Donatım Fabrikası

    20 mil yang
    20 Tesis Taşı
    30 Agaç Gövdesi
    20 Kontraplak

    Kalhane

    Türleri: Elmas, Agaç Fosili, Bakır, Gümüş, Altın, Yeşim Taşı, Abanoz, İnci, Platinyum, Kristal, Ametist, ve Serein

    20 mil yang
    15 Tesis Taşı
    20 Agaç Gövdesi
    25 Kontraplak

    Güç Tapınagı
    25 mil yang
    25 Tesis Taşı
    25 Agaç Gövdesi
    25 Kontraplak

    Lonca Simgesi

    3 mil yang
    0 Tesis Taşı
    5 Agaç Gövdesi
    5 Kontraplak

    Taşlar

    Taş başına 300k ihtiyacınız vardır
    Büyüklügüne baglı olarak taş başına 5-9 Tesis taşı

    Agaçlar

    Agaç başına 2 mil yang
    Büyüklügüne baglı olarak agaç başına 5-9 Agaç Gövdesi

    Her canavardan aldıgınız deneyim:

    Her bir seviye için, o canavarın sizden seviye sayısı başına %5 deneyim puanı alırsınız.

    Dolayısıyla, Kırmızı Yaban Domuzu için 10. Seviyede standart deneyim 148 - 5. Seviyede 185 (veya 25% daha fazla ), 20. seviyede 74 (veya 50% daha az) ve 24 seviyede 0 (veya 100% daha az).

    Eger canavar sizden:


    10 seviye daha fazla ise = 150% deneyim
    9 seviye daha fazla ise = 145% deneyim
    8 seviye daha fazla ise = 140% deneyim
    7 seviye daha fazla ise = 135% deneyim
    6 seviye daha fazla ise = 130% deneyim
    5 seviye daha fazla ise = 125% deneyim
    4 seviye daha fazla ise = 120% deneyim
    3 seviye daha fazla ise = 115% deneyim
    2 seviye daha fazla ise = 110% deneyim
    1 seviye daha fazla ise = 105% deneyim
    Sizinle aynı seviyede ise = 100% deneyim (Normal)
    1 seviye daha az ise = 100% deneyim (Normal)
    2 seviye daha az ise = 98% deneyim
    3 seviye daha az ise = 96% deneyim
    4 seviye daha az ise = 94% deneyim
    5 seviye daha az ise = 92% deneyim
    6 seviye daha az ise = 90% deneyim
    7 seviye daha az ise = 85% deneyim
    8 seviye daha az ise = 80% deneyim
    9 seviye daha az ise = 70% deneyim
    10 seviye daha az ise = 50% deneyim
    11 seviye daha az ise = 30% deneyim
    12 seviye daha az ise = 20% deneyim
    13 seviye daha az ise = 10% deneyim
    14 seviye, veya daha fazla, daha az ise = 0% deneyim (0 veya 1 deneyim)

    Standart veya normal deneyim, toplulugun seviyesindedir.

    Aç canavarlar, kendi normal türlerinin %70 deneyimini verirler.

    Bazi canavarlar:

    Vahşi Köpek - Seviye 1 (Seviye 1) - 1 Seviyede deneyim: 15 deneyim - Aç = 11 deneyim
    Kurt - Seviye 3 (Seviye 1) - 3 Seviyede deneyim: 39 deneyim - Aç = 27 deneyim
    Alfa Kurt - Seviye 4 (Seviye 1) - 4 Seviyede deneyim: 51 deneyim - Aç = 36 deneyim
    Mavi Kurt - Seviye 6 (Seviye 1) - 6 Seviyede deneyim: 75 deneyim - Aç = 53 deneyim
    Yaban Domuzu - Seviye 7 (Seviye 1) - 7 Seviyede deneyim: 87 deneyim - Aç = 61 deneyim
    Alfa mavi Kurt - Seviye 9 (Seviye 1) - 9 Seviyede deneyim: 111 deneyim - Aç = 78 deneyim
    Kırmızı Yaban Domuzu - Seviye 10 (Seviye 2) - 10 Seviyede deneyim: 148 deneyim - Aç = 103 deneyim
    Ayı - Seviye 12 (Seviye 1) - 12 Seviyede deneyim: 147 deneyim - Aç = 103 deneyim
    Gri Kurt - Seviye 13 (Seviye 1) - 13 Seviyede deneyim: 159 deneyim - Aç = 111 deneyim
    Boz Ayı - Seviye 15 (Seviye 2) - 15 Seviyede deneyim: 220 deneyim - Aç = 154 deneyim
    Alfa Gri kUrt - Seviye 16 (Seviye 2) - 16 Seviyede deneyim: 233 deneyim - Aç = 164 deneyim

    Cung-Mok - Seviye 9 (Seviye 4) - 9 Seviyede deneyim: 100 deneyim
    Jug-Hyul - Seviye 10 (Seviye 4) - 10 Seviyede deneyim: 120 deneyim
    Mu-Rang - Seviye 16 (Seviye 4) - 16 Seviyede deneyim: 200 deneyim
    Young Ji - Seviye 21 (Seviye 4) - 21 Seviyede deneyim: 220 deneyim
    Li-An - Seviye 24 (Seviye 4) - 24 Seviyede deneyim: 250 deneyim

    Aşagidakiler %100 dogrudur.

    Kaplan - Seviye 18 (Seviye 1) - 18 Seviyede deneyim: 363 deneyim
    Siyah Ayı - Seviye 19 (Seviye 1) - 19 Seviyede deneyim: 386 deneyim
    Beyaz Yemin Okçu - Seviye 20 (Seviye 1) - 20 Seviyede deneyim: 467 deneyim exp

    Not: Alçak Beyaz Yemin 2 Seviyedirler ve dolayısıyla aç olmayan türlerinden daha güçlüler. Onların deneyimi fark edebilir, etmeyebilir de. Bunu dogurlamanın en iyi yolu, onlarla aynı sevide bulundugunuzdadır.

    Su/Meyve Suyu Reçeteleri

    Baek-Go

    Şeftali çiçegi = Şeftali çiçegi meyve suyu / 3 dakikalık +15 hareket hızı / 16 Seviyeden itibaren

    Yaban Tavşan Çanı = Yaban Tavşan meyve suyu / 3 dakika için +5 güç / 20 Seviyeden itibaren

    Gango kökü = Gango kökü suyu / derhal 50hp'yi geri getirir / 28 Seviyeden itibaren

    Kaki çiçegi = Kaki çiçegi suyu / 50mp'yi derhal geri getirir / 24 Seviyeden itibaren


    Yu-Hwan

    Leylak + Şeftali Çiçegi Suyu = Sim-Suyu / daha iyi hedef almak / 32 Seviyeden itibaren

    Leylak + Yaban Tavşan suyu = Dok-Suyu / Savunmanızı güçlendirir / 36 Seviyeden itibaren

    Tue Mantarı + 100 Kaki çiçegi suyu = 100 Bo-Suyu / derhal 100mp geri getirir

    Tue Mantarı + 100 Gango kökü suyu = 100 Genç-Suyu / derhal 100hp geri getirir / 44 Seviyeden itibaren


    Hu-Ahn-So

    Dag Gülü + Sim-Suyu = Zin-Suyu / 3 dakikalıgına +50 saldırı gücü ilave eder / 46 Seviyeden itibaren

    Dag Gülü + Dok-Suyu = SamBo-Suyu / 3 dakikalıgına +70 savunma ilave eder / 48 Seviyeden itibaren

    Dut + 100 Genç-Suyu = Hwal-Suyu / 3 dakikalıgına +30 saldırı hızı ilave eder / 52 Seviyeden itibaren

    Ayrıca Savaşçı;
    Savaşçı karakteri hakkında kısa bilgi.


    SP'yi yükseltmesi dışında INT'ın Savaşçı açısından herhangi bir etkisi yoktur. Fakat seviyenin yükselmesiyle, SP yeteri kadar yükselir, o sebeple Savaşçı'ya INT eklenmesi gerekmez.

    STR'nin yükselmesiyle, saldırı ve yetenek hasarları hızla yükselir. O sebeple STR bir savaçlı için son derece önemlidir.

    Her 3 veya 4 DEX puanı saldırı ve yetenek hasarını bir kereye mahsus olarak yükseltir (STR kadar belirgin bir şekilde olmasa da, yine de önemli ölçüde).

    VIT nasıl egitildiginize baglidir. Eger tek başınıza egitiliyorsanız daha az savunmaya ihtiyacınız var, dolayısıyla daha az VIT eklenir.


    ÖNERİ: İlk başta tam STR, daha sonra 20-50 VIT ekleyin, daha sonra da DEX'e odaklanın.


    Beden: Her yetenegi burada belirtlenleri sırasıyla egitin. aura of sword, sword spin, dash/3-way cut/berserk.

    Ruh: Hayalet vuruşu, şiddetlisaldırı, şaşırtma, kılıç vuruşu, güçlü beden. (Güçlü beden seviye ilerlemede yararlıdır, fakat daha sonra önemini yitiriyor.)



    Ninja;
    Tıpkı savaşçı gibi, Ninja da INT'e ihtiyaç duymaz.

    ÖNERİ: Tam DEX, sonra bira VIT eklenmesi, daha sonra ise STR'ye odaklanma.


    Bıçak: Döner Bıçak, pusu, hızlı saldırı, zehirli bulut/gizlenmek

    Yay: Zehirli ok, ateşli ok, tekrarlı ok atışı, ok ya muru, tüy yürüyüşü (eger hız istiyorsanız, master tüy yürüyüşü) :

    Ok Becerili (Yaylı) Ninja kimdir?


    Okçu, olaganüstü hasar vermeye kendini adamış ninjadır (suikastçidir). Bu, hedefiniz çok uzakta iken size gerçek dışı gibi gelebilir, fakat asıl olan şudur ki, rakibe/düşmana ne kadar çok yaklaşırsanız, bu oranda yüksek hasar verebilirsiniz. Okçular alışıldık bir sınıf degildirler. Bir okçuyu egitmek çok emek, zaman ve sabır şsteyen bir iştir ve eger bu işe kendinizi adamaz iseniz, kesinlikle iyi bir okçu ortaya çıkaramazsınız. Bir yaratıga bir ok ile vurabildiginiz sürece, daha yavaş deneyim kazanacaksınız. Ve bir yaratıgı yenmenin tek yolu zehir ok yeteneginiizin gelistirilmesidir.


    Neden Okçu Ninjayı seçesiniz?

    Herşeyden önce oynamak için son derece eglenceli bir sınıftır. Yüksek hasarı verdigi için pvp için çok iyidir. Okçular bu oyun içinde en yüksek hasarı verebilen sınıftır. Ayrıca çok iyi bir destek sınıfıdır (savaşlar ve Lonca savaşlarında), çünkü lonca üyelerine veya takım üyelerine son derece etkili olarak yardımcı olabilecektir. Takım oluşturmak için çok aranan bir karakter türü olacaksınız, çünkü bir çok yaratıgın aklını çelebilirsiniz ve o yaratıkları takıma çekebilirsiniz.


    Okçunun Becerileri Nelerdir?

    Tekrarlanan Atış: Bu beceri size, hedefe dogru aynı anda bir çok ok atışı yapmanıza imkan verecektir. Belirtilen hasar, tek bir ok ile yapabileceginiz hasar miktarı olmayıp, tüm okların birlikte verecekleri hasara işarettir. Bu beceri pvp için iyidir ve büyük yaratıkları öldürmek için yararlıdır. Bu beceriyi kullanma aralıgı çok uzun degildir (15 saniye), dolayısıyla bu beceriyi sıkça kullanmanız söz konusu olabilecektir.

    Ateşli Ok: Okunuz ateşlenecek ve rakibe saplanacaktır. Vurulan rakip etrafında küçük bir etki alanı oluşturacak ve onu çevreleyen diger düşmanlar da oktan daha küçük derecede etkilenecektir. Bu büyü 180 derecelik bir alan açıgı için etkili olabilmektedir. Bu beceriyi kullanma aralıgı biraz daha fazladır (25 saniye), fakat buna degerdir.

    Zehirli Ok: Okunuz zehir ile vuracaktır ve etrafınızdaki rakipleri etkileyecektir. Bu, ateşli oktan daha geniş bir alanı etkisi altına almaktadır, fakat daha az hasara sebebiyet vermektedir. Bu büyünün en büyük özelligi, düşmanı yere devirebilen tek yetenek oluşudur. Bu size, iksir almak için zaman kazandırmaktadır. Bu beceriyi kullanma aralıgı ateşli ok ile aynıdır (25 saniye).

    Ok Yagmuru: Ok yagmuru, birden fazla oku birden fazla düşman üzerine fırlatmaktır. Bu becerinin verdigi hasar oldukça büyüktür, falkat maalesef kontrol edilebilir degildir. Farklı yaratık gruplarına bu yetenegi kullanarak ok fırlatabilirsiniz, fakat yine de çok kısa bir süre içinde o grup yaratık tarafından kendinizi çevrelenmiş bulacaksınız. 1inci Seviyede 2 ok fırlatabileceksiniz. M5 Seviyesinde veya o civarda 7 ok fırlatabileceksiniz. Bu beceri çok kullanışlı olmamakla birlikte, yine de yaratıkları kendinize veya grubunuza dogru çekmek için yararlıdır. Bu yetengi kullanabilme aralıgı diger yeteneklere oranla daha düşüktür. (12 saniye).

    Hafif Adım: Bu beceri size yürüme hızı ve güzel bir görüntü efekti saglamaktadır. Fakat bu becerinin puanları deger mi? Bu sorunun cevabı tamamen size kalmış, çünkü hızlı koşmayı, fazla hasara tercih etmeniz gerekecektir.


    Olagan Ok Becerili Ninja için Beceri Gelişimi

    Hafif adım dışındaki tüm becerilere birer puan verebilrisiniz. Tabi ki hafif adım becerisine de puan verebilirsiniz, fakat bu kılavuzu hazırlayanın önerisi aksi yöndedir.

    Yaratık öldürme gelişimi: MAX (azami) ateşli ok ilk önce, bununla inanılmaz derecede hasar verebilirsiniz. Azami zehirli ok ikinci sırada. Bunun amacı düşmanı şaşırtma becerinizin geliştirilmesi ile fazla hasar oluşumunu saglamaktır. Daha sonra azami tekrarlanan atış, ve böylece bir yaratıgı hızlıca öldürme imkanına sahip olacaksınız. Ayrıca bu beceriyi pvp'de sıkça kullanabileceksiniz.

    Ateşli Ok > Zehirli Ok > Tekrarlanan Vuruş

    Pvp gelişimi: MAX ateşli ok ilk başta, daha sonra tekrarlanan atış ve en sonunda da zehirli ok. Olaganüstü hasar verip, tekrarlanan vuruş ile daha hızlı vuruş yapabileceksiniz. Zehirli ok, 1 puanda dahi tutulabilir, sadece düşmanı şaşırtmak için kullanılabilir (düşmanı zehirlemek çok da etkili bir yöntem olmayacak) ve onun yerine hafif adım becerisi seçilebilecektir. Bu yolla düşmanlarınızdan kaçabileceksiniz de.

    Ateşli Ok > Tekrarlanan Atış > Zehirli Ok/Hafif Adım

    Alternatif Gelişim: Bazı oyuncular karışık vuruş tekniklerini karıştırmak isteyebilirler. Eger bunu yapan olur ise, bana PM ile ulaşsın, gereken bilgileri bu kılavuza ekleriz.

    Olagan Ok Becerili Ninja için Stat Gelişimi

    Stat puanları hakkında kısa bilgi:

    STR: Hasarı yükseltmektedir, yayınızla birlikte çalışmaktadır.
    DEX: Hem hasar, hem de kaçma oranınızı yükseltmektedir. Bunlar da savunmanızı etkilemektedir
    CON: Savunmanızı ve yaşam puanlarınızı arttırmaktadır.
    INT: büyü puanlarınızı yükseltmektedir, büyü hasarı ve büyü savunmayı yükseltmektedir.
    DR: Hasara dayanıklılık. Bu savunmayı etkilemektedir. Bunun hakkında çok fazla bilgi olmamasına ragmen, vuruş yaptıgınız zaman hasarın düştügünü göreceksiniz. Fakat bu, karakterinizin düşman saldırılarından kaçabilecek nitelikte kılmaz.


    max dex > max str > max con. İlk başlarda bu formülü kullanarak daha az hasar alacak ve yaşamak için biraz savunma kazanacaksınız. Çok fazla ölmeyeceksiniz, fakat karşı tarafa da, str basmaya başlamadan, çok fazla hasar veremeyeceksiniz. Beceri hasarınız düzenli saldırılarda hasar yoklugunu kompanse edecektir.

    max str > max dex > max con. İnanılmaz hasar vereceksiniz, başlangıçta bile! Fakat biraz dex verene kadar hiç savunmanız olmayacak. Bu bastıgınız dex de size sadece sınırlı bir savunma saglayacaktır. Bu gelişim türü, ilgili oyuncunun pahalı ve yüksek + lı korunma eşyaları alabilecek kadar zengin olması halinde önerilmektedir.

    2 dex / 1 con > dex maksimuma getirildikten sonra, max str > str maksimuma getirildikten sonra, max con. Bu en güvenli gelişim gibi görünmektedir. Başlarda çok fazla con'a ihtiyaç duymazsınız, çünkü hasarınız büyük ölçüde zarar görecektir. Hasarınız, dex'n azamiye getirilmesine kadar sınırlı olacaktır.

    2 str / 1 con > str maksimuma getirildikten sonra, max dex > dex maksimuma getirildikten sonra, max con. Önceki gelişime oranla daha yüksek hasar.

    Başlarda con'a ihtiyaç duyulup duyulmadıgı konusunda ciddi tartışmalar söz konusudur. Bu klavuzu hazırlayana göre, ilk başlarda con'a ihtiyaç yoktur, çünkü azami dex gelişimi kullanıldıktan sonra yaşamda kalabilmek için bazı iksirlerin tüketilmesi gerekiyor. Fakat sonuçta + hayat puanları söz konusudur ve bu da saglık eksikligini gideriyor. Daha sonraki aşamalarda con bir zorunluluktur.

    Eşyalar/Donanım

    Donanımınız çok önemlidir. Özellikle pvp için. İlk başlarda donanımınızı +4 seviyesine gitirin, bu genelde çok iş görür ve çok da fazla para gerektirmez. Daha sonraki aşamalarda, ne kadar çok + eklerseniz ve ne kadar çok hayat puanı bonusu eklerseniz, o kadar iyidir. Bir ok becerili ninja + str'ye +dex'e ihtiyaç duydugundan daha fazla ihtiyaç duymaktadır. Hasara ihtiyacınız vardır, çünkü bu sizin en güçlü noktanızdır. Üstünde durmanız gereken eşyalar:


    * Abanoz küpe +7 veya daha fazla. Bunlar yüksek g ç ve yüksek saglıkla ihtiyaç duydugunuz eşyalardır.
    * Boynuz yayı +7 veya daha yüksek.
    * Hayat puanı bonusu olan silahlar. Bunlar savaşçının eşyaları kadar pahalı degildir. Bu silahları en azından +4 yapın.
    * Hasar becerisinin zamanını azaltan eşyalar. Bu becerinizi kullanmak için ne kadar az zaman aralıgı beklemek zorunda olursanız o kadar yüksek hasar verebilirsiniz.
    * Hız eşyaları. Bir ok becerili ninja için hız sıb derece önemlidir. Çünkü bu ninja bir avcıdır. +15 ve +30 saldırı hızı olan oklar arasında çok büyük fark vardır. Saldırı hızı ne kadar düşük ise, o kadar çok hasar verilmektedir. Bu hasar verme yeteneginizi etkileyecektir. Fakat, eger saldırı hızında bonus bulursanız, bunun da size zararı dokunmayacak.

    Ninjalar rakiplerinin arkalarından belirerek öldürücü zarar verebilen sınıftırlar. Ninjalar, bu oyunun oynanabilecek en eglenceli sınıfı olarak nitelenirler.

    Ninjanın yararları: Düşük STR yüksek zarara sebebiyet vermektedir. (25. Seviyede 1400 hayalet saldırı, Kısa Bıçak +6, M1 seviyesinde Hayalet Saldırı)

    DEX iyi miktarda zarara sebebiyet vermektedir.

    VIT yüksek olmalı, çok az saglık kayıpları ile bir çok zorlu durumdan kurtulmanız söz konusu olabilecektir. VIT gerçekten yararlı.

    Ninjanın sakıncaları: Tüm gücünüz hayat puanı kaybına sebebiyet veriyor. Bazı geliştirilmiş silahlar size ilk seviyelerde yardımcı olabilecek ise de, yine de bu kesim çözüm degildir.


    OK BECERİLİ NİNJA:

    1. Tüm beceriler için birer puan verilmelidir. Nova Zehri seçiminize tabidir. Kullanımı ve etkisi son derece tartışmalıdır.
    2. Azami Hayalet Saldırısı – Küçük yer kapsamında son derece öldürücü zarar veren tek bir saldırıdır.
    3. Azami Tekrarlanan Atış – Önünüzdeki düşmanları sürekli olarak saldırmaktadır. Bir kaçış aracı olarak kullanılır ve zehirleme fırsatı verir.
    4. Azamı Hızlı Saldırı – Yaratıklara zarar verme amaçlı hızlı yaklaşıp saldırı imkanı verir.


    Neden Hayalet Saldırı İlk Önce İncelenmiştir?

    Hayalet saldırı en kolay olanı ve tek bir vuruşta en çok zarar verebilen olan yeteneginizdir.

    Neden Hızlı Saldırı Yerine Tekrarlanan Atış?

    Tekrarlanan Atış üzerinde master düzeyine ulaşmak için zamanlama ve beceri çok önemlidir. Tekrarlanan atış, hızlı saldırıdan çok daha fazla zarar vermektedir (750 hasar civarında). Buna ek olarak, tekrarlanan atış dar durumlarda çok işinize yarayacaktır, özellikle kaçış için kullanacagınız becerilerden biridir. Bu da STR/DEX’in yükseltilmesi için idealdir.

    İKİ VEYA DAHA FAZLA VURUŞU NASIL YAPARSINIZ?

    Birinci Strateji

    Silah degiştirdikçe biraz uzmanlaşma ve yatkınlaşma gerektiriyor, çünkü aslında her silahın silahın farklı bir hızı vardır. Aslında vuruş konsepti şudur: Son vuruşunu gerçekleştirdikten sonra (rakibini uçuran vuruş), tekrarlanan atış butonuna tıklayın. Yaratık size dogru geri uçarken, tekrarlanan atış o yarataga ulaşıp, ona genellikle iki kez daha vurmaktadır.

    İkinci Strateji
    Birinci stratejideki gibi, yine zamanlama çok önemlidir. Fakat, moblar bir agaç veya kaya önünde sıralanmış bulunur ise, yani onları engelleyen herhangi bir şey, yani onlar sen ve tekrarlanan vuruşun arasında sıkışıp kalmıştır. Bu da onlar açısından çok fazla acı ve zehirleme imkanı demektir.

    *********

    PvP: Hafif Adım, Hayalet Saldırı, çekilene kadar normal saldırı, Tekrarlanan Atış, Hızlı Saldırı
    PvE: Hayalet Saldırı, Hayat puanlarını kontrol edin. Eger düşük ise, önce hızlı saldırı daha sonra normal saldırı.
    Eger hayat puanları yüksek ise, normal saldırı, tekrarlanan atış, hızlı saldırı sonra da bunları baştan tekrar edin.

    Seviye Kılavuzu
    Bu kılavuzlar aslında son derece gereksizdir, çünkü seviye atlama görevleri zaten otomatik olarak seviyenizi güncellemektedir. İpucu: Eger avlamak zorunda oldugunuz yaratıgı bulamıyor iseniz, görev menüsüne tekrar dönün ve göreve tıklayın. Görev ayrıntılarını görmek istediginizi söyleyin, karşınıza küçük bir harita açılacaktır. Bu küçük haritada, yanıp sönen noktalar olacaktır, bu noktalar ilgili yaratıgın yerini tam olarak göstermektedir.


    1-5 arası Seviyeler : Vahşi köpekler, Aç Vahşi Köpekler, Kurtlar, Mavi Kurtlar, Domuzlar – Bu yaratıklar başladıgınız şehrin etraflarında bulunmaktadır. Üzüntülü Metin.

    5-10 arası Seviyeler: Kırmızı Yaban Domuzlar, Gri Kurtlar, Ayılar
    İpucu: Alfa Gri Kurtlar Gri Kurtlar degildir. Muharebe Metini, Üzüntülü Metin.

    10 – 15 arası Seviyeler: Ayılar, Kaplanlar, Gri Kurtlar, Boz Ayılar. Savaş Metini

    15 – 20 arası Seviyeler: Boz Aylar, Kaplanlar, Alfa Gri Kurtlar, Muharebe Metini, Savaş Metini

    20 – 25 arası Seviyeler : Beyaz Yeminli, Beyaz Kaplanlar, Siyah Metin, Hırs Metini, Muharebe Metin

    25 ve üstü Seviyelerde artık nereye gitmeniz gerektigini biliyor olacaksınız.


    Nihai Yorumlar

    Kılıç mı, Bıçak mı?

    Bu tamamen kişinin tercihine kalmıştır.

    Bıçakların daha güçlü öldürücü etkisi vardır. Ancak kılıçların daha yüksek derecede hasar verdikleri de bir gerçektir. 25inci Seviyede Gümüş Kılıç gerçekten çok iyi bir seçimdir, çünkü %30luk bir saldırı hızı vardır. Fakat, yine de, bir kılıcı +5in üstünde yükseltmek neredeyse imkansızdır, çünkü iki tane + shirikene ihtiyaç duymaktadır. Eger bir Dolunay Kılıcı veya Siyah Yaprak Hançeriniz var ise, bunların seviyelerini yükseltmeden önce iyice düşünün.
    Bıçak kullanmalısınız. Bıçak kullandıgınız zaman, becerilerinizden önemli ölçüde hasar verdiginizi göreceksiniz. Yapılan bir deneme sonucunda görülmüştür ki, +4 gümüş kılıç kullanılarak 700 hasar verilmiştir, oysa +6 makas bıçagı kullanılarak 1300 hasar verilmiştir.

    Not: Her ne kadar karakter menünüzde saldırı hızınız degişmiyor ise de, %15 kılç ve %15 bıçak kullandıgınızda, yine de bıçak daha hızlıdır.

    Can Taşları
    Bıçakların hızlı saldırı gücü sebebiyle, deşme taşı veya kritik saldırı taşı hasar verme konusunda son derece etkilidirler.

    Takım
    Düşük seviyelerdeki ninjaların tek başlarına dolaşması daha avantajlıdır. Ancak 35 ve üstü seviyelerde para ve iksir biriktirebilmeniz için bir takım oluşturmanız daha yararlı olacaktır.

    Hangi Eşya nereden düşebilir?

    Vahşi Okçular ve Generaller Dolunay Kılıcını düşürürler. Ayrıca vahşi okçu ve generaller arasında görülen Hayvani Uzman ve okçular da bu eşyayı düşürebilmektedir.

    Nula Vadisindeki orklardan biri (siyah olanı degil) Siyah Yaprak Hançerini düşürmüştür. Bunu elde etmek için birden fazla ork grubu ile savaşmanız gerekecektir.

    Esrarengiz Arahan Savaşçıları Kızıl Demir Bıçagını (RIB), ki bu silah ninjalar tarafından kullanılamaz, fakat belirtilen yaratıklarla 30uncu seviyelerde savaşacagınız için belirtilmiştir, düşürürler. Bu bıçagı satabilirsiniz.

    Tüm Lanetli Hayvanlar 30 seviye nadir bulunan silahları düşürmeleri gerekiyor. Bunlar Siyah Yaprak Hançeri, Kızıl Demir Bıçagını, Dolunay Kılıcını veya Sonbahar Yelpazesini düşürmelidirler.


    Şura;
    Savaşcısından, Necro suna kadar oynamadıgım karakter kalmadı

    Oncelikle kafa karıştıran hp-sp-dex-int falan açıklamaya çalışaca ım.

    HP : Yaşam gücü ( Healt power ) ne kadar yüksek olursa o kadar iyi. Yaşam gücü yani oyundaki kırmızı çizgi bittimi ölürsünüz

    VIT : Büyü gücü mavi çubuk. ( Vitality ) Eski UO oyuncuları bilirler MANA diye tabir ederdik. Bu bittimi ölmezsiniz ama dolana kadar büyü yapamazsınız.

    Yani ilk başta suna karar vermelisiniz. MAVİ POT mu ? KIRMIZI POT mu ?

    SP : Vuruş gücü ( Strenght Power ) ne kadar yüksek olursa silahınızla o kadar can götürürsünüz.

    DEX : Hız-çeviklik . Ne kadar yüksek olursa o kadar fazla hareket kabiliyeti ve silahlı saldırı hızına kavusursunuz...

    Yani, savascı veya büyücü bütün SURA ların bunların hepsine ihtiyacı var. Bence uygun üst seviyedekei bir karakterin stat dagılımı şöyle olmalıdır :

    HP : 95

    VIT : 70

    SP : 95

    DEX : 90

    Stat puanları nereye kadar yükseltmeye izin veriyor bilmiyorum ama benim öngördü üm ortalama yaklaşık böyle


    Şaman hakkında kısa bilgi.


    Şaman Büyülü Sura ile benzerlikler gösterir, STR'ye ihtiyaç duymaz.

    Öneri: Tam INT ve VIT, daha sonra DEX.

    Şaman'ın öncelikli görevi savaşmak degil, diger birimleri güçlendirmektir. O nedenle, çok yüksek HP gereklidir.


    Ejderha: ejderha, destek, yansıtma, ejderha kükremesi, ateş eden ejderha; veya ejderha, ejderha kükremesi, ateş eden ejderha, uçan ugur, destek.

    İyileştirme: sürat, yıldırım atmak, ışık toplamak, ışık pençesi, iyileştirme.
     
    Son düzenleme moderatör tarafından: 14 Haziran 2010