Kriz, Amerikalıları ucuz kotla tanıştırdı

Dünya'dan Haberler bölümünde yer alan bu konu II.MEHMET tarafından paylaşıldı.

  1. II.MEHMET

    II.MEHMET Sahipcan

    Kriz, Amerikalıları ucuz kotla tanıştırdı


    İstanbul merkezli Çak Tekstil Grubu'na ait ltb Jeans, Amerika'nın 50 eyaletinde müşterileriyle buluşuyor. FOTOĞRAF: zaman
    Amerika Birleşik Devletleri'nde 2003'te mağaza açan Çak Tekstil Grubu'na ait ltb Jeans, ABD pazarında hem perakende hem toptan satışlarıyla marka haline gelmeyi başardı. 300 butik mağaza ve 142 çok katlı mağazada yerini alan şirket, bu rakamları daha da artırmayı hedefliyor.



    Şirketin Kuzey ve Güney Amerika Genel Müdürü Uğur Altıntaş, ekonomik krizle birlikte Amerika'da alışveriş alışkanlığının değiştiğine dikkat çekiyor. Önceleri tüketicilerin jeans'te 150-200 dolara satılan tanınmış markaları satın aldığını vurgulayan Altıntaş, krizin ardından insanların tasarrufa yöneldiğini ve 79-89 dolarlık ürünleri almaya başladığını kaydediyor. Altıntaş, tüketicilerin zamanla bu pantolonlar arasında kalite farkı olmadığını fark ettiğini ve böylece kendilerinin de tercih edilen bir marka haline geldiğini vurguluyor.

    Uğur Altıntaş, İstanbul'da 1948'de kurulan Çak Tekstil Grubu'nun 1994'te 'ltb Jeans' markasını oluşturduğunu, kendi markalarının yanı sıra Armani, Guest ve Abercrombie gibi markalara da üretim yaptıklarını belirtiyor. Amerika'da hem perakende hem toptan satış yapan şirket toplam 300 mağazada tüketiciye ulaşıyor. 'Department store' (çok katlı mağaza) olarak da iki büyük mağaza ile çalışıyor. ltb Jeans, 900 mağazası bulunan Macy's'in 40'ına, 200 mağazası bulunan Northstrom'un ise 82'sine mal veriyor. Şirket, ülkenin 50 eyaletinde de faaliyette. Ayrıca web sitesinden de online alışveriş yapmak mümkün. "Çak Tekstil olarak Amerika'da yeni sayılırız." diyen Genel Müdür Altıntaş, Avrupa ve Rusya'da çok daha iyi konumda bulunduklarını, toptancılık yaptıkları Çin'de de mağaza açmayı planladıklarını ifade ediyor. Dünyanın 65 ülkesine ihracat yapan Çak Tekstil, aralarında Zara, Armani, Guest Jeans ve Abercrombie gibi dünya devlerinin de bulunduğu birçok markaya da mal üretiyor. Şirketin şimdiki hedefi ise talebin yüksek olduğu Güney Amerika ülkeleri. Dominik Cumhuriyeti, Porto Riko, Venezuela, Guyana, Ekvador ve Panama'dan büyük talep olduğunu vurgulayan Altıntaş, serbest ticaret anlaşması bulunan Şili'nin kendileri için özellikle önemli olduğuna işaret ediyor. Aynı zamanda Türk Amerikan Ticaret ve Sanayi Odası (TACCI) üyesi olan ltb Genel Müdürü Altıntaş, ABD'deki hedeflerini şöyle özetliyor: "Perakende satışta genişlemek ve Amerika pazarında daha sağlam bir marka yeri edinebilmek hedefimiz. Çünkü Amerika şu anda dünyadaki en zor pazarlardan bir tanesi. Çin 1974 ya da 1977'de Amerika'ya yapmış olduğu bir senelik ihracatı bugün bir günde yapıyor. Halk burada tüketim üzerine kurulmuş." MEHMET ŞAHAN NEW YORK ZAMAN