Kilo aldırmayan besinler

Sağlık Merkezi bölümünde yer alan bu konu Ömer tarafından paylaşıldı.

  1. Ömer

    Ömer Yönetici

    Kilo aldırmayan yiyecekler nelerdir?

    Sağlıklı beslenip, kilo almadan formda kalmak istiyorsanız yediğiniz gıdalara dikkat etmelisiniz. Özellike doğal yoldan elde edilen sebze, meyve ve bitkiler insan sağlığını koruduğu gibi bünyemizi de kuvvetlendiriyor ve kilo aldırmıyor. Sağlıklı yaşamanın sırrı bu yiyecekleri tüketmekten geçiyor. Peki hangi besinleri tüketirsek kilo almayız ve mevcut kilomuzla baırşık olarak yaşarız?

    Fasulye
    fasulye.jpg
    Safra kesesinin kasılmasına neden olan hormon, kolesistokinin'i hiç duymamış olabilirsiniz fakat bu hormon en iyi kilo verdiricilerden bir tanesidir. Bu hazmettirici hormon tabi bir iştah kesicidir. Yüksek lifli fasülyeler ayrıca kolestrolünüzü de aşağı çeker.

    Yumurta
    yumurta.jpg
    Protein deposu yumurtalar sizi uzun süre tok tutar. Hatrı sayılır ilgili fakültelerce yapılan bilimsel araştırmada aynı anda 30 obez ve şişman kadın üzerinde yapılan deneyde düşük kalorili meyve salatası ve 2 dilim tost ile birlikte sütlü omlet tüketen kadınlar, simitle kahvaltı yapan kadınlara oranla gelecek otuz altı saat içinde daha az yemek yedi.

    Salata
    salata.jpg
    Penn Devlet Üniversitesi'nde kırk iki kadın üzerinde yürütülen deneye göre düşük kalorili salata tüketenler, istedikleri kadar hamur işi yemeleri serbest bırakılsa dahi çok az yiyebiliyorlar. Bilim adamlarına göre buradaki gizem sizi şişene dek yemekten alı koyan salatanın saflık oranı.

    Yeşil Çay
    yesilcay.jpg
    Kilo verdirici şey kafein değil. Kateçin ismi verilen antioksidanlar yağ yakımını artırıyor.

    Armut
    armut.jpg
    Orta büyüklükteki 1 armut sizi tok tutmaya yeter de artar bile. Elma tok tutma konusunda 2. sırada yer alıyor. Her 2 meyvede de kan şekeri oranını düşüren ve öğün arası aparatif şeyler yemenizi önleyen pektin lifi mevcut.

    Çorba
    corba.jpg
    Bir tabak tavuk çorbası bir parça tavuk kadar doyurucu ve tok tutucu özelliktedir. Oxford Üniversitesi'ndeki bilim adamları en basit çorbanın dahi beyindeki açlık duygusunu tatmin ettiğini ve tokluk hissi uyandırdığını belirtiyor.

    Yağsız Et
    yagsiz-et.jpg
    Temel animoasitlerden biri olan ve içinde süt ürünleri, balık ve et kadar protein içren Lösin, daha az yemenize ve tok kalmanıza yardımcı olur.

    Zeytin Yağı
    zeytinyagi.jpg
    Ham zeytinyağı ile fazla kilolarınızı verebilirsiniz. Zeytinyağı Kalori yakmanızı da kolaylaştırır.

    Sirke
    sirke.jpg
    Mükemmel bir tok tutucudur. İsveç’te yapılan bir araştırmaya göre sirkeye batırılmış ekmek yiyen kişiler, normal ekmek yiyen kişilere göre kendilerini daha tok hissetti.

    Brokoli
    brokoli.jpg
    Lif ve C vitamini deposu. Ayrıca kilo vermeye yarayan kalsiyum içeriyor. Karaciğere iyi geliyor. Hazma yardımcı oluyor.

    Nar
    nar.jpg
    Hormonları dengeliyor. Bu sayede kilonuzu kontrol etmeniz daha kolaylaşıyor. Ayrıca güçlü bir antioksidan.

    Acı Kırmızı Biber
    kirmizi-biber.jpg
    Düzenli olarak acı biber yemeniz size kilo kaybettirir. Japonların yaptığı bir araştırmaya göre kahvaltıda normal kahvaltı yiyecekleri yanında kırmızı biber de yiyen kadınlar öğle yemeğinde normalden daha az yedi.

    Salatalık
    salatalik.jpg
    Lif zengini olması sayesinde tokluk hissi veriyor. Ayrıca sağlıklı bir su deposu.

    Kırmızı Üzüm
    kirmizi-uzum.jpg
    Dolaşım sistemini temizliyor. İçerdiği lif, vitamin ve mineraller sayesine kolesterolün düşmesine yardımcı oluyor.

    Kiraz
    kiraz.jpg
    Yumuşak bir müshil etkisi yapıyor ve kilo kaybına neden oluyor.

    Esmer Pirinç
    esmer-pirinc.jpg
    B Vitamini deposu olması sayesinde proteinleri, yağları parçalıyor, hazmı kolaylaştırıyor.

    Yoğurt
    yogurt.jpg
    Yüksek proteinli ve düşük şeker oranlı yoğurttan günde üç defa tüketenler diğerlerine göre çok daha sağlıklı ve fit bir vücuda sahip olabilirler.

    Peynir
    peynir.jpg
    Kilo verme döneminde en büyük düşman olarak gösterilir. Ancak az kalorili kraker üzerine koyduğunuz yine az klaorili peynir uzun süre tok hissetmenizi sağlar.

    Tarçın
    tarcin.jpg
    Öğleden sonra ani şeker düşüşü yaşamamak amacıyla kahvaltıda yulaf ezmesininden sonra tarçın serpmeniz veya tam tahıllı tostta kullanmanız aynı zamanda insülin artışının da önüne geçecektir.

    Greyfurt
    greyfurt.jpg
    2006 yılında Almanya’da yürütülen bir incelemede her öğünden önce 1/2 greyfurt tüketmek veya günde 3 kez greyfurt suyu içmek kişilerde üç ayda 3 kilodan fazla kaybettirdi.

    Yulaf
    yulaf.jpg
    Tok ve şişkinlik hissi veriyor. Bir kase lapası vücutta üç kase su tutmayı sağlıyor.

    Elma
    elma.jpg
    Hafif tatlı, bağırsakları harekete geçiriyor.

    Karpuz
    karpuz.jpg
    Su ve C vitamini bakımından zengin olan karpuzun bir kasesi veya suyu sadece 80 kaloridir.

    Sardalya
    sardalya.jpg
    Sardalya bu zamana kadar ki en sağlıklı besindir ve kilo vermek için çok iyi bir ortaktır. Her şeyden önce Sardalya protein yüklü bir besindir ve kan şekerini dengeleme özelliğine sahiptir. Tam ve yenilenmiş bir metabolizmaya sahip olmanızı sağlar.

    Bal Kabağı
    bal-kabagi.jpg
    En iyi kilo verdirebilecek besinler arasındadır. Uzun süre konserve halinde saklanılmış balkabağında yüksek olanda lif vardır ve buna karşılık 40 kalori kadar düşük bir kalori oranına sahiptir. Uzun araştırmalar sonucunda elde edilen bilgilere göre, lifler insan sağlığı için çok önemlidir ve kilo düzenlenmesinde de büyük yararları bulunur.

    Yüksek Lifli Mısır Gevreği
    misir-gevregi.jpg
    Araştırmalar kahvaltıda bir kase yiyerek iştahınızı azaltabileceğinizi gösteriyor.

    Kuru Kayısı
    kuru-kayisi.jpg
    Her zaman yanınızda taşıyıp, istediğiniz her ortamda çekinmeden yiyebileceğiniz yiyeceklerden biri de kuru kayısıdır. Günde 6 adet kayısı yemek hem sindirim ve boşaltım sisteminin düzenli çalışmasına yardımcı olur hem de tokluk hissi verir.

    Yaban Mersini
    yaban-mersini.jpg
    Son dönemlerin popüler yiyeceği yaban mersini hem düşük kalorili hem de sağlıklıdır. Çantanızda taşıyabileceğiniz yaban mersini yemek krizleri için ideal bir atıştırmalıktır.

    Sarımsak
    sarimsak.jpg
    Sarımsak karaciğeri zehirli maddelerden arındırmanızı sağlayacaktır ve karaciğerinizde rahatlama sonucunda zayıflamanız daha hızlı ve kolay bir hal alacaktır.

    Ciğer
    ciger.jpg
    Ciğer vücuda B5 vitamini sağlamaktadır. B5 vitamini yağ yakma kapasitesini arttırıcı özelliğe sahip olduğundan dolayı zayıflama esnasında mutlaka tüketilmesi gereken bir yiyecektir.

    Kuş Üzümü
    kus-uzumu.jpg
    Kuş üzümü içerisinde bulunan konsantre C vitamini zayıflamaya giden yolu kolaylaştırır.

    Kefir
    kefir.jpg
    Yapısındaki bakteri ve mayalarla sahip olduğu probiyotik özelliği sayesinde hazmı kolaylaştırıcı, mide ve pankreas salgılarını artırıcı, barsaklarda da antibakteriyel etkisi bulunmaktadır. Kolesterolü düşürücü, enfeksiyonlara karşı bağışıklık sistemini baskın hale getirici özellikleri kefire artı önem katarken, zayıflama diyetlerine yaptığı destekle de dikkat çekicidir. Fermente bir süt ürünü olan Kefirin light formunu günlük beslenmesinde düzenli olarak tüketenlerin daha başarılı oranlarda yağ kaybettikleri gözlemlenmektedir.

    Enginar
    enginar.jpg
    Potasyum, kalsiyum ve manganez açısından zengin olan A, B1 ve C vitaminlerini içeren enginar, yanlış beslenme, ilaç veya alkol kullanımı sonucu oluşan toksinlere karşı karaciğeri koruyucu rol gösterebilen, kolesterol ve trigliserit seviyelerinin düşmesinde etkili olabilen bir besindir. İştahın dengelenmesine ve sindirime yardımcı özellikler taşıyabilir. Vücut ve özellikle karaciğer için iyi bir temizleyici olan bu lezzetli ve aromatik besinin yağ yakımında yararı olduğu biliniyor.