Kalorisi az yiyecekler

Gündem bölümünde yer alan bu konu mahir tarafından paylaşıldı.

  1. mahir

    mahir Harbi Aktif Üye

    Kalorisi az yiyecekler hangileridir
    Kalorisi az besinler,
    Düşük kalorili yiyecekler


    Kilolarınızla başınız dertte ise, kalori yapmaması için sadece sebze ya da meyve yemek zorunda değilsiniz. Bazı atıştırmalıklar, balıkların da kalorisi az olabiliyor. Peki kalorisi az olan başka hangi yiyecekler var?
    kalorisi-az-yiyecekler.jpg
    Fitbie isimli internet sitesinde yer alan habere göre, işte kalorisi az olan sebze, meyve, atıştırmalık ve balıklar:

    Kereviz sapı: Sadece 5 kaloriye sahip olan kereviz sapını yalnızca diyet yapanların yemesi gerektiğini düşünmeyin. Binlerce besin değerine sahip olan kereviz sapında bulunan "phthalides" gibi belirli fitokimyasallar damar duvarlarındaki kas dokularını gevşetiyor, kan akışını hızlandırıyor ve kan basıncını düşürmeye yardım ediyor.

    Yeşil çay (tatlandırılmamış): Yeşil çayda bol miktarda antioksidan bulunuyor. Bu da birçok kanser riskini azaltıyor ve vücudun yağ yakmasına destek oluyor. Çalışmalara göre, günde 2-4 fincan yeşil çay fazladan 50 kalori anlamına geliyor. Bu da yılda 2,2 kilogram eder.

    Tere: Yaklaşık 450 gram tere yerseniz, 53 kalori alırsınız. Bunun yanında içerdiği A, C ve K vitaminleri sayesinde tere oldukça faydalı bir bitkidir. "American Journal of Clinical Nutrition" isimli dergide yayınlanan araştırmada, günde 85 gram tere yemek, kanserle savaşan lutein ve beta karoten gibi antioksidanların seviyesini artırıyor.

    Ispanak: Temel Reis'in en sevdiği yemekten 15 tabak yerseniz ancak 100 kalori alırsınız. Ayrıca K vitamini bakımından zengin olan ıspanakta kalsiyum, fosfor, potasyum, çinko, selenyum da bulunuyor. Rutgers Üniversitesi'nde görevli araştırmacılara göre, ıspanak kas dokularının kendisini daha hızlı tamir etmelerine izin veren bir hormon da içeriyor.

    Kivi: Lif, potasyum ve E vitamini içeren kivi sayesinde almanız gereken günlük C vitaminini fazlasıyla karşılarsınız. Bu meyveden maksimum fayda elde etmek için kabuğuyla birlikte tüketin.

    Pazı: Önemli miktarda 16 tane vitamin bulunuyor. Pazı sayesinde kemiklerinizi güçlendirmek için günlük gerekli olan K vitaminin 3 katını alabilirsiniz. Araştırmalara göre , pazı zihin keskinliğini artırıyor.

    Köy peyniri: Süt ürünleri arasında en düşük kolesterole sahip olan köy peyniri bol miktarda protein içeriyor. Ancak köy peynirinin günlük tüketmeniz gereken tuz miktarının yüzde 20'sini içeriyor. Bu nedenle az tuzlu olanını tercih edin.

    Yeşil dolmalık biber: Yaklaşık 2 tane yeşil dolmalık biberde bir portakalın içerdiğinden daha fazla C vitamini bulunuyor. Fakat portakaldaki kalorinin ise üçte biri yeşil biberde var. Ayrıca yeşil dolmalık biber, kırmızı, sarı ve turuncu biberden daha ucuz. Ayrıca bol miktarda lif, biraz protein ve biraz da A vitamini içeriyor.

    Semizotu: Bazı ülkelerde sebze bazılarında ise şifalı ot olarak bilinen semizotunda çok fazla miktarda Omega-3 yağ asidi vardır. Ayrıca bilim adamları bu bitkinin diğer sebze ya da meyvelerden 10-20 kat daha fazla melatonin (kanser gelişimini durduran antioksidan) içerdiğini açıkladılar. Semizotunu pişirerek ya da salatalarınızda çiğ olarak tüketebilirsiniz.

    Brokoli filizleri: Bu sebzenin yaklaşık 450 gramında 100 kalori bulunuyor. Yaklaşık 7 kalorilik bir porsiyon sizin bir günlük K vitamini ihtiyacınızı karşılayacaktır. Ayrıca brokoli filizlerinde A ve C vitamini, kalsiyum, fosfat ile ıspanaktaki kadar demir ve protein bulunuyor.

    Çin lahanası: Bir kase Çin lahanası potansiyel bir vitamin kokteylidir. Sebze folik asit, demir, beta-karoten ve potasyum yanında bol miktarda indol olarak bilinen kanserle savaşan nitrojen bileşenleri içeriyor.

    Mantar: Küçük mantarlar sadece 2 kalori içeriyor. Doğadaki mantarlar ise "ergothioneine" isimli antioksidanlar bakımından zengindir. Beyaz küçük mantarları dilimleyip ve soteleyip pizzaya, makarnaya veya tavuğunuzun içine koyabilirsiniz.

    Kara yaz kabağı: Bu sebzeden bir kase yemeniz halinde günlük C vitamini ihtiyacınızın üçte birini karşılayabilirsiniz. Ayrıca sebzede bağışıklık ve sinir sistemi fonksiyonunuzun etkili çalışmasına yardım eden B6 vitamini ile biraz da protein bulunuyor.

    Kırmızı turp: Bu küçük ve acımsı sebze iyi bir atıştırmalıktır. 6 kase kırmızı turpta ise 28 gramlık patates cipsinden daha az kalori vardır. C vitamini de içeren bu sebze sindirim sürecinizin kolaylaştırmaya yardım ediyor.

    Yıldız meyvesi: Malezya'da yetişen ve tatlı olan bu egzotik Asya meyvesinde çok az kalori var. C vitamini bakımından da zengin olan bu meyve 3 gram lif içeriyor. Ayrıca bu meyve iyi bir polifenol (kardiyovasküler iltihapla savaşan bir antioksidan) kaynağıdır.

    Lahana: Yaklaşık 150 gramında 35 kalori bulunan lahana, serbest radikalleri zarar hale getiren enzimlerin üretimini artıran sulforafan isimli molekül içeriyor. Stanford Üniversitesi'nde görevli bilim adamlarına göre, bu molekül kanserle savaşan enzimlerin seviyesini artırıyor.

    Karnabahar: Bu sebze prostat kanserlerine karşı koruma sağlayan "isothiocyanates" isimli madde bulunuyor. Savunma sisteminizi daha da güçlendirmek için zerdeçal ile karnabaharı bir arada kullanın.

    Kuşkonmaz: Yaklaşık 900 gram kuşkonmaz 200 kalorinin altındadır. bu sebzenin her porsiyonu kemikleri koruyan K vitamini ve kalp hastalığını engelleyen, obezite riskinizi azaltan folat ile doludur.

    Erik: Kalori bakımından en düşük seviyede olan erik şeftali, kayısı ve nektarindeki kalori miktarının yarısı kadar kalori içerir. Biraz lif ile A,C ve K vitaminlerinin yanında erikte antioksidanlar da vardır.

    Domates: İyi bir likopen kaynağı olan domates, prostat kanserine karşı koruyucudur ve ultraviyole ışınlarının neden olduğu cildi yaşlandıran serbest radikalleri temizlemeye yardım eder. Domatesi pişirmek likopen seviyesini yoğunlaştırır, bu nedenle domates sosu, salçası ve hatta ketçap da hastalıklara karşı koruma sağlar.

    Brokoli: Kanserle savaşmaya yardımcı olan bu sebze 3 gram protein içeriyor. Bir kase yediğiniz takdirde manganezin, potasyumun, fosforun, magnezyumun ve demirin yanında bol miktarda da kalsiyum içeriyor. Ayrıca brokoli A, C ve K vitaminleri açısından da zengindir.

    Derede yaşayan pisipisi balığı: Bu beyaz balığın kalorisi azdır. 20 gram protein bulunan balığın bir porsiyonu, günlük selenyum ve B12 vitamini ihtiyacınızın yarısını karşılar. Ayrıca bu balık türü, 286 gram Omega-3 yağ asidi içeriyor. Ayrıca bu balık birçok balıktan daha ucuzdur.

    Çilek: Antioksidanla dolu olan çilek, sizi kansere, hafıza kaybına karşı koruyor. Ayrıca çilekte bulunan C vitamini bağışıklık sisteminizi destekliyor. 450 gram çilekte yarım kase vanilyalı dondurmadaki kadar kalori bulunuyor.