Kalori Hesabı ve Kontrolü

Diyet bölümünde yer alan bu konu qanTa munan tarafından paylaşıldı.

  1. Yağları, karbonhidratları ayrıştırıp, yeme saatlerinizi ayarlamakla uğraşmayın! Diyetisyenler, kilo vermenin en klasik ama en etkili yolunun kalori kısıtlaması olduğunu tekrar açıkladı. Yani kalori hesabı yine gündemde. Ve bunun sırrı da çok basit; aldığından daha fazla kalori yakmak…
    Kilo vermenin ve başarılı bir diyet yapmanın sırrı aslında çok basit bir formüle dayanıyor: Kalori alımını sınırla, aldığından daha fazla kalori yak ve zayıfla. Yapılan son araştırmalarla, eski ama geçerli bu kurala dönen diyetisyenler, yağ ve karbonhidrat gibi besin gruplarını ayırmaya ve yemek saatlerini planlamaya dayanan pek çok farklı diyetin hiçbir zaman kalori hesabına dayanan diyetlerin başarısını yakalayamayacağını açıkladılar. Bu noktada günlük beslenmemizde kalori hesaplamanın ne kadar zor olduğu düşüncesi geliyor aklımıza ve çoğumuz da sadece bu nedenden ötürü kalori hesabına dayalı diyet yapmaktan kaçıyoruz. Peki, kalori hesabı yapmanın, alınan ve yakılan kalorileri dengelemenin pratik yolları yok mu? Biz de, bu sorunun yanıtını almak için diyet ve beslenme uzmanlarına danıştık ve bunun için rehber niteliğinde bir haber hazırladık. Bu haber sayesinde, en akıllı şekilde kalori tüketmenin, dışarda veya evde lezzetten ödün vermeden yemek yemenin ve bu sayede kolayca kilo vermenin keyfini yaşayacaksınız.