Hareket sistemimizi güçlendirmek için yaptıgımız hareketler

Biyoloji bölümünde yer alan bu konu deep tarafından paylaşıldı.

  1. deep

    deep Harbi Aktif Üye

    hareket sistemimizi güçlendirmek için yaptıgımız hareketler nelerdir?

    Bir çok hareket var ama ben sizlere en çok tercih edilenleri yazıyorum yine de en güzel hareketleri fizik tedavi uzmanları bilirler.

    [​IMG]
    1- Ayakta durarak bacaklarınızı iki yana açın. Ellerinizi belinize koyarak vücudunuzun üst kısmını yanlara doğru esnetin.
    [​IMG]
    2- Ayakta durarak bacaklarınızı iki yana açın. Kollarınızı dirsekten kırarak göğüs hizasında birleştirin. Bu pozisyonda bedeninizi sağa ve sola çevirin.
    [​IMG]
    3- Sol dizinizin üstünde durarak sağ bacağınızı gergin bir şekilde yana açın. Vücudunuzu gergin bacağa doğru esnetin. Aynı hareketi sağ dizinizin üstünde tekrarlayın.
    [​IMG]
    4- Kollarınızı göğüs hizasında kavuşturarak diz çökün. Pozisyonunuzu bozmadan sağa ve sola oturun.
    Ayrıca:
    [​IMG]
    5- Resimdeki pozisyonda uzanalım. Avuç içlerimiz tam olarak yere değmelidir. Bacakların şeklini bozmamaya gayret edeceğiz.Baş, omuz ve kolların duruşunu bozmadan göğüs altından itibaren vücudu sağa döndürüyoruz. Baş, omuz ve kolların duruşunu bozmadan göğüs altından itibaren vücudu sola döndürüyoruz.
    Başlangıçta 20×1 set
    İleride 20×2 set
    [​IMG]
    6- Burada resimdeki gibi ve ya bacak bacak üzerine atmış gibi yatarak pozisyon alıyoruz. Ters diz-ters dirsek çalışacağız. Sağ dize sol kol ile, sol dize sağ kol ile ulaşmaya çalışacağız.
    10×1 set sağ
    10×1 set sol
    [​IMG]
    7- Resimdeki gibi duralım. Vücudumuz tek bir hattın üzerinde olsun. 10 a kadar sayıp böyle bekliyoruz ve ardından kalça kaslarını sıkarak tekrar 10 a kadar sayıp bırakıyoruz. Aynısını diğer tarafa dönüp uyguluyoruz. Eğer yapabilirseniz dururken üstteki bacağı dizi bükmeden yukarı aşağı aç – kapa yapabilirsiniz.
    5 er tane yeterlidir.
    [​IMG]
    8- Sırtımız dik olmalı ve ellerimizle sopayı tutmalıyız. Elleri sopaya takmak yok yani. Bir sağa Bir sola ayakta 5 ya da oturarak 3 dakika boyunca yapıyoruz.
    Arkadaşlar son olarak şu iki hareketleri de sık sık yapmanızı tavsiye ederim. Kolay gelsin.
    1. adım
    Sola yatarak uzanın. Sol dirseğinizi yere dayayarak başınızı tutun. (Baş yukarıda yan yatma pozisyonu) Sağ elinizi gergin bir şekilde uzatın. Nefes alarak sağ bacağınızı yukarı kaldırın. Dizinizi kırmadan uzatın. Sağ elinizle bileğinizi yakalayın. Nefesinizi verin ve yoruluncaya kadar böyle durun.
    2. adım
    Aynı pozisyonda sağ elinizi yere doğru yaslayın. Nefes alın. Dizlerinizi kırmadan sağ elinizden de destek alarak her iki bacağınızı yukarı doğru yan olarak kaldırmaya çalışın. Nefesinizi verin ve yoruluncaya kadar durun.