Gözün iyi görmesini sağlayan yiyecekler

Sağlık Merkezi bölümünde yer alan bu konu deep tarafından paylaşıldı.

  1. deep

    deep Harbi Aktif Üye

    Göze iyi gelen, görmeyi iyileştiren yiyecekler ve gıdalar
    Yaşımız ilerledikçe bir çok organ görevini yeterince yapamamaya ve işlevlerini yavaş yavaş kaybetmeye başlarlar. Bu organların başında da göz geliyor. Bir çok hastalık gözü de etkiliyor. Ayrıca bir çok ilacın yan etkisi olarak görme bozukluklarının da yer aldığını hesaba katarsak, hastalıklar gözümüzü tehlikeye atıyor. Gözümüze iyi bakmazsak, ilerleyen yaşlarda körlüğe kadar rahatsızlıklar kapımız çalabilir. Gözümüzü iyi korumak için genç yaşta yediğimiz besinlere dikkat etmeliyiz. Bir çok besin göze iyi geliyor.
    goz-sagligi.jpg
    Göz uzmanı doktorların yaptığı bir araştırmaya göre, dünya genelinde 25 milyondan fazla insan, 55 yaşından sonra körlüğe yol açan, yaşlılığa bağlı maküler dejenerasyon ve katarakttan şikayetçi. Bu iki hastalık büyük oranla göz oksidasyonu ve iltihaplanmasından ötürü ortaya çıkıyor. Uzmanların yaptığı açıklamaya göre lutein ve zeaxanthin isimli besim maddeleri açısından zengin gıdaları tüketmek, kronik göz hastalıkları riskini minimize ediyor.
    Sizlere bu besinlerin faydalarından söz edeceğiz.

    Karalahana: Trabzon ve de özellikle Karadeniz sofralarının olmazsa olmazı karalahanın içinde bol miktarda beta-karoten, lutein ve de zeaxanthin bulunur. Ayrıca karalahana kanserle mücadelede önemli bir besindir, içinde kanserle mücadele eden antioksidanların yanı sıra yararlı birçok vitamini bünyesinde barındırır. Bir kase karalananın içerisinde tam 23,9 mg lutein ve zeaxathin bulunur. Karalahana ile Karadeniz’de birçok yemek yapılabilir. Dilerseniz salatanıza katabilir, dilerseniz çorbasını yapabilir, dilerseniz de dolmasını yapabilirsiniz.

    Mısır: Çerez olarak tercih ettiğimiz mısırı birçok yemekte kullanabilirsiniz. Haşlamasını yapabilir, közde pişirebilirsiniz. Türkiye’de genelde hayvancılık için ekilen mısır, lutein ve zeaxanthin bakımından oldukça zengin. Mısırı çorbalarınızda, salatalarınızda ve de sulu yemeklerinizde kullanabilirsiniz.

    Ispanak: Çocuk yaştan bizlere sevdirilen ve de demir bakımından oldukça zengin olan ıspanak, göz içinde çok önemli bir besin. Bir tabak ıspanakta 20,4 gr lutein ve zeaxanthin yer alıyor. Lutein ve zeaxanthin bakımından zengin olan diğer besinlerle beraber tüketebilirsiniz. Ispağın salatasını yapabilir, yumurta ile karıştırıp yoğurtla tüketebilir, tadını seviyorsanız suyunu içebilirsiniz. Ispanağı pişirerek yemeniz sizin için daha faydalı olacaktır. Çünkü ıspanağı pişirdiğimizde lutein vücut tarafından daha iyi emilecektir.

    Brokoli: Damak tadımıza pek uygun bir besin olmasa da brokoli lif bakımından ziyadesiyle zengin bir c vitamini deposudur. En önemlisi görmemizi iyileştiren lutein, zeaxanthin ve de beta-karoten bakımından çok yararlıdır. Brokolinin salatasını yapabilirsiniz, çorba olarak da tüketebilirsiniz.

    Yumurta: E vitamini ve Omega-3 kaynağı olan yumurta gözler için çok önemli olan lutein bakımından faydalı bir besindir. Ispanak, brokoli gibi gibi lutein içeren besinlerle tüketildiğinde gözümüz için daha iyi bir besin kaynağı olmuş olur.

    Portakal: C vitamini bakımından çok verimli olan portakal, göz içinde oldukça faydalı bir meyvedir. C vitaminin yanı sıra gözler için faydalı olan E vitaminini de içerir.
    İşte gözlerimize iyi gelen bazı gıdalar bunlardı. Gözünüze harbiden gözünüz gibi bakın.