Bilinçli Tüketici alışverişte nelere dikkat etmelidir

deep Harbi Aktif Üye
Bilinçli Tüketici alışverişte nelere dikkat etmelidir

1-Hizmet almadan önceki aşama; hizmetin kapsamı, kalitesi, sözleşme koşulları ve ücreti hakkında tüketiciler araştırma yapmalı, kampanyalara ilişkin detayları iyice okuyarak, kendileri için en uygun olanı seçmelidir. Bununla birlikte bilinçli tüketici, aldığı hizmete ilişkin doğacak vergilerin mükellefinin kendisi olduğunu bilmeli, kampanyalara ilişkin fiyatları incelerken verilen fiyatların tüm harçlar ve vergiler dahil fiyatlar olup olmadığını mutlaka sorgulamalıdır.

2-Hizmetten yararlandığı aşama; hizmeti alırken vaat edilen nitelikleri taşımaması durumunda tüketiciler, hizmet aldıkları işletmeciyi uyarmalı ve gerekli yerlere başvurmalıdır. Bununla birlikte cep telefonu kullanıcısı üçüncü şahıslardan gelebilecek zararlar karşısında da bilinçli olmalıdır.
*Örneğin, eğer SIM kart kısa süre için bile olsa kullanıcı dışındaki şahısların eline geçerse doğrudan kullanılması veya klonlanarak (kopyalanarak) kullanılması mümkündür. Böyle bir durumda sorumluluk kullanıcıya ait olduğundan hemen müşteri hizmetlerini arayarak, söz konusu SIM kartı kullanıma kapattırmak ve yenisi ile değiştirmek gerekir.
*GSM Operatörlerinin adını ve/veya markasını kullanarak, onlar tarafından yapılmış resmi birer açıklama gibi gösterilen dolandırıcılık amaçlı mesajların varlığı da bilinmektedir. Bu tür asılsız mesajlarda, mesaj sahibine operatör tarafından bir iş fırsatı veya operatör bünyesinde çalışma olanağı sunulduğu ya da mesaj sahibinin bir yarışma veya piyango kazandığına ilişkin gerçek dışı ifadeler yer almaktadır. Ayrıca dolandırıcı şahıslar, aynı amaçla kendilerini Emniyet veya Ordu mensubu olarak tanıtıp, gerçek gibi görünen senaryolar ile abonelerden belli numaralara kontör yüklemesini talep etmektedirler. Tüketiciler bu tür dolandırıcılık olaylarına karşı da dikkatli olmalıdır.

3-Hizmetten yararlanmaktan vazgeçtiği aşama; Tüketiciler, hizmeti almaktan vazgeçmesi ve sözleşmesini feshetmek istemesi halinde, geçerli bir iptal talebinde bu kendisinden talep edilen belgelerle kimliğini ispatlamak suretiyle yazılı olarak GSM operatörüne müracaat etmelidirler.

4-Cihaz almadan önce mutlaka Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) internet sitesinden kontrol edilmelidir.
 

Benzer Konular

Yanıtlar
0
Görüntülenme
7B
Yanıtlar
0
Görüntülenme
130B
Yanıtlar
0
Görüntülenme
49B
Yanıtlar
0
Görüntülenme
6B
Yanıtlar
0
Görüntülenme
4B
Üst