2010 ÖSS Sınav Sistemi Yeni

Sınavlar bölümünde yer alan bu konu cicozz tarafından paylaşıldı.

  1. cicozz

    cicozz Çocukluk cicozlarda saklı

    2009-2010 ÖSS Yeni Sınav Sistemi Nasıl
    YÖK üniveristeye giriş sınavlarında değişiklik yaptı.
    Yüksek Öğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan, 2010'dan itibaren uygulanacak sınav sistemine ilişkin hedeflerinin, üniversite adaylarının ders düzeyinde bilgilerini ölçmek olduğunu bildirdi.

    2009'da Sayısal 1 ile girilenlerin bir kısmına YGS 1 ile YGS 2 ile girilecek

    Puan aralıkları değiştir. 100 - 500 arası puan olarak hesaplanacak.

    3 taban puan olacak. Ön lisans taban puanı. Önlisans ve açık öğretime müracaat hakkı. İkinci aşama sınavlara katılma tabana puanı. 3 tabana puan ise lisans programlarına girme puanı olacak.

    İkinci aşama sınavları Haziran ayının ikinci yarısında bir veya iki haftasonunda yapılacak.


    Matematik sınavı. İki test olacak. Matematik 50 soru 75 dakika , Geometri 30 soru 45 dakika olacak. Soru kitapları ayrı, cevap kağıtları ortak. Geometride 30 sorunun 8 tanesi analitik geometri sorusu olacak.

    İkinci sınav fen bilimleri. Fizik 30 soru 45 dakika, kimya 30 soru 45 dakika, biyoloji 30 soru 45 dakika. Sorular ayrı, cevap kağıtları ortak.

    Sınav başarı puanının üstüne okul başarı puanı eklenerek %15 ile çarpılarak puanı hesaplanacak.

    - Bu yıl daha çok soru sorulacak. Ancak soruların zorluk derecesi ve içeriği ile ilgili bu yıl bir değişiklik olmayacak. Buradaki amacımız; öğrencinin bilgisini daha detaylı ölçüp şansın rolünü azaltmak.

    - Sınavda daha zor zorular olmayacak. Sadece ve sadece bu sene 3-4 soru sorduğumuz Psikolojiden bu sene 10 soru sorulacak. İkinci sınavda adayın test bilgilerini detaylı biçimde ölçmek istiyoruz. Matematik- Biyoloji - Fizik bilgilerini ayrı ayrı ölçmek istiyoruz.

    - Diğer sistemde her aday farklı biçimde davrandığı için iki adayın bilgisini karşılaştıramıyorduk. İki adayı karşılaştırabilmek için ikinci aşamada testlerin soru kitaplarını ayıracağız.

    - Biz sistem belirlerken dershane sistemini düşünerek sistem belirlemiyoruz. Adayları düşünerek sistem belirliyoruz. Öyle bir sistem yapalım ki daha başarılı öğrencileri belirleyelim düşüncesiyle hareket ediyoruz.

    - Bu sınav sistemi ile daha iyi mühendis olma olasılığı yüksek öğrencileri belirlemek istiyoruz. Amacımız bu.

    - Yeni sistemde 3 soru yerine 10 soru soracağız. Bu sebeple de öğrencilerin dershaneye gitmelerine gerek yok. Sonuçta aynı derslerden daha fazla soru çözecekler.

    - Ek puan alacakları puanlarda bir değişilik yok. Diğer programları herkes tercih edebilecek. Katsayılar eşitlendiği için diğer programlara başarılı öğrencilerin yerleştirilmesi daha fazla olacak.